۰ نفر

مدارس کدام استان ها امروز تعطیل است؟

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۰۰
کد خبر: 700852
مدارس کدام استان ها امروز تعطیل است؟

بارش برف و برودت سرما امروز مدارس برخی از استان‌های کشور را به تعطیلی کشاند و سبب برگزاری غیرحضوری کلاس‌های درس شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بارش برف که از روز گذشته در برخی از استان‌های کشور آغاز شده سبب تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس دانش‌آموزان شد. آنچه در زیر از نظر شما مخاطبان می‌گذرد آخرین وضعیت تعطیلی مدارس در برخی از استان‌های کشور است.

استان زنجان

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از تعطیلی همه مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول استان زنجان در شیفت بعدازظهر خبر داد.

صفی‌اله کرامتی اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و بارش برف بنا به تصمیم اعلام شده همه مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول استان زنجان در شیفت بعدازظهر تعطیل و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بنا به اعلام اداره‌کل هواشناسی بارش برف تا فردا ادامه خواهد داشت و این تصمیم بر همین اساس اتخاذ شده است.

استان قزوین

با مصوبه ستاد مدیریت بحران استان قزوین و با توجه به بارش برف و کولاک تمامی مدارس استان قزوین در نوبت بعد از ظهر امروز تعطیل اعلام شد.

بنا به اطلاعیه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین کلاس‌های درس تمامی مقاطع تحصیلی نوبت بعد از ظهر امروز مجازی بوده و حضور عوامل‌ اجرایی در مدارس الزامی نیست.

 استان کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: امروز یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ مدارس تمام مقاطع تحصیلی (پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم) استان کردستان در شهرستان‌های سنندج ـ مریوان ـ دیواندره ـ کامیاران و سروآباد در هر دو نوبت صبح و عصر به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی (شبکه شاد) برگزار می‌شود.

هاشم ناظمی‌جلال افزود: همچنین امروز تمام مقاطع تحصیلی روستایی و مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در شهرستان‌های بیجار ـ قروه و دهگلان در هر دو شیفت صبح و عصر به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مدارس ابتدایی و پیش دبستانی سطح شهری و روستایی شهرستان بانه نیز در شیفت صبح و بعدازظهر امروز تعطیل و به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خاطرنشان کرد: مدارس ابتدایی و پیش دبستانی سطح شهری و روستایی شهرستان سقز هم در نوبت صبح غیرحضوری است.

استان مرکزی

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: بارش برف مدارس شازند، خنداب و سربند را غیرحضوری کرد.

اسماعیل جیریایی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به وضعیت فعالیت مدارس استان مرکزی اظهار داشت: براساس تصمیم جلسه کارگروه پیشگیری هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران، باتوجه به بارش برف و لغزندگی معابر، فعالیت مدارس در برخی شهرهای استان مرکزی با تغییر همراه است.

استان همدان

به علت بارش برف، برودت هوا، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی در‌ سراسر استان امروز یکشنبه ۲۳ بهمن در نوبت "صبح" تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می‌گیرد.

به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، به علت بارش برف، برودت هوا،  مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی در‌ سراسر استان امروز یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه در نوبت "صبح" تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می گیرد.

مراکز سنجش بدو ورود به دبستان نیز امروز یکشنبه ۲۳ بهمن تعطیل است.

 استان اردبیل

به دلیل برودت و سردی هوا نوبت و قبل از ظهر مدارس امروز شهر اردبیل مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی غیرحضوری شد.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، به دلیل برودت هوا در شهر اردبیل، پیش‌دبستانی و ابتدایی در نوبت قبل از ظهر، فعالیت آموزشی مدارس به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام می‌شود.

استان تهران

روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: به دلیل برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر، آموزش در مدارس ابتدایی مناطق یک تا پنج شهر تهران امروز غیر حضوری است.

همچنین تمام مقاطع تحصیلی در فیروزکوه، دماوند، رودهن و پردیس در نوبت صبح امروز غیرحضوری و آموزش مجازی دنبال می‌شود.آموزش در مدارس لواسانات و رودبارقصران هم غیرحضوری خواهد بود.