۰ نفر

جنجالی ترین بنرهای سطح شهر / وقتی تبلیغ/ ضد تبلیغ می شود + عکس

۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۱۲
کد خبر: 700628
جنجالی ترین بنرهای سطح شهر / وقتی تبلیغ/ ضد تبلیغ می شود + عکس

تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر گاهی خبرساز می‌شوند، در این گزارش به تعدادی از این تابلوها که طی سال‌های گذشته حرف و حدیث‌های زیادی داشتند اشاره شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، آگهی‌ نما یا تابلوهای تبلیغاتی، ابزاری برای معرفی کالا و خدمات یا گرامی‌داشت روز و ایامی خاص، بیلبوردهایی با هزینه‌های چند صد هزار تومانی یا چند ده میلیونی که سطح شهر را گرفته‌اند و از میدان‌های اصلی تا حاشیه خیابان‌ها و پل‌های عابر پیاده خودنمایی می‌کنند، اما گاهی چنان قاف می‌دهند که به‌جای تبلیغ، ضد تبلیغ می‌شوند؛ خیلی از این موارد هم به موضوع زنان مربوط می‌شود، از این‌که جای زن کجاست و کدام زن می‌تواند به معنای مادر نزدیک باشد، هرکدام تا حالا سوژه‌ی این بیلبوردها شده‌اند، طوری‌که گاهی مخاطب گمان می‌کند نقش و نمایش این تابلوهای صرفاً فقط یک اشتباه سهوی نیست. در ادامه به تعدادی از این تابلوهای تبلیغاتی طی سال‌های گذشته اشاره می‌شود.

جات اینجاست...

جنجالی ترین بنرهای سطح شهر / وقتی تبلیغ/ ضد تبلیغ می شود + عکس

در روزهای گذشته عکسی از یک تابلوی تبلیغاتی دست به دست می‌شود که حالا جنجالی شده است، آن‌طورکه به‌نظر می‌رسد این بیلبورد در معابر شهری کرمان نصب شده و زنی با پیش‌بند آشپزخانه و ملاقه به‌دست را نشان می‌دهد که به قلب خود اشاره می‌کند، جایی که در آن سنجاق سینه‌ای به نقش ایران نصب شده و احتمالاً تهیه‌کنندگان آن قصد داشتند بگویند جای ایران در قلب است، برای همین زیر این تصویر نوشته شده «جات اینجاست» اما از آن‌جایی که تصویر دارد یک زن در موقعیت آشپزی را نشان می‌دهد، جمله «جات اینجاست» معنایی شبیه به «جای زن در آشپزخانه است.» دارد؛ برداشتی که اکثر کاربران شبکه‌های اجتماعی به آن نزدیک هستند و معتقدند معنا و مفهوم این بیلبورد خواسته یا ناخواسته جای زن را صرفاً در آشپزخانه می‌داند.

ما پارتی بازی کردیم، عروس رو راضی کردیم

جنجالی ترین بنرهای سطح شهر / وقتی تبلیغ/ ضد تبلیغ می شود + عکس

مراسم رونمایی از اپلیکیشن «همدم»، تیر سال گذشته با حضور محمدباقر قالیاف، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، این اپلیکیشن یک پلتفرم رسمی همسریابی زیر نظر موسسه تبیان است و بعد از رونمایی توسط رئیس مجلس اقدام به تبلیغات‌های شهری کرد، تبلیغات‌هایی که چندان به نظر مخاطبان خوش نیامد و آن را سوژه فضای مجازی کردند، بسیاری از کاربران فضای مجازی نوشتند اگر این پلتفرم برای همسریابی است چرا در تبلیغ آن فقط از زنان استفاده شده است.

زیبایی‌تان را به رخ بکشید

جنجالی ترین بنرهای سطح شهر / وقتی تبلیغ/ ضد تبلیغ می شود + عکس

اگرچه از تابلوهای تبلیغاتی شهر برای معرفی کالا و خدمات استفاده می‌شود اما گاهی این معرفی دردسرساز می‌شود، مخصوصاً اگر قرار باشد یک زن، خودش جزوی از این تابلو باشد. سال ۹۸ بود که یک آرایشگاه زنانه برای معرفی کسب و کار خود اقدام به تبلیغات محیطی در شهر بابل کرد، اما او علاوه بر نام و شعار سالن زیبایی خود، در کنار زمان شروع و پایان فعالیت که در بنر درج شده بود، از یک زن برای واقعی جلوه دادن تبلیغ استفاده کرد، زنی که گوشه‌ی تابلو روی صندلی نشسته بود و داشت تبلیغ آرایشگاه را مطالعه می‌کرد، انتشار تصاویر این تبلیغات شهری انتقادهای زیادی از جمله استفاده ابزاری از زنان را به‌همراه داشت، و بسیاری این سوال را مطرح کردند که چرا مجوز این روش تبلیغ صادر شده است؟

بهشت زیر پای مادران است نه کارمندان!

جنجالی ترین بنرهای سطح شهر / وقتی تبلیغ/ ضد تبلیغ می شود + عکس

سال ۱۳۹۵ بود که مشاهد یک تابلوی تبلیغاتی با عنوان «بهش زیر پای مادران است نه کارمندان!» در معابر تهران بحث برانگیز شد. مخاطبان معتقد بودند طراحان این بیلبورد شهری به‌دنبال این هستند که بگویند زن و مادر ایده‌آل فقط یک زن خانه‌دار است و زنانی که مشغول به کار و فعالیت اقتصادی هستند نمی‌توانند زن و مادر نمونه‌ای باشند.