۰ نفر

ثبت رکورد بارش نیم متری برف در ایستگاه آبعلی

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۴۳
کد خبر: 698958
ثبت رکورد بارش نیم متری برف در ایستگاه آبعلی

سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش ۱۳۰ سانتیمتری برف در ایستگاه‌های هواشناسی کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری از ثبت رکورد ۵۳ سانتیمتری بارش برف در تهران در ایستگاه آبعلی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سامانه بارشی پس از ورود به کشور بسیاری از استان‌ها را فرا گرفته است و پیش‌بینی می‌شود که فعالیت آن امشب و فردا (۱۱ و۱۲ بهمن) به اوج خود برسد.

شدت بارش‌ها به‌ترتیب در استان‌های کردستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان، ایلام، کرمانشاه، شمال فارس، همدان، مرکزی، زنجان، البرز و تهران «بیشتر» پیش‌بینی می‌شود.

پدیده‌ها و مخاطرات جوی مورد انتظار از این سامانه شامل «بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها پدیده بهمن و کولاک برف» است.

گزارش‌های ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که شدت بارش برف امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، آذربایجان شرقی، مازندران، لرستان و چهارمحال و بختیاری «سنگین یا نیمه سنگین» بوده است.

شرایط پیش رو ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف‌روبی و بازگشایی مسیرها و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی از جمله نمک‌پاشی را دو چندان می‌کند همچنین تاکید می‌شود تا بهبود شرایط جوی از سفرهای خارج از شهر، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو در مناطق درگیر اجتناب شود.

در ایستگاه هواشناسی کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری ارتفاع برف به ۱۳۰ سانتی‌متر رسید.

ایستگاه آبعلی رکورددار بارش برف در تهران شد

در استان تهران نیز ایستگاه آبعلی با نیم متر برف رکوردار بارش تهران در شبانه روز گذشته شد. در حالی که همچنان برف و باران در اکثر مناطق استان تهران ادامه دارد. تاکنون آبعلی با حدود ۵۳ سانتی متر برف، رکورددار بارش این سامانه در تهران است. حدود ۴۰ سانتی متر از برف گزارش شده از این ایستگاه، از شب گذشته تا صبح امروز ( ۱۰ تا۱۱ بهمن) باریده است.

پس از آبعلی بیشترین برف از ایستگاه‌های فیروزکوه با ۱۹، لواسان ۱۸ و اقدسیه پنج سانتی‌متر گزارش شده است. اداره کل هواشناسی تهران اعلام کرده که سامانه بارشی به تناوب تا چهارشنبه( ۱۲ بهمن) در استان فعال است و پدیده‌های مخاطره آمیزی همچون بارش برف یا باران، مه آلودگی هوا و کاهش شدید دید، کولاک برف، احتمال رعدوبرق و در نقاط مستعد تگرگ انتظار می‌رود.

بارش‌ها در مناطق کوهستانی از نوع برف و مناطق پایین دست از نوع باران پیش‌بینی می‌شود.