۰ نفر

نحوه محاسبه بیمه سربازان چطور است؟

۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبر: 694735
نحوه محاسبه بیمه سربازان چطور است؟

محاسبه حق بیمه مربوطه براساس میانگین دستمزد آخرین دو سال پرداخت حق بیمه قبل از ارائه تقاضای افراد است بر همین اساس شایسته است متقاضیان به محض احراز دو سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان، نسبت به ارائه درخواست احتساب سوابق خدمت نظام وظیفه خود اقدام کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، همه کسانی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و اکنون بیمه شده تامین اجتماعی هستند می‌توانند دوره خدمت شان را به سنوات سابقه بیمه‌شان اضافه کنند به این شرط که حداقل دوسال سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و کارت پایان خدمت داشته باشند و اگر زیر ۵۰ سال سن دارند، کارت پایان خدمتشان حتما الکترونیک باشد.

اگر شما هم خدمت سربازی را گذرانده‌اید و مایلید آن را به سنوات بیمه‌پردازی‌تان اضافه کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

- یادتان باشد فقط معادل مدتی که خدمت کرده‌اید به سوابق بیمه‌ای‌تان افزوده می‌شود و اگر معاف شده‌اید نمی‌توانید چنین درخواستی داشته باشید.

- می‌توانید این درخواست را هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری در سامانه سازمان تامین اجتماعی ثبت کنید و در همان سایت، حق بیمه سهم بیمه شده را برای روزهایی که خدمت کردید مشاهده کرده و پرداخت کنید.

- حق بیمه را می‌توانید یک‌جا بپردازید و یا قسطی؛ البته حداکثر در ۱۲ قسط باید بپردازید.

- با تصویب قانون اصلاح تبصره ماده (۱۴) قانون کار مصوب ۳۰ فروردین ۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی و حسب آیین نامه اجرایی مربوطه مصوب ۸ تیر ۱۳۸۴ هیئت وزیران، زمینه احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه عمومی برای کلیه بیمه شدگان سازمان از سال ۱۳۸۴ فراهم شده است. بنابراین کسانی که خدمت سربازی‌شان را قبل از سال ۸۵ گذرانده‌اند به شرط اینکه قبل از خدمت سابقه تامین اجتماعی داشته باشند بیمه خدمت‌شان رایگان جزو سابقه بازنشستگی‌شان محاسبه می‌شود.

- یادتان باشد اضافه کردن ایام خدمت سربازی به عنوان سوابق بیمه‌ای را به زمان بازنشسته شدن موکول نکنید؛ چون هم ممکن است قوانین تا آن موقع تغییر کنند و هم اینگونه حق بیمه دوسال سربازی را بر اساس حقوقی که در آن زمان می‌گیرید محاسبه می‌کنند که نسبت به حقوق اوایل کارتان مبلغ بیشتری است.

-محاسبه حق بیمه مربوطه براساس میانگین دستمزد آخرین دو سال پرداخت حق بیمه قبل از ارائه تقاضای افراد است بر همین اساس شایسته است متقاضیان به محض احراز دو سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان، نسبت به ارائه درخواست احتساب سوابق خدمت نظام وظیفه خود اقدام کنند.

پرداخت مبلغ بیمه سربازی چگونه محاسبه می‌شود و پرداخت آن چگونه است؟ 

میزان حق بیمه متعلقه براساس میانگین حقوق و مزایای مبنای کسر حق بیمه آخرین دو سال فرد بیمه شده قبل از ارائه تقاضا (مشروط بر اینکه از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال محاسبه کمتر نباشد) با نرخ ۳۰درصد محاسبه می شود، که آن سهم بیمه شده و سهم دولت است.

نحوه پرداخت حق بیمه سهم متقاضی به انتخاب وی به صورت نقد و یا اقساط ماهانه (حداکثر در ۱۲ قسط) امکان پذیر خواهد بود.

برای مشاهده مشروح خبر مطلب «چگونه دوران سربازی را به سابقه بیمه ای اضافه کنیم؟» را مطالعه کنید