۰ نفر

مدارس آذربایجان شرقی فردا تعطیل است؟

۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۵
کد خبر: 687435
مدارس آذربایجان شرقی فردا تعطیل است؟

بر اساس مصوبه امروز کارگروه اضطرار آلودگی هوای تبریز، مدارس برخی شهرهای آذربایجان شرقی در تمامی مقاطع تحصیلی فردا ( یکشنبه) تعطیل بوده و آموزش به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس مصوبه عصر شنبه این کارگروه، با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در خصوص پایداری وضعیت هوای استان در چند روز آینده و تداوم وضعیت ناسالم هوا برای گروه های حساس، مدارس نواحی پنجگانه تبریز و مدارس شهرهای سهند، ایلخچی و خسروشهر در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت های صبح و بعد از ظهر فردا غیرحضوری برگزار می شود.

براساس مصوبه همین کارگروه، کلیه فعالیت های عمرانی و معدنی در محدوده تبریز مانند فعالیت های عمرانی شهرداری تبریز و کارخانه های شن و ماسه به مدت ۲ روز تعطیل خواهد بود.

سخنگوی مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شاخص لحظه ای و میانگین شاخص آلودگی هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ بوده و برای گروه های حساس ناسالم است.

ناصر منوچهری، افزود: با توجه به وضعیت کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و انجام فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمامی گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی تا پایان این هفته هوای استان پایدار بوده و دما تا اواخر هفته به صورت نسبی افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش در این مدت جوی پایدار در استان حاکم بوده و موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان می شود ولی از عصر چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی، جوی ناپایدار همراه با افزایش ابر، بارش باران و برف موجب کاهش غلظت آلاینده های جوی می شود.

امروز هم مدارس دوره ابتدایی و متوسطه اول کلانشهر تبریز به صورت غیرحضوری برگزار شد.