۰ نفر

عجیب ترین تولدهای تاریخ / زایمان هایی که رکورد گینس را شکستند + عکس

۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
کد خبر: 687246
عجیب ترین تولدهای تاریخ /  زایمان هایی که رکورد گینس را شکستند + عکس

زایمان یکی از شگفت‌انگیزترین شاهکار‌های ممکن بشر است، اما تصور کنید که سنگین‌ترین نوزاد تاریخ یا هشت نوزاد را همزمان با هم به دنیا بیاورید!

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ فهرستی از آرشیو رکورد‌های گینس، از زایمان‌ها و نوزادانی با رکورد‌های باورنکردنی برای شما جمع آوری کرده‌ایم. تا پایان این مطلب جذاب و خواندنی با ما همراه باشید: 

۱۷۸۲ - بارورترین مادر تاریخ

بیشترین فرزندی که یک نفر داشته است چند نوزاد بوده است؟ این سوال اغلب در رکورد‌های جهانی گینس پرسیده می‌شود و پاسخ آن به دهه ۱۸۰۰ می‌رسد. بیشترین تعداد فرزندانی که از یک مادر به طور رسمی ثبت شده است، ۶۹ کودک است. نام او را نمی‌دانیم، اما می‌دانیم که او اولین همسر فئودور واسیلیف (متولد ۱۷۰۷-۱۷۸۲)، دهقانی از شویا در روسیه بود.

او در هر زایمان خود ۱۶ جفت دوقلو، هفت سه قلو و چهار، چهار قلو به دنیا آورد. این مورد توسط صومعه نیکولسک در ۲۷ فوریه ۱۷۸۲ به مسکو گزارش شد که هر تولد را ثبت کرده بود. خاطرنشان می‌شود که تنها دو نفر از آن‌ها در دوران نوزادی جان باختند. فئودور واسیلیف با شخص دیگری ازدواج کرد و ۱۸ فرزند دیگرنیز به دنیا آورد.

در پانورامای سن پترزبورگ، باشوتسکی، ۱۸۳۴، نویسنده می‌گوید: "در روز ۲۷ فوریه ۱۷۸۲، فهرستی از صومعه نیکولسکی به مسکو آمد که حاوی اطلاعاتی بود که یک دهقان در منطقه شویا، فئودور واسیلیف، دو بار ازدواج کرد و ۸۷ فرزند داشت. "عجیب ترین تولدهای تاریخ /

۱۸۴۶ - سنگین‌ترین و قدبلندترین نوزاد

داستان‌های زیادی در مورد نوزادانی وجود دارد که در هنگام تولد ۱۴ پوند وزن داشتند -، اما در مورد وزن ۲۲ پوند چه نظری دارید؟ این وزن فرزندی بود که از زنی به نام آنا بیتس (نام دختر سوان) (کانادا، زاده ۶ اوت ۱۸۴۶؛ متوفی ۵ اوت ۱۸۸۸) به دنیا آمد.

آنا بیتس غول پیکر، همانطور که از نامش پیداست، زنی نسبتاً بلند قد بود - به طور دقیق قد ۲۴۱.۳ سانتی متر (۷ فوت ۱۱ اینچ). شوهرش، مارتین ون بورن بیتس، در ۹ نوامبر ۱۸۳۷ به دنیا آمد و گزارش شده بود که قد او ۷ فوت و ۱۱ اینچ بود، اگرچه احتمالاً ۷ فوت و ۹ اینچ بوده است.

او در ۱۹ ژانویه ۱۸۷۹ در خانه اش در سویل، اوهایو، ایالات متحده، پسری به وزن ۹.۹۸ کیلوگرم (۲۲ پوند) و ۷۱.۱۲ سانتی متر (۲۸ اینچ) به دنیا آورد و رکورد سنگین‌ترین و قدبلند‌ترین ترین نوزاد را شکست. این نوزاد که به طور رسمی نامی بر او گذاشته نشده بود، متاسفانه ۱۱ ساعت بعد از تولد درگذشت.

همچنین گزارش شده است که نوزادی با وزن ۱۰.۲ کیلوگرم (۲۲ پوند و ۸ اونس) در سیگ متولد شده است. این ادعا در سال ۱۹۵۵ در ایتالیا مطرح و هرگز حقیقت آن ثابت نشد.

سایر رکورد‌های کودکان سنگین وزن

سنگین‌ترین دوقلو‌ها - وزن ترکیبی ۱۲.۵۸ کیلوگرم (۲۷ پوند و ۱۲ اونس)، در ۲۰ فوریه ۱۹۲۴ از مری آن هاسکین در ایالات متحده آمریکا متولد شد.

سنگین‌ترین سه قلو‌ها در بدو تولد (در حال حاضر) - وزن ترکیبی ۱۰.۳۳ کیلوگرم (۲۲ پوند ۱۲.۶ اونس). ایوان پاتریک، آیدن کول و لیلی کاترین (همه ایالات متحده آمریکا) در ۲۹ ژوئیه ۲۰۰۳ در انگلوود، کلرادو، ایالات متحده آمریکا در خانواده میشل لی ویلسون متولد شدند.

سنگین‌ترین سه قلو‌های تاریخ - وزن ترکیبی ۱۰.۹ کیلوگرم (۲۴ پوند) که در ۱۸ نوامبر ۱۹۱۴ توسط مری مک درموت (بریتانیا) به دنیا آمدند.

سنگین‌ترین تولد چهار قلو - وزن ترکیبی ۱۰.۴۲۶ کیلوگرم (۲۲ پوند ۱۵.۷۵ اونس). دو دختر و دو پسر از تینا ساندرز (بریتانیا) در بیمارستان سنت پیترز، چرتسی، ساری در ۷ فوریه ۱۹۸۹ متولد شدند.

عجیب ترین تولدهای تاریخ /

۱۹۷۵ - بیشترین تولد‌های متوالی دختر/پسر در یک خانواده

این رکورد شگفت‌انگیز توسط خانواده اورز (ایالات متحده آمریکا) در شیکاگو، ایلینوی، ایالات متحده آمریکا به دست آمد، با ۱۱ تولد متوالی دختر/پسر در یک خانواده در ۲۳ فوریه ۲۰۱۸ تأیید شد. این یازده فرزند از توماس و کاترین اوورز به دنیا آمدند.

ترتیب تولد رکوردشکن به شرح زیر است:
توماس بی اوورز (۱۹۵۵)
ماری مارتین (۱۹۵۷)
دیوید اورز (۱۹۵۸)
مونیکا جونز (۱۹۶۰)
مایکل اورز (۱۹۶۱)
پائولا پن (۱۹۶۳)
جیمز اورز (۱۹۶۵)
جین کریستنسن (۱۹۶۸)
دانیل اورز (۱۹۷۰)
کاترین اف اورز (۱۹۷۲)
ویلیام اورز (۱۹۷۵)

۱۹۷۸ - اولین نوزاد آزمایشگاهی

اصطلاح «نوزادا آزمایشگاهی» به فرآیند مداخله پزشکی اشاره دارد که در آن تخمک در خارج از بدن بارور می‌شود و سپس در رحم کاشته می‌شود. این به عنوان لقاح آزمایشگاهی (IVF) شناخته می‌شود. اولین نوزادی که با استفاده از این فرآیند متولد شد، لوئیز براون (بریتانیا) بود که در ۱۰ نوامبر ۱۹۷۷ در خارج از رحم باردار شد.

مادرش لسلی براون ۳۱ ساله (بریتانیا) او را در بیمارستان عمومی اولدهام، لنکاوی، انگلستان در ساعت ۱۱:۴۷ شب در ۲۵ ژوئیه ۱۹۷۸ با عمل سزارین به دنیا آورد. او ۲.۶ کیلوگرم (۵ پوند و ۱۲ اونس) وزن داشت. این شیوه باردار شدن انقلابی بود در بین زنان نابارور که نمی‌توانستند به طور طبیعی باردار شوند.

عجیب ترین تولدهای تاریخ /

۱۹۸۷ - نارس‌ترین نوزاد

جیمز الگین گیل در ۲۰ می ۱۹۸۷ در اتاوا، انتاریو، کانادا، ۱۲۸ روز زودتر و با وزن ۶۲۴ گرم (۱ پوند ۶ اونس) در خانواده برندا و جیمز گیل (هر دو کانادا) به دنیا آمد.

دوره طبیعی بارداری انسان ۲۸۰ روز (۴۰ هفته) است. به پدر و مادرش گفته شد که وقتی با وزنی کمتر از قلب متوسط انسان و طول ۳۱.۷۵ سانتی متر (۱۲.۵ اینچ) به دنیا آمده، هیچ شانسی برای زنده ماندن ندارد. بسیاری از اعضای بدن او هنوز در حال رشد بود. از جمله پوست، دست‌ها، گوش‌ها و پاهایش، با چشمانی که هنوز بسته بود. با این حال، جیمز جان سالم به در برد و همه پیش بینی‌ها را به چالش کشید.

دوقلو‌های نارس - کامبری و کیلی اوولدت (هر دو ایالات متحده آمریکا)، نیز در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۸ در بیمارستان و کلینیک دانشگاه آیووا در شهر آیووا، ایالات متحده آمریکا، در سن حاملگی ۲۲ هفته و ۱ روز یا ۱۵۵ روز به دنیا آمدند. این بدان معنی بود که آن‌ها ۱۲۵ روز زودتر به دنیا آمده بودند - تاریخ تخمینی زایمان برای دوقلو‌ها ۲۹ مارس ۲۰۱۹ بود.

۲۰۰۲ - قد کوتاه‌ترین نوزاد

Nisa Juarez (ایالات متحده آمریکا) در ۲۰ ژوئیه ۲۰۰۲ با اندازه تنها ۲۴ سانتی متر (۹.۴۴ اینچ) طول و وزن فقط ۳۲۰ گرم (۱۱.۳ اونس) به دنیا آمد. او ۱۰۸ روز زودتر در بیمارستان و کلینیک کودکان، مینیاپولیس، مینه‌سوتا، آمریکا به دنیا آمد و ماه‌ها بعد در ۶ دسامبر ۲۰۰۲ از بیمارستان مرخص شد.

عجیب ترین تولدهای تاریخ /

۲۰۰۶ - کوتاه قدترین مادر برای زایمان

استیسی هرالد (ایالات متحده آمریکا) هنگام زایمان برای اولین بار تنها ۷۲.۳۹ سانتی متر (۲۸.۵ اینچ) قد داشت. او در ۲۱ اکتبر ۲۰۰۶ اولین فرزند خود، دختری به نام Keteri را در درای ریج، کنتاکی، ایالات متحده آمریکا به دنیا آورد. او دومین نوزاد دختر خود، Makya را در ۱ ژانویه ۲۰۰۸ به دنیا آورد. در نوامبر ۲۰۰۹ سومین فرزند خود نیز را به دنیا آورد، پسری به نام ملاچی. متأسفانه استیسی در سال ۲۰۱۸ در سن ۴۴ سالگی درگذشت.

۲۰۰۶ - مسن‌ترین فردی که زایمان کرده است

مسن‌ترین فردی که زایمان کرده است، ماریا دل کارمن بوسادا لارا (اسپانیا، متولد ۵ ژانویه ۱۹۴۰) است که با سزارین پسران دوقلو، کریستین و پاو را در سن ۶۷ سالگی در بیمارستان سنت پائو، بارسلون، اسپانیا در ۲۹ دسامبر ۲۰۰۶ به دنیا آورد. همچنین او مسن‌ترین فردی است که دوقلو به دنیا آورده است. ماریا با لقاح مصنوعی باردار شده بود.

متأسفانه، ماریا در روز شنبه ۱۱ ژوئیه ۲۰۰۹ پس از تشخیص سرطان درگذشت.

عجیب ترین تولدهای تاریخ /

سایر مادران مسن در زایمان:

مسن‌ترین مادری که به طور طبیعی باردار شد - داون بروک (بریتانیا)، ۵۹ ساله. او در ۲۰ آگوست ۱۹۹۷ یک پسر با سزارین به دنیا آورد.

مسن‌ترین زنی که نوه‌هایش را به دنیا آورد - جاسیلین دالنبرگ (ایالات متحده آمریکا)، ۵۶ ساله. او به عنوان مادر جایگزین برای دخترش، کیم کوزنو (ایالات متحده آمریکا) عمل کرد و در ۱۱ اکتبر ۲۰۰۸ نوه‌های خود - سه دختر - را حمل و سپس به دنیا آورد.

۲۰۰۷ - سنگین‌ترین مادر برای زایمان

دونا سیمپسون از نیوجرسی، ایالات متحده، وقتی در فوریه ۲۰۰۷ دختری به دنیا آورد، ۵۳۲ پوند (۲۴۱ کیلوگرم؛ ۳۸ ق) وزن داشت. دونا در بیمارستان شهر آکرون واقع در خیابان بازار غربی در آکرون، اوهایو زایمان کرد. زایمان توسط دکتر برایان جوزف و با کمک حدود ۳۰ متخصص پزشکی انجام شد.

۲۰۰۹ – بیشترین کودکان که در حین زایمان زنده ماندند

نادیا سلیمان (ایالات متحده آمریکا) در ۲۶ ژانویه ۲۰۰۹ هنگامی که شش پسر و دو دختر را در مرکز پزشکی Kaiser Permanente، بل فلاور، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا به دنیا آورد، نقل محافل خبری در سرتاسر جهان تبدیل شد. این مادر با کمک لقاح آزمایشگاهی (IVF) باردار شد و ۹ هفته زودتر از زمان معمولی سزارین کرد.

هشت قلو‌های سلیمان دومین مجموعه کامل از هشت قلو‌هایی هستند که در ایالات متحده زنده به دنیا می‌آیند. نادیا که رسانه‌ها به او لقب "اکتوموم" داده بودند، پیش از هشت قلوهایش شش فرزند داشت که آن‌ها را نیز از طریق IVF باردار شده بود.

سلیمان به مجله پیپل گفت: "من شبی دو یا سه ساعت بیشتر نمی‌خوابم. اما به زندگی خود ادامه می‌دهم و سعی می‌کنم بهترین مادری باشم که می‌توانم باشم. " هشت قلو‌ها الان کلاس ششم هستند.

۲۰۱۸ - سبک‌ترین نوزاد

کمترین وزن ثبت شده در هنگام تولد برای یک نوزاد زنده که شواهد قطعی از آن وجود دارد، ۲۴۵ گرم (۸.۶ اونس) است. «سایبی» در دسامبر ۲۰۱۸ پس از ۲۳ هفته و ۳ روز با سزارین اورژانسی در بیمارستان شارپ مری برچ در سن دیگو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. یک نوزاد کامل در هفته‌های ۳۹ تا ۴۰ بارداری متولد می‌شود و وزن آن معمولاً بین ۲.۷ تا ۴ کیلوگرم (۶ تا ۹ پوند) است.

اگرچه خانواده ترجیح دادند ناشناس باقی بمانند، وزن سایبی توسط کارکنان بیمارستان اندازه گیری و به عنوان کوچکترین نوزاد تایید شد. او در حال حاضر از سلامت کامل برخوردار است.

سایر رکورد‌های نوزادن سبک وزن:

سبک‌ترین نوزاد - دوقلو‌ها - ۸۴۷ گرم (۱ پوند ۱۳.۵۷ اونس) ترکیبی، Hiba (۵۸۰ گرم / ۱ پوند ۴.۴ اونس) و رومیسا (۲۶۰ گرم / ۹.۱۷ اونس) که از Mahajabeen Shaik (هند) در مرکز پزشکی دانشگاه لویولا به دنیا آمدند.


سبک‌ترین نوزاد - سه قلو - ۱۳۱۴ گرم (۲ پوند ۱۴.۳۴ اونس) ترکیبی، آلفی، کانر و دیلن بیتمن (همه بریتانیا) متولد شده در بیمارستان کوئین الکساندرا، پورتسموث، بریتانیا، از ۳۱ اوت تا ۱ سپتامبر ۲۰۱۴. سه قلو‌ها پیش موعد مقرر متولد شدند. آلفی با وزن ۴۲۰ گرم (۱۴.۸۱ اونس)، کانر ۴۳۰ گرم (۱۵.۱۶ اونس) و دیلان ۴۶۴ گرم (۱ پوند ۰.۳۶ اونس).

۲۰۲۰ - طولانی‌ترین فاصله بین تولد سه قلو‌ها

طولانی‌ترین فاصله بین تولد سه قلو‌ها ۵ روز و ۱۲ ساعت و ۳۴ دقیقه است که در هنگام تولد سیان، دکلان و روآن دیشین (ایالات متحده آمریکا)، در برلینگتون، ورمونت، ایالات متحده آمریکا، از ۲۸ دسامبر ۲۰۱۹ تا ۲ ژانویه ۲۰۲۰ به دست آمد. سیان در ساعت ۱۰:۴۰ در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۹. دکلن و روآن پنج روز بعد به ترتیب در ساعت ۲۳:۱۱ و ۲۳:۱۴ در ۲ ژانویه ۲۰۲۰ به دنیا آمدند.

سایر رکورد‌های طولانی‌ترین فاصله تولد:

طولانی‌ترین فاصله بین تولد دوقلو‌ها - ۹۰ روز. مولی و بنجامین وست، دوقلو‌های دو تخمکی (برادری) که در بالتیمور، مریلند، ایالات متحده از والدینشان لسا و دیوید وست (همه ایالات متحده آمریکا) در ۱ ژانویه و ۳۰ مارس ۱۹۹۶ به دنیا آمدند. مولی در روز سال نو سه ماه زودتر به دنیا آمد، اما پزشکان زایمان لسا را متوقف کردند، تا بتواند دیوید را تا زمانی که ممکن است حمل کند.

بیشترین فاصله بین تولد چهار قلو - ۹ روز. جکی آیورسون (کانادا) از ساسکاتون، کانادا در ۲۱ نوامبر ۱۹۹۳ یک پسر کریستوفر، یک دختر الکساندرا در ۲۹ نوامبر ۱۹۹۳ به طور طبیعی به دنیا آورد و در ۳۰ نوامبر پسر و دختر دیگری به نام متیو و سارا (با سزارین) به دنیا آورد.