۰ نفر

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان تا پایان آذر / معوقات حقوق فرهنگیان کی پرداخت می شود؟

۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰
کد خبر: 686203
تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان تا پایان آذر / معوقات حقوق فرهنگیان کی پرداخت می شود؟

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش از تعیین تکلیف طرح رتبه بندی معلمان تا پایان آذر ماه خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، مصطفی بابایی سارویی یکشنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به عنوان سند بالادستی و ملی در سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید و تا قبل از دولت سیزدهم بخش‌هایی از آن اجرا شد و در دولت سیزدهم قرارگاه اجرایی سند تحول و تربیت تمام ساحتی در مدارس، پیگیری می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: ماه گذشته رتبه یک برای ۸۰ درصد از معلمان صادر شده و رتبه بندی ۲۰ درصد باقیمانده هم به زودی و تا پایان آذر صادر و بر همین اساس معوقات ۸ ماهه معلمان پرداخت می‌شود

وی افزود: مدرسه، مهمترین رکن تحول در آموزش و پرورش است و این اتفاقات باید از کف مدارس محقق شود و با حضور ۱۵۰۰ معلم جوان در اقصی نقاط کشور، دوره تربیتی رهیاران تحول در مشهد مقدس برگزار شد و امیدواریم شاهد تحقق مفاد این سند در مدارس کشور باشیم.

بابایی سارویی خاطرنشان کرد: سند تحول آموزش و پرورش به مرور زمان محقق می‌شود و یکی از پایه‌های تحقق این سند، معلم تمام ساحتی است که نتیجه آن، قطعاً دانش آموز تمام ساحتی خواهد بود.

وی افزود: رتبه بندی معلمان در راستای ارتقای نظام تعلیم و تربیت و شأن معلمان، بهبود وضعیت معیشت معلمان از سال ۱۳۹۰ در دستور کار قرار گرفت که متأسفانه ۱۱ سال مغفول بود اما در دولت سیزدهم با همراهی مجلس به نقاط خوبی دست یافته‌ایم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ماه گذشته رتبه ۱ برای ۸۰ درصد از معلمان صادر شده و رتبه بندی ۲۰ درصد باقیمانده هم به زودی و تا پایان آذر صادر و بر همین اساس معوقات ۸ ماهه معلمان پرداخت می‌شود.

وی افزود: در آینده نزدیک با شکل گیری هیئت‌های ممیزی، رتبه‌های ۱ تا ۵ هم برای معلمان اعمال و معوقات آن‌ها پرداخت می‌شود.