۰ نفر

تاریخ کریسمس و آغاز سال ۲۰۲۳ در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۴
کد خبر: 684990
تاریخ  کریسمس و آغاز سال ۲۰۲۳ در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

جشن کریسمس، تولد عیسی مسیح است که هرساله توسط پیروان آیین مسیحیت زنده نگه داشته می شود. تاریخ دقیق آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۳ روز یکشنبه ۱ ژانویه سال ۲۰۲۳ است.

بسیاری از افراد جشن کریسمس را به‌عنوان زمان شروع سال نو میلادی می‌شناسند اما جشن کریسمس و مراسم سال نو میلادی جدا از هم هستند. تاریخ دقیق آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۳ روز یکشنبه ۱۱ دی سال ۱۴۰۱ است و تاریخ دقیق آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۳ در تقویم قمری روز یکشنبه ۸ جمادی الثانی سال ۱۴۴۴ است

تاریخ کریسمس ۲۰۲۳ به شمسی

کریسمس یک جشن مسیحی است که تولد عیسی مسیح را جشن می گیرند. کریسمس هر سال در تاریخ ۲۵ دسامبر توسط مسیحیان در ایالات متحده و در سراسر جهان جشن گرفته می شود. این جشن در تقویم شمسی ایران برابر با روز یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ است.

تاریخچه کریسمس

در سالهای اولیه مسیحیت، عید پاک جشن اصلی مسیحیان بود. تولد عیسی مسیح جشن گرفته نمی شد.در قرن چهارم، مقامات کلیساها تصمیم گرفتند تا تولد عیسی مسیح را به عنوان تعطیلات در نظر بگیرند. بسیاری استدلال می کنند که از نظر تاریخی، شواهد نشان می دهد که روز کریسمس واقعاً در سال ۳۵۴ پس از میلاد به عنوان یک جشن مذهبی مسیحی در روز تولد عیسی مسیح جشن گرفته می شد. امروزه، اکثر مسیحیان کریسمس را در تاریخ ۲۵ دسامبر در تقویم میلادی جشن می گیرند، که همچنین تقویمی است که تقریباً در بیشتر جهان استفاده می شود.