۰ نفر

حرفه ای ترین جاسوسان زن دنیا + عکس

۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۱۰
کد خبر: 681980
حرفه ای ترین جاسوسان زن دنیا + عکس

در این مطلب با معروف‌ترین زنان جاسوس در جهان آشنا می‌شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  برای بررسی زندگی حرفه ای ترین جاسوسان زن دنیا باید اشاره کرد که برخلاف آنچه در فیلم‌ها به نمایش گذاشته می‌شود، جاسوس‌ها در عالم واقعیت با خطرهای فراوانی روبه‌رو می‌شوند که اغلب سرنوشت وحشتناکی در انتظار آنها خواهد بود.

برخی از این جاسوس‌ها در تاریخ به عنوان قهرمان معرفی می‌شوند و برخی دیگر نیز از خود نام بدی برجای می‌گذارند. البته وجود آنها اجتناب‌ناپذیر است و همواره به فعالیت خود ادامه خواهند داد. زیرا به دست آوردن اطلاعات از طرق مخفی، بخشی جدایی‌ناپذیر از سیاست‌ورزی در جهان معاصر شده است. در این گزارش، زندگی ده جاسوس برتر تاریخ را ورق می زنیم.

بل بوید (۱۸۴۴-۱۹۰۰)

یکی از حرفه ای ترین جاسوسان زن دنیا بل بوید بود ،در طول دوران جنگ داخلی آمریکا به جاسوسی مشغول بود. شعار معروف بوید در زندگی «تا آخرین نفس به کشورم خدمت می‌کنم» بود. او با نیرو‌های مبارز جنوب همکاری می‌کرد؛ و برای اولین بار در سال ۱۸۶۲ در سن ۱۸ سالگی دستگیر شد.

بل بوید (۱۸۴۴-۱۹۰۰)1

پائولین کوشمن (۱۸۳۳ - ۱۸۹۳)

نماینده آمریکایی بود که در طول دوران جنگ داخلی آمریکا برای نیرو‌های مبارز شمال جاسوسی می‌کرد. بعد از دستگیری وی حکم اعدام برای مجازات او صادر شد، ولی بعد‌ها آن حکم لغو شده و اعدام نشد.

پائولین کوشمن (۱۸۳۳ - ۱۸۹۳)

یوشیکو کافاشیما (۱۹۰۷ - ۱۹۴۸)

یک شاهزاده ژاپنی بود که مشهورترین جاسوس زن ژاپنی است.

یوشیکو کافاشیما (۱۹۰۷ - ۱۹۴۸)

ایمی اِلیزابیت (۱۹۱۰ - ۱۹۶۳)

او یکی از حرفه ای ترین جاسوسان زن دنیا و یک دیپلمات آمریکایی بود که از طریق مکالمات تلفنی و رد و بدل کردن عبارت‌های عاشقانه با مسئولان بلند مرتبه ایتالیایی و مسئولان فرانسوی مقیم در واشنگتن می‌توانست اطلاعات بسیار زیادی برای کشورش جمع آوری کند. یکی از معروف‌ترین حیله‌های این زن باز کردن کمد مخصوص حفظ اسناد سفیر فرانسه است.

ایمی اِلیزابیت (۱۹۱۰ - ۱۹۶۳)

روت فیرنر (۱۹۰۸-۲۰۰۰)

یک کمونیست بود که در سال ۱۹۳۰ از طرف سیستم اطلاعات شوروی برای جاسوسی در چین به کار گماشته شد. وی بعد‌ها در انگلستان یک شبکه جاسوسی تشکیل داد و در همانجا در سال ۱۹۴۹ رسوا شد و مجبور به فرار به برلین در آلمان شد. در سال ۱۹۵۰ از ادامه فعالیت با سیستم اطلاعاتی روسیه سر باز زد، ولی با این حال رتبه او ارتقاء یافت.

روت فیرنر (۱۹۰۸-۲۰۰۰)

وایولت ژابو (۱۹۲۱-۱۹۴۵)

یکی از حرفه ای ترین جاسوسان زن دنیا یک مأمور اطلاعات انگلیسی بود که بعد از جنگ جهانی دوم با استفاده از چتر در سواحل فرانسه فرود آمد و با تشکیل یک گروهک سری به فعالیت علیه آلمان‌ها پرداخت. او در این فعالیت‌ها تعداد بسیار زیادی از ماموران آلمانی را کشت و بسیاری را به اسارت در آورد. فیولیتا جابو دومین زن تاریخ انگلستان است که در سال ۱۹۴۶ مدال صلیب جورجیاس را به او اهدا کردند.

وایولت ژابو (۱۹۲۱-۱۹۴۵)

جوزفین بیکر (۱۹۰۶ - ۱۹۷۵)

او حرفه ای ترین جاسوسان زن دنیا و از یک پدر نوازنده و مادر خدمتکار بدنیا آمد. خانواده یهودی او در آمریکا به خاطر اینکه سیاه پوست بود مورد بی‌توجهی قرار می‌گرفت، ولی در فرانسه مورد احترام قرار گرفت. او در جنگ فرانسه و آلمان پا به پای فرانسویان به مقاومت برخاست و جاسوسی برای فرانسه از جمله فعالیت‌های او بود. بعد‌ها به او مدالی دادند که برای اولین بار آن را به یک خانم غیرفرانسوی اهدا می‌کردند.

جوزفین بیکر (۱۹۰۶ - ۱۹۷۵)

نانسی ویک سال (۱۹۱۲ - تا به امروز)

در نیوزیلند به دنیا آمد و بعد از آن به نیویورک رفت و پس از مدتی به اروپا مهاجرت کرد. بعد از جنگ جهانی دوم با همسر خود به فرانسه رفت و در آنجا به جنگ با نیرو‌های آلمان که علیه فرانسه یورش برده بودند پرداخت. او پس از شکست در نیروی مقاومت فرانسه به انگلستان گریخت و در همانجا آموزش‌های لازم برای کار جاسوسی را دید و در سال ۱۹۴۴ به فرانسه بازگشت تا در جنگ با آلمان شرکت کند. وی به قدری در کار خود ماهر بود که نیروی پلیس مخفی نازی (گشتاپو) دو میلیون دلار برای سر او جایزه گذاشتند. پس از جنگ، پنج کشور فرانسه، انگلیس، آمریکا و استرالیا و نیوزیلند به خاطر خدمات شایان ویک از او تقدیر به عمل آوردند.

نانسی ویک سال (۱۹۱۲ - تا به امروز)

مارگارتا گرترود زلّه (۱۸۷۶ - ۱۹۱۷)

این زن یکی از حرفه ای ترین جاسوسان زن دنیا زله ملقب به ماتا هاری متولد هفتم اوت ۱۸۷۶ دختر جوانی که به رقاصی در فرانسه مشهور بود. او از نیرو‌های سری آلمان در فرانسه بوده که به عنوان یک زن مطلقه وارد خاک فرانسه شد و درآنجا برای آلمانی‌ها جاسوسی می‌کرد. او در خلال جنگ جهانی اول توسط جوخه آتش در تاریخ ۱۵ اکتبر ۱۹۱۷ اعدام شد.

نانسی ویک سال (۱۹۱۲ - تا به امروز)