۰ نفر

معاون آموزشی وزارت علوم؛

کلاس های دانشگاه ها حضوری است / حذف درس در صورت غیبت غیر موجه

۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبر: 672801
کلاس های دانشگاه ها حضوری است / حذف درس در صورت غیبت غیر موجه

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دانشجویان درصورتی که بیش از ۳ مرتبه غیبت غیرموجه داشته باشند با توجه به حضوری بودن آموزش، منجر به حذف درس و محرومیت آنها از امتحان خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، قاسم عمو عابدینی با اشاره به غیبت‌های غیرموجه دانشجویان با توجه به حضوری بودن آموزش گفت: تمام کلاس‌های دانشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شود، بدیهی است، غیبت‌های غیر موجه مشمول مقررات آموزشی خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات آموزشی چنانچه دانشجویی سه مرتبه غیبت غیرموجه داشته باشد، برای بار چهارم باید آن درس را حذف کند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: تمام دانشجویان می‌دانند که بر اساس مقررات آموزشی اگر سه جلسه غیبت غیرموجه داشته باشند، جلسه چهارم دیگر نمی‌توانند در کلاس حاضر شده و باید درس را حذف کنند چون دانشکده و آموزش می‌تواند به دانشجو اعلام کند که وی اجازه ورود به امتحان مربوطه را ندارید و اگر امتحان را هم ندهد برای وی صفر رد می‌شود.

دانشگاه خوارزمی و دانشگاه شهید بهشتی نیز در هفته اخیر بر رعایت قوانین و ضوابط آموزشی تاکید و اعلام کرده‌اند: طبق آئین نامه‌های آموزشی دانشجویی که سر کلاس نرود غیبت خواهد خورد و اگر این غیبت‌ها بیشتر از حد مجاز شود موجب حذف درس و محرومیت از امتحان خواهد شد.