۰ نفر

چجوری میشه خواب خوب دید

۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۲:۳۶
کد خبر: 672279
چجوری میشه خواب خوب دید

خواب برای سلامتی روحی و جسمی ما ضروری است. کیفیت آن بسیار مهم می باشد. خواب خوب باعث شادی و قدرت جسمی می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ دیدن خواب های خوب آرزوی همه افراد می باشد. خواب یکی از نیاز های انکار ناپذیر زندگی است. خواب است که بعد از یک روز طولانی فرد را آرام می‌کند، و انرژی انسان را بازسازی میکند. ما در متن زیر نکاتی را برای شما آورده ایم تا بتوانید خواب های خوب ببینید.

توصیه هایی برای خوب خوابیدن بسیاری از ما نمی توانیم شب ها خواب راحتی داشته باشیم و اگر هم شب نتوانیم خوب و راحت بخوابیم، روز خوبی هم نخواهیم داشت. برای داشتن یک خواب خوب و راحت، یکسری نکات را باید رعایت کنیم. حتی انجام چند تا از آنها به یک رویای واقعی کمک می کند. هوای تازه آرامش از پنجره به درون اتاق شما می آید.

هوای تازه یکی از ارزان ترین داروها برای خواب عمیق و رضایت بخش است. هرچه اکسیژن بیشتری به بدن برسد، آرامش فیزیکی بیشتری احساس می شود. کمی پنجره را باز کنید. حتی در زمستان هم این کار را انجام داده و اجازه دهید که خواب راحت با هوای تازه به اتاق خواب تان بیاید.


راحت دراز بکشید ممکن است که هر شب از نگرانی خواب تان نبرد. آیا با همین طور نگرانی به جایی می رسید؟ مطمئناً غیر از استرس چیز بیشتری عایدتان نمی شود. پس در چند ساعتی که فرصت دارید آرام باشید و از اینکه کاری برای انجام دادن ندارید، لذت ببرید و قدر این لحظات را بدانید. راحت دراز بکشید حتی اگر نمی خوابید. تلویزیون تماشا نکنید در حالی که خواندن کتاب هنگام خواب بسیار خوب و آرامش بخش است، تلویزیون اثر معکوس دارد! حتی اگر موقع دیدن تلویزیون خواب تان برده باشد، ممکن است هنگام رفتن به رختخواب، افکارتان تحریک شده و خواب تان نبرد.

پای خود را ماساژ دهید در کف پا نقاط بسیاری وجود دارند که لمس کردن آنها برای رهایی از فشار روانی و رسیدن به آرامش مؤثر است. با دست چپ کف پای چپ تان را بگیرید و با انگشت دست راست قسمت های بین قوس پا و بند انگشتان تان را به سمت عقب و جلو ماساژ دهید. به پشت بخوابید آرامش بخش ترین حالت خواب، خوابیدن به پشت است. این حالت باعث می شود خر و پف نکنید.

چگونه خواب خوب و با کیفیت داشته باشیم؟

خواب و خیال خوب

به پشت بخوابید تا بهتر استراحت کنید، آرامش بیشتری داشته باشید و عمیق تر نفس بکشید. سه ساعت گرسنگی لازم است اگر می خواهید راحت بخوابید، سه ساعت قبل از خواب شام بخورید. هرچه زودتر غذا بخورید، شب بهتر می خوابید.

قبل از خواب حمام کنید حمام، گرم و لذت بخش قبل از خواب، تمام تنش های روزانه را از بدن تان دور می کند و شما برای یک خواب راحت مهیا می شوید. برای تشک خود پول خرج کنید شما با تشک برای خواب بیش از هر وسیله دیگری در ارتباط هستید. پس برای تشک خود هر قدر که پول لازم است، بپردازید.

هرچه تشک تان بزرگ تر و سفت تر باشد، همان قدر خواب راحت تر می شود. سیگار نکشید نیکوتین موجود در سیگار نوعی محرک است؛ محرکی که خواب شما را برهم می زند. دست کم دو ساعت قبل از خواب سیگار نکشید.

بالش خود را خنک کنید هیچ چیز مانند یک بالش خنک، آرام بخش و مفید نیست. یک بالش خنک به کاهش دمای بدن تان کمک می کند و خواب آور خوبی است. مطالعه قبل از خواب نوشته های روزنامه و مجلات برای کسانی که مشکل بی خوابی دارند خیلی مفید است. مطالعه فعالیتی آرام و متفکرانه است که کسالت را از بین می برد.

خواب و خیال خوب

فرایند خواب

فرایند خواب پروسه ای روزمره برای ما می باشد و به همین دلیل طبیعی و عادی جلوه می کند اما اگر بخواهیم نگاهی موشکافانه به آن بیندازیم و در آن دقیق شویم می بینیم که بسیار جالب و در عین حال مرموز است .حتما شنیده اید که می گویند خواب برادر مرگ است بله کاملا درست است ، چرا که هنگام خواب نیز روح انسان از جسم جدا می شود و این وجه تشابه خواب و مرگ است .دیدن خواب جنبه روحی دارد به طوری که ارادی نیست و نمی توان برای خواب های خود تکلیف تعیین نمود چون اغلب خواب ها پیش بینی امور آینده‌ی زندگی مان هستند و همان طور که اتفاقات آتی در حیطه‌ی قدرت ما نیست ، خوابی که می بینیم نیز منشاء ماورائی دارد و غیر قابل کنترل است .