۰ نفر

چه آرایشی به پوست سبزه میاد؟ / مرحله به مرحله با آرایش صورت پوست های گندمی

۱۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۰
کد خبر: 671573
چه آرایشی به پوست سبزه میاد؟ / مرحله به مرحله با آرایش صورت پوست های گندمی

آرایش پوست گندمی نیز مانند سایر رنگ پوست ها به روش ها و ترفندهای خاصی نیاز دارد. پوست گندمی رنگی است بین سفید و سبزه.

آموزش آرایش صورت و چشم پوست گندمی ها

به گزارش اقتصاد آنلاین، نه خیلی روشن است و نه خیلی تیره. در پوست های گندمی تن زرد و کرمی بیشتر از تن صورتی دیده می شود. کسانی که این رنگ پوست را دارند اغلب چشم ها و موها قهوه ای و مشکی دارند.

اگر رنگ پوست شما گندمی است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. ما در این مقاله تمام نکات و ترفندهای آرایش پوست گندمی را به شما آموزش خواهیم داد. همچنین اگر تمایل دارید نحوه آرایش تمام انواع و رنگ پوست ها را یاد بگیرید و بتوانید به بهترین شکل تمام تکنیک های آرایشی را انجام دهید، در دوره آموزش گریم و میکاپ شرکت کنید.

آرایش

۱. کرم پودر مناسب پوست گندمی را انتخاب کنید

برای آرایش پوست گندمی، انتخاب رنگ کرم پودر و پنکیک بسیار مهم است. رنگ پنکیک برای پوست گندمی باید یک رنگ گرم متوسط باشد و تناژ صورتی در آن دیده نشود. بسته به اینکه رنگ پوست شما گندمی تیره است یا روشن، معمولا سایه شماره ۲ یا ۳ مناسب خواهد بود.

کرم پودر را با انگشت تمیز روی سطح پوست قرار دهید و با یک اسفنج، براش آرایشی، یا یک بیوتی بلندر آن را خوب روی پوست پخش کنید.

۲. کانسیلر را زیر چشم و سایر قسمت های صورت بزنید

کانسیلر صورت ۱ تا ۲ درجه روشن تر از پوست خود را انتخاب کنید و آن را به زیر چشم، پیشانی، روی پل بینی، بالای لب، چانه، و بالای خط فک بزنید. کانسیلر را طوری به زیر چشمتان بزنید که یک حالت مثلثی شکل ایجاد شود.

با استفاده از یک اسفنج آرایشی، کانسیلر را با ضربات ملایم روی صورت پخش کنید. به طوری که هیچ خط واضحی از کانسیلر روی صورت باقی نماند. دقت کنید که اسفنج را روی پوست نکشید و فقط آرام روی پوست ضربه بزنید. زیرا کانسیلر باید دقیقا در همان قسمت های مشخص شده روی پوست محو شود و سایر بخش های صورت دست نخورده باقی بماند.

۳. صورت را کانتور کنید

برای کانتورینگ صورت، یک برنزر با سایه ۲ تا ۳ درجه تیره تر از پوست خود را انتخاب کنید و آن را روی پیشانی، بینی، زیر خط فک، و زیر خط گونه بزنید. سایه تیره باعث ایجاد عمق بیشتر می شود و می تواند ویژگی های منفی چهره شما را پوشش دهد. برای مثال ایجاد سایه تیره زیر خط گونه باعث می شود زیر استخوان گونه فرو رفته و گونه شما برجسته تر دیده شود.

با استفاده از یک براش آرایشی مناسب،‌ خطوط برنزر را به طور کامل محو کنید. براش را با حرکات رفت و برگشتی ملایم روی صورت و در جهتی که برنزر را کشیده بودید، حرکت دهید.

۴. با پودر فیکس آرایش پوست خود را تثبیت کنید

پودر فیکس حالت مات به پوست شما می دهد و همچنین ماندگاری آرایش را بیشتر می کند. به ویژه اگر از کرم پودر مایع استفاده می کنید، این پودر باعث مانع از ماسیدن کرم پودر روی صورت و بهم ریختن آرایشتان می شود.

یک براش آرایشی مخصوص پودر را به مقدار کمی از پودر فیکس آغشته کنید و آن را با حرکات بسیار ملایم رفت و برگشتی روی پوست حرکت دهید. دقت کنید که مقدار پودر خیلی زیاد نباشد تا روی پوست حالت غیرطبیعی ایجاد کند.

۵. از یک پودر رنگ روشن استفاده کنید

برای اینکه چهره حالت روشن تر و جذاب تری به خود بگیرد، می توانید از یک پودر سفید برای قسمت هایی که می خواهید برجسته تر دیده شوند، استفاده کنید. کمی از پودر را روی دستتان بزنید. اسفنج را به پودر روی دستتان آغشته کنید و آرام به زیر چشم، پیشانی، چانه، و بالای فک بزنید.

۶. ابروها را فرم دهید

از یک مداد ابروی هم رنگ ابروهایتان برای فرم دادن به ابروها استفاده کنید. اگر قسمت هایی از ابرو خالی است آن را با مداد پر کنید. دقت کنید که ابروها حالت غیرطبیعی به خود نگبرند و بیش از حد پررنگ نشوند. پس از اینکه ایرادات ابرو را برطرف کردید، با یک شانه ابرو آن را شانه کنید تا تار موها کاملا مرتب شوند.

۷. چشم هایتان را آرایش کنید

۱. برای آرایش کردن چشم ابتدا از یک مداد چشم استفاده کنید. مداد را پشت پلک بالای خط مژه بزنید و سپس با یک براش کوچک آن را پخش کنید. براش را در جهت خطی که کشیده اید حرکت دهید و به آرامی مداد چشم را پخش کنید تا حالت سایه مشکی روی پلک ایجاد شود. سپس با همان مداد بن مژه خود را نیز پررنگ کنید.

۲. رنگ سایه چشم برای پوست های گندمی باید گرم باشد. سایه های گرم برای پوست های گندمی بسیار مناسب و زیبا خواهند بود. رنگ های نود، قهوه ای، آجری و … برای این سبک آرایش انتخاب خوبی هستند.

برای آرایش چشم مانند مدلی که در تصویر می بینید، از یک رنگ آجری ملایم برای زیر چشم استفاده کنید. سپس سایه پررنگ تری را برای بالای خط مژه انتخاب کنید و آن را روی سایه مشکی که قبلا کشیده بودید، بزنید.

برای پشت پلک از یک رنگ آجری پررنگ استفاده کنید و آن را با یک براش بزرگتر روی خط پلک و گوشه چشم بکشید.

۳. یک سایه رنگ روشن گرم مانند نخودی را انتخاب کنید و آن را روی استخوان ابرو و وسط پشت پلک خود بزنید. سپس یک براش کوچک تمیز را به آرامی روی پلکتان بکشید تا تمام سایه ها با هم ترکیب شوند.

۴. برای کشیدن خط چشم می توانید از خط چشم مایع، ماژیکی، یا مدادی استفاده کنید. مدل و دنباله خط چشمتان نیز بستگی به حالت چشم های شما دارد. اگر پلکتان افتاده باشد می توانید از خط چشم دنباله دار استفاده کنید و حالت زیباتری به چشمتان بدهید. پس از خط چشم، مژه های خود را با فرمژه حالت دهید و ریمل بزنید.

۸. رژ گونه و هایلایتر را فراموش نکنید

رنگ های مناسب برای پوست های گندمی شامل صورتی ملایم هلویی، نارنجی و … هستند. این رنگ ها برای پوست های گندمی انتخاب های مناسبی هستند. برای زدن رژ گونه، براش آرایشی خود را به رژگونه آغشته کنید و آن روی گونه بزنید. در زدن رژگونه زیاده روی نکنید، زیرا حالت غیرطبیعی را در چهره شما ایجاد می کند.

پس از رژگونه،‌ نوبت هایلایتر است. براش مخصوص هایلایتر را به مقدار بسیار کم به هایلایتر آغشته کنید و آن را بالی گونه، روی بینی، بالای لب، و روی چانه بزنید.

۹. با آرایش لب میکاپ خود را تکمیل کنید

همانطور که گفتیم، مناسب ترین رنگ ها برای پوست های گندمی، رنگ های گرم هستند. بنابراین برای انتخاب رژ لب برای پوست گندمی نیز باید به سراغ یک رنگ گرم بروید. برای آرایش لب باید خط لب و رژ لبی را انتخاب کنید که با هم تناسب داشته باشند و رنگ رژ یک تا دو درجه از رنگ خط لب روشن تر باشد.

ابتدا با خط لب حاشیه لب را پررنگ کنید. با استفاده از خط لب می توانید ایرادات لب خود را برطرف کرده و فرم دلخواهتان را ایجاد کنید. سپس با استفاده از یک رژ جامد یا مایع داخل لب را رنگ کنید.