۰ نفر

براش آرایشی را چطور بشوریم؟ + روش شست و شوی قلم موهای آرایشی

۱۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۲:۳۳
کد خبر: 671570
براش آرایشی را چطور بشوریم؟  + روش شست و شوی قلم موهای آرایشی

یکی از نکات آرایشی که اهمیت بسیاری در سلامت پوست دارد، استفاده از وسایل آرایشی تمیز است. وسایل و ابزار آرایشی هم مانند ابزار دیگر بعد از مدتی که از استفاده آنها می گذرد کثیف و آلوده می شوند.

قلمو و برس‌های آرایشی‌تان را اینگونه تمیز و ضدعفونی کنید

به گزارش اقتصاد آنلاین، دقت کنید که شستشو صورت و پاکسازی پوست تنها به شستن صورت محدود نمی شود. متاسقانه بسیاری از موارد خانم ها به این موضوع اهمیت نمی دهند و براش های آرایشی و پد هایشان را تا مدتها بدون ششتشو استفاده می کنند. استفاده از ابزار آرایشی کثیف علاوه بر آسیب رساندن به سطح پوست موجب ایجاد جوش و آکنه هم می شود. لذا در این مقاله  به آموزش پاک کردن براش آرایشی با روشی راحت در منزل می پردازد.

نحوه پاک کردن براش آرایشی

تمیز کردن براش های آرایشی کار چندان سختی نیست و برخلاف تصور بسیاری زمان زیادی نمی برد، کافی است تا با صرف اندک زمانی براش های خود را تمیز کنید. سعی کنید حداقل یک بار در هفته براش های خود را تمیز کنید تا از بروز بیماری های پوستی و جوش و آکنه در امان باشید. ذرات آرایش، روغن، خاک، پوست، و حتی باکتری ها در موی خراب جمع می شوند. این به این معنی است که برس های تمیز می توانند منافذ، لکه ها و لودگی های پوست را به خود جلب کنند، نکته این است که برسهای پاک بسیار مؤثرتر از کثیف هستند. بنابراین، برای داشتن آرایش عالی باید قلم مو خود را به طور مرتب و صحیح تمیز کنید.

قلم موی آرایش

پاک کردن براش آرایشی سریع

اگر  عجله زیادی دارید و وقت کمی برای شستن براش دارید این راه سریع ترین زمان برای شستن براش است.  موهای براش خود  را با شستن آنها در زیر آب جاری شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که آب فقط روی موی و نه روی دسته قرار گیرد. اگر دسته را خیس کنید، در طول زمان می توانید  چسب آن را از بین می رود و براش آرایشی خراب می شود.

برس خود را زیر آب جاری بشویید. یک بار دیگر، استفاده از دستمال مرطوب عمل تمیز کردن را به خوبی انجام نمی دهد. به آرامی براش را با دست بشویید و سپس با دستمال و یا حوله خشک اب اضافی آن را بگیرید.

 آموزش تمیز کردن براش آرایشی با شامپو بچه

این نوع پاک کردن براش آرایشی بطور عمیق و کامل انجام می شود،و برای برس هایی که نیاز به تمیز کردن عمیق دارند مناسب است.

یک کاسه کم عمق را با آب گرم  پر کنید و به آن مقدار کمی شامپو بچه اضافه کنید، سپس براش ها را در آن قرار دهید و اندکی بچرخانید تا با شامپو خوب آغشته شود سپس در صورت لزوم در کف دست خود سر براش را بچرخانید تا کاملا تمیز شود.

سپس برس را زیر آب جاری بشویید.

این روند تمیز کردن را تا زمانی که آب از قلم مو پاک شود، تکرار کنید.

برای تمیز کردن آب اضافی از پارچه ای تمیز استفاده کنید.

قلم مو را روی یک پارچه قرار دهید تا خشک شود.

آموزش پاک کردن کاملا عمیق پد آرایشی

در این روش هم مانند روش قبل در ظرف یا لیوان گود آب بریزید و چند قطره شامپو بچه در آن بریزید ، خوب به هم زنید تا اندکی کف کند سپس پد آرایشی را کاملا در آن قرار دهید تا تمام پد خیس شود. حال ظرف را به مدت سی ثانیه در مایکروفر قرار دهید. سپس پد را خارج کرده و با آب سرد کاملا شسته و اجازه دهید تا به آرامی خشک شود.