۰ نفر

۱۰ شهر پرجمعیت دنیا / کوچک ترین شهر جهان کجاست؟

۸ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۱
کد خبر: 671057
۱۰ شهر پرجمعیت دنیا / کوچک ترین شهر جهان کجاست؟

سایتی که به جمع آوری داده های جمعیتی می‌پردازد (World Population Review) توکیو را با بیش از ۳۷ میلیون نفر شهروند به عنوان پرجمعیت‌ ترین شهر جهان در سال ۲۰۲۲ رتبه بندی کرده است.

توکیو پایتخت ژاپن و یک کلان شهر پررونق و همواره در حال پیشرفت است که با خیابان های شلوغ و آسمان خراش های نورانی اش شناخته می‌شود.

 

۱۰ شهر پرجمعیت جهان کدامند؟

بر اساس داده های همین سایت، ۱۰ شهر پرجمعیت دنیا در سال ۲۰۲۲ عبارتند از:

۱.توکیو، ژاپن
۲.دهلی، هند
۳.شانگهای، چین
۴.سائوپائولو، برزیل
۵.مکزیکوسیتی، مکزیک
۶.قاهره، مصر
۷.داکا، بنگلداش
۸.بمبئی، هند
۹.پکن، چین
۱۰.اوزاکا، ژاپن

توکیو

 

 

بزرگ ترین شهر جهان از نظر مساحت کدام است؟

این یک سوال پیچیده است، زیرا مناطق مختلف در سرتاسر جهان «شهر» را به گونه های مختلفی تعریف کرده و ترسیم خطوط مطلق را دشوار می‌سازند.

Statista، شرکتی که داده های بازار و مصرف کنندگان را مطالعه می‌کند، نیویورک را در صدر فهرست پرجمعیت ترین شهرهای جهان قرار می‌دهد. نکته مهم در اینجا این است که منظور پنج بخش شهر نیویورک نیست. بلکه منطقه شهری نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات است، که برای مردم محلی به عنوان منطقه سه ایالتی شناخته می‌شود. این مجموعه با سه ایالت مساحتی برابر با ۷۵۱۴ کیلومتر دارد.

نیوجرسی

کوچک ترین شهر دنیا کدام است؟

از نظر مساحت، واتیکان کوچک ترین شهر جهان است. مساحت آن تنها ۰.۴۴ کیلومترمربع است و از این نظر که هم شهر و هم یک کشور است (شهر-دولت) منحصر به فرد است. شهر واتیکان محل استقرار پاپ و سریر مقدس است که حکومت مرکزی کلیساهای کاتولیک دنیاست.

واتیکان

پرجمعیت تری ایالت آمریکا و بزرگ ترین شهرهای ایالات متحده کدامند؟

کالیفرنیا بیشترین ساکنین را در بین تمامی ایالت های آمریکا دارد و با پوشش بخش بزرگی از سواحل غربی کشور آمریکا، خانه‌ی بیش از ۳۹ میلیون نفر است. وایومینگ نیز با کمتر از یک میلیون نفر شهروند، کم‌ جمعیت ترین ایالت آمریکاست. پنج شهر بزرگ ایالات متحده عبارتند از

۱.نیویورک، نیویورک
۲.لس آنجلس، کالیفرنیا
۳.شیکاگو، ایلینوی
۴.هیوستون، تگزاس
۵. فینیکس، آریزونا

لندن

لندن بزرگ تر است یا نیویورک؟

لندن از نظر اندازه جمعیت بزرگ تر از نیویورک است و حدود ۹ میلیون ساکن دارد، در حالی که جمعیت نیویورک نزدیک به ۸.۵ میلیون نفر است. از نظر مساحت نیز لندن بزرگ تر است. شهر نیویورک حدود ۷۷۶ کیلومتر مربع است، در حالی که لندن بیش از دو برابر آن، ۱۵۷۲ کیلومتر مربع وسعت دارد.