۰ نفر

چگونه از بروز حمله پنیک جلوگیری کنیم؟ / علائم ترس مداوم چیست؟

۸ مهر ۱۴۰۱، ۰:۳۱
کد خبر: 670946
 چگونه از بروز حمله پنیک جلوگیری کنیم؟ / علائم ترس مداوم چیست؟

حمله پانیک عبارتست از برانگیختگی فیزیولوژیک که ناگهانی یا در پاسخ به رویارویی با یک وضعیت وحشت زا (یا حتی فکر در مورد آن) به وجود می آید. پانیک اتک یکی از بدترین و وحشتناک ترین تجربه هایی است که بشر در طول عمرش می تواند داشته باشد.

حمله‌ پنیک چیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین؛حملات پنیک افزایش ناگهانی ترس یا ناراحتی شدید در عرض چند دقیقه است. افراد مبتلا به این اختلال در ترس از این حمله ‌زندگی می‌کنند. اختلال پنیک زمانی رخ می‌دهد که شما بارها حملات وحشت را تجربه می‌کنید.

علت بروز حمله پنیک

هنگامی که احساس وحشت شدید و ناگهانی می‌کنید ممکن است دچار حمله‌ پنیک شوید که علت مشخصی ندارد و علائم جسمی مانند ضربان قلب، مشکلات تنفسی و عرق کردن را تجربه کنید.

اکثر مردم یک یا دو بار در زندگی خود دچار حمله‌ پنیک می‌شوند. انجمن روانشناسی آمریکا گزارش می دهد که از هر ۷۵ نفر ۱ نفر ممکن است دچار اختلال پنیک شود. مشخصه‌ اختلال پنیک، ترس مداوم از حمله‌ پنیک بعد از تجربه‌ به مدت حداقل یک ماه (یا بیشتر)، نگرانی مداوم یا نگرانی درباره تکرار حملات پنیک یا عواقب آن است.


استرس خواب

علائم حمله پنیک

    تپش قلب یا خفقان

    تنگی نفس

    احساس خفگی

    سرگیجه

    سبکی سر

    حالت تهوع

    عرق کردن یا لرز

    لرزش

    تغییرات در وضعیت روانی، احساس جدا شدن از واقعیت

    بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن دست یا پا

    درد قفسه سینه یا گرفتگی

اختلال پنیک چگونه درمان می‌شود؟

درمان اختلال پنیک بر کاهش یا از بین بردن علائم شما متمرکز است. این امر از طریق درمان با یک متخصص واجد شرایط و در برخی موارد از طریق دارو انجام می‌شود.

درمان معمولاً شامل رفتار درمانی- شناختی (CBT) است. این درمان به شما می‌آموزد که حملات خود را درک کرده و ترستان را مدیریت کنید.

داروهایی که برای درمان اختلال پنیک مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند شامل مهارکننده‌های بازجذب سروتونین (SSRIs)، از دسته داروهای ضد افسردگی باشد. SSRI هایی که برای اختلال هراس تجویز می شوند ممکن است شامل موارد زیر باشند:

دارو درمانی

    فلوکستین

    پاروکستین

    سرترالین

علاوه بر این درمان‌ها‌، مراحلی وجود دارند که می‌توانید در خانه انجام دهید تا علائم حمله پینک کاهش یابد. این مراحل عبارتند از:

    داشتن برنامه‌ عذایی سالم

    ورزش کردن به صورت منظم

    خواب خوب و کافی

    خودداری از مصرف محرک‌هایی مانند کافئین