۰ نفر

صید یک هیولای دریایی + عکس

۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبر: 670730
صید یک هیولای دریایی + عکس

مردی اهل سیدنی، تصویری از کوسه عجیبی را در فیس بوک منتشر کرد. این هیولای دریایی بی جان، با چشم های کج و دندان های کوچک بیرون زده، از ارتفاع ۶۵۰ متری زیر آب در سواحل استرالیا بیرون کشیده شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ کاربران فیسبوک پس از دیدن این موجود، به شدت شوکه شدند.ماجرای کوسه عجیب استرالیایی چیست؟یکی از کاربران به شوخی گفت: «انگار واقعا خوشحال است و به تازگی ارتودنسی هایش را جدا کرده است و لثه ها و دندان هایش را به رخ می کشد.»برخی دیگر حدس می زنند که این صید مرموز، به هیچ وجه یک کوسه واقعی نیست و می تواند ساخته دست بشر باشد.

اما ماهیگیری که عکس این موجود را به اشتراک گذاشته بود، به نظرات مردم پاسخ داد و تأیید کرد این ماهی بزرگ، واقعاً یک کوسه است که اغلب کیلومترها زیر سطح اقیانوس کمین می کند. او گفت: «این کوسه ها در اعماق بیش از ۶۰۰ متری زیر دریا هستند. ما آنها را معمولا در زمستان صید می کنیم.»

دین گرابز، معاون مدیر تحقیقات آزمایشگاه ساحلی و دریایی دانشگاه ایالتی فلوریدا نیز گزارش‌های مربوط به این صید عجیب و غریب را بررسی کرد. او گفت که به نظر می رسد این ماهی عجیب، یک سگ ماهی پوست سخت (roughskin dogfish) باشد، گونه ای که از خانواده کوسه های Somniosidae می آید.

هیولای دریایی

او گفت: «در تحقیقات خود در اعماق دریا، تعداد زیادی از آنها را در خلیج مکزیک و باهاما دیده است: «آنها در خانواده Somniosidae، همان خانواده کوسه گرینلند هستند، اما واضح است که گونه های بسیار کوچکتری هستند.»ماجرای کوسه عجیب استرالیایی چیست؟با این حال، کریستوفر لو، پروفسور و مدیر آزمایشگاه کوسه لانگ بیچ دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، گمان می کند که این صید می تواند یک گونه متفاوت از کوسه باشد. او گفت: «به نظر من شبیه یک کوسه کیتفین (kitefin) در آب های عمیق است که در آب های استرالیا شناخته شده است. اگرچه او خاطرنشان کرد که نمی تواند کل بدن یا اندازه کوسه را در تصویر ببیند.در آگوست امسال، یک کوسه گرینلند باستانی ۴.۵ متری در دریای کارائیب دیده شده است.

هیولای دریایی

این جانور شگفت انگیز در سواحل بلیز توسط تیمی از محققان که با ماهیگیران محلی سوار بر قایق بودند و کوسه های ببری را علامت گذاری می کردند، مشاهده شد. وقتی این تیم  کوسه گرینلند را دیدند، نمی توانستند آنچه می بینند را باور کنند.

هیولای دریایی