۰ نفر

رویش مجدد موها با کمک طب سنتی و گیاهان خاص

۵ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۵۷
کد خبر: 670609
رویش مجدد موها با کمک طب سنتی و گیاهان خاص

ریزش موها یکی از معضل های بزرگ برای هر انسانی است و اگر شما ریزش مو دارید هرگز نگران نباشید با کمک روش های طبیعی می توانید به رشد موهای ریخته شده خود کمک کنید.

درمان ریزش مو و رشد موهای ریخته شده سر با گیاهی خاص

به گزارش اقتصاد آنلاین، در ادامه این مطلب انواع روش های طبیعی برای رویش مجدد مو را مشاهده خواهید کرد.

ریزش موی سر ممکن است در هر سنی برای خانم ها و آقایان پیش بیاید که عوامل مختلفی مانند استرس و رژیم های لاغری و … در ریزش موها تاثیر گذار هستند. در ادامه این مطلب انواع روش های خانگی و طبیعی برای رویش مجدد مو ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

ریزش موی سر یکی از مشکلات شایع در بین افراد است و شما می توانید با کمک مواد طبیعی و ماسک های طبیعی ضد ریزش مو سر این مشکل را حل کنید. لیستی از مواد طبیعی را در ادامه این بخش برای رویش دوباره مو ارائه داده ایم.

رویش مجدد مو به کمک روش های طبیعی

یکی از راه های مقرون به صرفه برای در آمدن دوباره موهای ریخته شده استفاده از گیاهان و مواد طبیعی است که این مواد هیچ گونه عوارض جانبی را ندارند. بهتر است که استفاده از راه های شیمیایی برای رویش مجدد مو را در کنار بگذارید و از روش های طبیعی و خانگی مقرون به صرفه برای رویش و تقویت مو استفاده کنید.

تهیه شامپو گیاهی با آلوئه ورا و نارگیل و گندم

با استفاده از این مواد طبیعی می توانید یک شامپوی گیاهی جدید را تهیه نمایید و به رشد سریع مو های ریخته شده خود کمک کنید.

مواد لازم

پودر جوانه گندم : ۱/۴ فنجان

عصاره آلوئه ورا : ۱/۴ فنجان

شیر نارگیل : ۱/۴ فنجان ( مایع شیری رنگ موجود در درون میوه نارگیل )

طرز تهیه شامپو

مواد لازم ذکر شده را در درون ظرف مناسبی با یکدیگر مخلوط کنید و سپس از این مواد به عنوان شامپو برای شستن موهای خود استفاده نمایید. شما می توانید با ماساژ دادن پوست سر خود با این شامپوی طبیعی فولیکول های موهایتان را تحریک کنید و در نتیجه به رشد موهای خود کمک کنید.

روش استفاده از شامپوی گیاهی

ابتدا شامپو را به کمک کف دست خود بر روی سرتان بریزید و سپس به کمک انگشتانتان شامپو را بر روی سر ماساژ دهید و اجازه دهید که شامپو به مدت ۲۰ دقیقه بر روی موهای شما بماند.

بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را با کمک آب ولرم بشویید.

استفاده از نعناع و آب برای رویش مجدد مو ها

استفاده از این مواد طبیعی رشد موها را چندین برابر می کند. روغن و عصاره نعناع را می توانید از داروخانه ها خریداری نمایید.

ابتدا ۳ قاشق چای خوری آب را در درون ظرف کوچکی بریزید و سپس ۳ قطره از روغن و یا عصاره نعناع را به آب اضافه کنید و بعد از این که مواد را با یکدیگر مخلوط کردید سر انگشتان دو دست خود را با مخلوط این مواد طبیعی آغشته نمایید و سپس سر خود را به کمک مخلوط این مواد با انگشتان ماساژ دهید می توانید مخلوط آب و روغن نعناع را به صورت آرام آرام بر روی سر خود بریزید و پوست سرتان را ماساژ دهید.

این عصاره به خوبی موهای شما را تحریک می کند و علاوه بر این موها به کمک این عصاره به خوبی تقویت می شوند.

استفاده از روغن زیتون و عصاره اسطوخودوس برای رویش مجدد موی سر

استفاده از روغن زیتون و عصاره اسطوخودوس باعث می شود تا موهای شما پر پشت شوند و علاوه بر این شوره موها با این روش از بین می رود.

مواد لازم

عصاره اسطوخودوس : ۱ فنجان

روغن زیتون خالص : ۱ فنجان

طرز تهیه و روش مصرف 

برای تهیه این لوسیون مو ۱ ماه زمان نیاز دارید ابتدا مواد لازم ذکر شده را با یکدیگر مخلوط کنید سپس آن ها را در درون بطری تیره رنگی بریزید توجه داشته باشید که نباید به مخلوط این مواد نور برسد سپس بطری را در طبقه پایین یخچال خود قرار دهید و اجازه دهید که به مدت ۳ الی ۴ هفته بطری در درون یخچال بماند. بعد از مدت زمان ذکر شده می توانید از این لوسیون هر شب برای ماساژ موهای خود استفاده نمایید. برای استفاده از این لوسیون باید ساقه موها و پوست سر خود را به آرامی با آن ماساژ دهید و سپس کلاه حمام یک بار مصرف را بر روی موهای خود قرار دهید تا از آلودگی موها محافظت شود.

این لوسیون را در هنگام خواب استفاده نمایید و صبح بعد از بیدار شدن موهای خود را به کمک شامپو گیاهی بشویید و آبکشی کنید.

چگونه از گیاه آلوئه ورا برای رشد مجدد مو ها استفاده کنیم ؟

می توانید ژل این گیاه را بر روی قسمت های کم مو و یا فاقد موی سر خود بمالید. 

 شامپوهای گیاهی آلوئه ورا را بخرید با کمک آن ها موهای خود را شستشو دهید بهتر است این شامپو ها حاوی جوانه گندم و شیر نارگیل باشد تا موهای شما به خوبی تقویت شود و می توانید به روشی که در این مطلب گفته شد این شامپو را خودتان در منزل تهیه کنید.

اگر موهای شما موخوره دار می توانید ژل این گیاه را بر روی انتهای تارهای موی خود بمالید. 

استفاده از لوسیون آلوئه ورا نیز برای رویش مجدد مو مناسب است و هم چنین می توانید این لوسیون را به همراه ژل گیاه آلوئه ورا استفاده نمایید.

رزماری

رزماری

استفاده از این روغن به منظور درمان ریزش مو گزینه بسیار مناسبی است و در واقع روغن رزماری از پرطرفدار ترین روغن ها در بین افراد می باشد که به منظور رفع این مشکل از آن استفاده می کنند، فقط کافی است چند قطره از این روغن را به روغن دیگر مانند نارگیل اضافه کرده و قبل از شستن موها کف سر و ساقه مو ها را به آن آغشته نمایید از این روش در طول هفته چند بار استفاده کنید.

لیمو

می توانید به منظور رویش مجدد موهایتان از لیمو کمک بگیرید، پانزده دقیقه پیش از رفتن به حمام بر روی کف سر آب یک لیموی تازه را بمالید و همچنین می توانید از ترکیب این روغن با دیگر روغن ها به عنوان ماسک بهره مند شوید.

روغن چریش

می توانید به منظور درمان ریزش موهایتان از روغن چریش استفاده نمایید، پیش از استفاده آن را گرم کرده  و دو تا سه قطره از آن را بر روی کف دست ریخته سپس مستقیم آن را بر روی موها و کف سر بمالید و موهایتان را برای پنج دقیقه ماساژ دهید و با کمک یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و بعد از زمان یک ساعت با آب گرم موهایتان را بشویید، از این روش هفته ای دو بار استفاده کنید.

نکته : امکان دارد این روغن بوی خوشایندی نداشته باشد.

پیاز

پوست یک عدد پیاز را گرفته و آن را بشویید سپس به قطعات کوچک برش داده و آب آن را بگیرید و بر روی پوست سر و موهایتان به مدت پنج دقیقه بمالید و با کمک کلاه حمام موهایتان را پوشانده و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بماند و در نهایت با شامپو موهایتان را بشویید، به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه هفته ای دو بار از این روش کمک بگیرید.

سیر

شش تا هشت عدد سیر را به قطعات ریز برش داده و سپس آن را له کنید و با مقداری آب مخلوط نمایید حالا محلول حاصل را بر روی سر و موهایتان ماساژ داده و اجازه دهید به مدت سی دقیقه بماند، به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب هفته ای دو بار از این روش استفاده نمایید.

در این مطلب گیاهان و مواد طبیعی مفیدی را برای رویش مجدد مو را ملاحظه کردید شما می توانید با کمک این روش ها به رشد موهای ریخته شده خود کمک کنید. استفاده از روش های طبیعی رویش مو نسبت به روش های درمانی شیمیایی نیاز به مدت زمان طولانی تری دارد ولی از مهم ترین عوامل مثبت استفاده از روش های طبیعی این است که مواد طبیعی هیچ گونه آسیبی را به پوست سر و موهای شما وارد نمی کنند، به منظور آشنایی بیشتر در زمینه سلامت مو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.