۰ نفر

رازهای زیبایی در مصر باستان که هنوز هم کاربرد دارند

۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبر: 670543
رازهای زیبایی در مصر باستان که هنوز هم کاربرد دارند

هم مردان و هم زنان در مصر باستان از یک برنامه زیبایی پیروی می کردند و مراقبت از پوست و موهایشان بخش مهمی از زندگی روزمره آنها بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر ایران، هم مردان و هم زنان در مصر باستان از یک برنامه زیبایی پیروی می کردند و مراقبت از پوست و موهایشان بخش مهمی از زندگی روزمره آنها بود.

شگفت زده می شوید اگر بدانید که هنوز هم می توانید از برخی از روش های آنها استفاده کنیم. در اینجا برخی از اسرار زیبایی را که به مصریان باستان اجازه می داد ظاهری بی عیب و نقص داشته باشند را مرور می کنیم.

۱. آرایش مبتنی بر روغن را انتخاب کنید.

مصریان باستان برای آراستن چشم ها و محافظت از آنها در برابر نور خورشید آرایش می کردند. آنها از سایه های چشم ساخته شده از پودر مالاکیت مخلوط با روغن های گیاهی استفاده می کردند. بسیاری از شرکت ها امروزه محصولاتی را تولید می کنند که بر پایه روغن هستند. از آنجا که این محصولات دارای خواص آبرسانی قوی هستند، آرایش مبتنی بر روغن می تواند به شما کمک کند پوست خود را برای مدت طولانی تری جوان نگه دارید و ظاهری جذاب داشته باشید.


در این زمینه بیشتر بخوانید؛

واقعا در مصر باستان ارتودنسی دندان وجود داشته؟

چرا انسان های باستان نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب نداشتند؟

اشتباهاتی در مصرف مواد و لوازم آرایشی و بهداشتی


۲. پوست خود را با شیر و عسل ماساژ دهید.

۵ راز زیبایی که ارزش امتحان کردن را دارندکلئوپاترا، ملکه افسانه ای نیل، از شیر و عسل برای حفظ جوانی پوست خود استفاده می کرد. استفاده مداوم از این مواد مقرون به صرفه در روتین مراقبت از پوست، ممکن است به شما کمک کند تا به پوستی بی عیب و نقص دست یابید. عسل دارای خواص ضد باکتریایی قوی است که ممکن است به شما در جلوگیری از آکنه کمک کند و شیر می تواند به طور موثر پوست شما را آبرسانی کند و آن را تسکین دهد.

۳. از حنا برای مبارزه با شوره سر استفاده کنید.

۵ راز زیبایی که ارزش امتحان کردن را دارندمصریان باستان از حنا برای موهای خود استفاده می کردند. این رنگ موی طبیعی فواید سلامتی بسیاری دارد. از آنجایی که حنا دارای خواص ضد قارچ است، می تواند به شما کمک کند تا از شر شوره سر خلاص شوید و از ریزش مو جلوگیری کنید. همچنین می تواند موهای شما را نرم و براق نگه دارد و از سفید شدن زودرس موها جلوگیری کند.

۴. به جای استفاده از دئودورانت، حمام معطر بگیرید.

دئودورانت

۵ راز زیبایی که ارزش امتحان کردن را دارنداگرچه تبلیغات در تلاش هستند ما را متقاعد کنند که استفاده از دئودورانت به صورت روزانه به شما کمک می کند از بوی نامطبوع بدن جلوگیری کنید، انجام این کار در واقع می تواند باعث بوی بیشتر زیر بغل شما شود. از آنجایی که اکثر ضد تعریق ها باکتری های زیر بغل شما را از بین می برند، باعث تکثیر باکتری های دیگر می شود که ممکن است بوی قوی تری را به همراه داشته باشد. مصریان باستان برای جلوگیری از بوی نامطبوع بدن، حمام معطر را انجام می‌دادند و از آنجایی که حمام کردن هیچ خطری برای سلامتی ندارد، ممکن است ارزش آن را داشته باشد.

۵. از روغن ها برای مبارزه با چین و چروک استفاده کنید.

۵ راز زیبایی که ارزش امتحان کردن را دارندروغن ها خاصیت آبرسانی قوی دارند و یکی از اسرار زیبایی مصریان باستان استفاده از آنها برای جوان نگه داشتن پوست و جلوگیری از چین و چروک استفاده می کردند. حتی اگر پوست شما چرب است، مرطوب کردن پوست می تواند به شما کمک کند، ظاهر بهتری داشته باشید. بسیاری از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل می توانند پوست چروک را آبرسانی کرده و از پیری زودرس جلوگیری کنند.