۰ نفر

۱۰ ایده مقرون به صرفه برای خرید هدیه های عاشقانه

۱ مهر ۱۴۰۱، ۲۲:۳۴
کد خبر: 669900
۱۰ ایده مقرون به صرفه برای خرید هدیه های عاشقانه

گاهی انتخاب هدیه عاشقانه برای کسی که دوستش داریم آنقدرها هم آسان نیست. شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که مدت‌ها برای پیدا کردن چیزی که واقعا همسرتان را خوشحال می‌کند فروشگاه‌های مختلف را زیرورو کنید و در نهایت خسته و ناامید خودتان را در همان پله‌ی اول ببینید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  اگر اینطور است باید بدانید که تنها نیستید و اصلا هم نیازی به انجام یک کار خارق‌العاده با قیمتی گزاف نیست. با ما باشید تا ببینید چگونه با چند ایده جذاب یک هدیه عاشقانه برای همسرتان انتخاب کنید و عشق‌تان را به او ابراز کنید.

ممکن است خیلی‌ها فکر کنند هدیه هرچقدر گران‌قمیت‌تر باشد ارزشش بیشتر است، اما اصلا اینطور نیست، عشق واقعی با پول اندازه‌گیری نمی‌شود. نیازی نیست که برای نشان دادن عشق‌تان کیف‌پول‌تان را کاملا خالی کنید. یک هدیه‌ی ساده و ارزان‌قیمت اگر از سرِ عشق و صداقت باشد، به یک هدیه‌ی چند میلیونی ریاکارانه می‌ارزد.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که برای انتخاب هدیه‌ای که هم مناسب باشد و هم با بودجه‌تان سازگاری داشته باشد به بن‌بست رسیده‌اید، با ما همراه باشید. اگر کمی خلاقیتبه‌خرج دهید، می‌توانید با کمترین هزینه، هدیه‌ی زیبایی برای همسرتان تهیه کنید.

حتما بخوانید: انتخاب بهترین هدیه برای آقایان؛ ۵ توصیه‌‌ای که خانم‌ها باید بدانند

۱. کارت‌پستال

کارت پستال عشق

براساس یک نظرسنجی، شکلات و آب‌نبات به‌عنوان پرطرفدارترین هدایای عاشقانه شناخته شده‌اند. پس از آنها کارت‌پستال در رده‌ی دوم قرار می‌گیرد و رتبه‌های بعدی به گل، جواهر و یک شام رمانتیک اختصاص دارد.

اما اگر بدانید وقتی خودتان یک کارت سفارشی زیبا برای شریک زندگی‌تان درست می‌کنید، تا چه‌اندازه برایش باارزش‌تر خواهد بود، بی‌معطلی این کار را انجام می‌دهید. بااین‌کار می‌توانید احساس‌تان را با زبان خودتان بنویسید و عشق‌تان را به او ابراز کنید.

۲. ایده‌هایی برای درست کردن هدایای دست‌ساز

برای تهیه هدیه‌ عاشقانه می‌توانید از مهارت‌ها و خلاقیت خودتان هم استفاده کنید. می‌توانید از آموزش‌های آنلاین نیز کمک بگیرید. در زیر، چند نمونه از هدایایی که می‌توانید خودتان آنها را درست کنید آورده شده‌:

اگر هنرمند هستید، می‌توانید یک نقاشی از چهره‌ی شریک‌زندگی‌تان یا هر تصویر زیبای دیگری بکشید و به او هدیه کنید؛

اگر هنرهای دستی بلد هستید، یک کارت فانتزی با تور، مهره، طرح‌های کاغذی یا هر نوع لوازم دیگر تهیه کنید؛

اگر در هنرهای ادبی مانند شعر یا نثر سررشته دارید، احساس‌تان را با شعر، نامه‌ی عاشقانه یا نظایر آنها بیان کنید و بنویسید؛

اگر مهارت‌های کامپیوتری دارید، یک کارت طراحی و خودتان آن را چاپ کنید. حتی می‌توانید یک انیمیشن عاشقانه درست کنید و آن را از طریق ایمیل برایش بفرستید.

این کارت‌های دست‌ساز بیشتر از کارت‌های آماده ارزش دارند. زیرا هر چقدر پیام‌تان شخصی‌تر و از دل برآمده باشد، بیشتر به دلِ طرف‌ مقابل می‌نشیند؛ حتی اگر هزینه‌ی چندانی هم برایش نپرداخته باشید.

۳. آب‌نبات و شکلات

عشق آبنبات ولنتاین

هدیه‌دادن شکلات برای نشان دادن عشق و علاقه بسیار رایج است، اما شکلات‌ها به‌دلیل بسته‌بندی شیک و زیبایی که دارند گران تمام می‌شوند. خوشبختانه در بسیاری از فروشگاه‌ها (به‌ویژه فروشگاه‌های آنلاین) آب‌نبات‌ها و شکلات‌های ارزان‌تری نیز پیدا می‌شود. آب‌نبات‌ها و پاستیل‌های قرمز یا آب‌نبات‌هایی به‌شکل قلب در طعم‌های مختلف، نمونه‌های مناسبی برای هدیه عاشقانه برای همسرتان هستند.

اگر طرف‌ مقابل‌تان یکی از طرفداران سرسخت شکلات است، آب‌نبات را فراموش کنید؛ اما نگران نباشید، باز هم انتخاب‌های دیگری وجود دارند که ارزان‌تر از شکلات‌های لوکس و گران‌قیمت هستند. می‌توانید از موارد زیر ایده بگیرید. برخی از آنها را می‌توان در منزل هم تهیه کرد:

توت‌فرنگی‌های آغشته‌شده به شکلات مایع؛

شکلات‌های مغزدار؛

ترافل‌ها (توپک‌های با روکش شکلاتی)؛

شکلات‌های آجیل‌دار (تکه‌های موزاییک‌شکلی که از یک لایه شکلات درست شده و روی آن را با میوه، آجیل، تافی و نظایر آن پر می‌کنند)؛

کوکی‌ها و شیرینی‌های به‌شکل قلب.

درست مانند کارت‌های دست‌ساز، یک ظرف شکلات یا کیک خانگی با عطر و طعم‌های محبوب نیز می‌تواند به عشق‌تان نشان دهد که چقدر برای این هدیه تلاش کرده‌اید.

حتما بخوانید: ۵ زبان عشق؛ کتابی مفید برای زوج‌هایی که به دنبال یک رابطه عاشقانه و پایدار هستند

۴. گل‌ها

گل

گل‌ها یکی از نشانه‌های سنتی ابراز عشق هستند. در قدیم، از گل‌ها و شکوفه‌ها برای تبادل پیام‌های مختلف به‌صورت رمز استفاده می‌کردند. به این زبانِ رمزی «زبانِ گل‌ها» گفته می‌شد. هر گل نشانه‌ای بود و پیامی را به مخاطب انتقال می‌داد. ازآنجاکه در زبان گل‌ها، گل رز نشانه‌ی عشق بود، تعجبی ندارد که گل رز (به‌ویژه گل رز سرخ) از همه‌ی گل‌ها پرفروش‌تر و محبوب‌تر باشد.

ازآنجاکه گل رز گل تابستانی است، شاید در زمستان به‌سختی پیدا شود. به‌همین‌دلیل، بسیاری از گل‌های رز در زمستان از مناطق گرمسیری به مناطق سردسیر می‌آیند و هزینه‌ی حمل و تازه‌نگه‌داشتن آنها نیز به قیمت آن می‌افزاید. بنابراین یک دوجین رز قرمز با کمی تزئینات ممکن است بسیار گران تمام شود.

۵. چند ایده برای اینکه گل هدیه بدهید

بااین‌حال، اگر اصرار دارید احساس‌تان را با گل‌ها به عشق‌تان نشان دهید می‌توانید از ایده‌های زیر استفاده کنید:

با اینکه رز سرخ محبوب‌ترین گل برای یک هدیه عاشقانه به‌شمار می‌رود، اما گل میخک صد‌پَر نیز دست‌کمی از آن ندارد. میخک ازجمله گل‌های زیبایی است که هم عمر طولانی‌تری نسبت به رز دارد و هم ارزان‌تر است. تقریبا ۲۰ شاخه گل میخک از ۱۲ گل رز سرخ ارزان‌تر تمام می‌شود. گل داوودی، نرگس زرد و لاله‌ها نیز انتخاب‌های خوبی هستند. فقط توجه داشته باشید که در زبان گل‌ها، لاله‌ی قرمز به‌عنوان اظهار عشق و لاله‌ی زرد به‌معنای ناامیدی در عشق است.

اما اگر واقعا دل‌تان می‌خواهد رز بخرید، مجبور نیستید تعداد زیادی از آن را بخرید. می‌توانید فقط یک شاخه گل رز بخرید و به او بگویید «تو تنها عشق من هستی». بااین‌کار هم احساس عاشقانه‌تان را به او ابراز می‌کنید و هم برای‌تان مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

گلدان: برخلاف دسته‌گل‌هایی که به یک هفته نرسیده خشکیده می‌شوند، یک گلدان می‌تواند در منزل رشد کند و گل بدهد. می‌توانید یک گلدان ارکیده، گل داوودی یا بنفشه‌ی آفریقایی با قیمت مناسب بگیرید و به همسرتان هدیه کنید.

گل‌های رز کاغذی: گل‌های طبیعی در هر صورت پس از مدتی خشکیده می‌شوند، اما گل کاغذی می‌تواند برای همیشه باقی بماند. خودتان می‌توانید با کمترین هزینه این گل‌ها را درست کنید. سایت‌های مختلفی به‌منظورِ آموزش آنلاین گل کاغذی وجود دارند. برای ساخت این گل‌ها می‌توانید از صفحات متن‌دار مانند صفحات کتاب‌های قدیمی که شعر یا نوشته‌ای درباره‌ی عشق دارند استفاده کنید؛ این کار زیبایی خاصی به آنها خواهد بخشید.

۶. جواهرات

جواهر

قرن‌هاست که هدیه‌دادنِ جواهر به‌ویژه حلقه، نوعی قول‌وقرارِ عاشقانه به‌شمار می‌رود. حدود یک‌سوم از افراد شرکت‌کننده در یک نظر سنجی (چه زن چه مرد)، جواهرات را به‌عنوان بهترین هدیه برای یک زن انتخاب کردند.

برخلاف سایر هدایای عاشقانه برای همسر، جواهرات تا حدودی به‌دلیل ارزش مادی‌شان محبوب هستند. حتی یک آویز بسیار کوچک که یک سنگ قیمتی نیز داشته باشد بدون محاسبه‌ی زنجیر آن، آن‌قدر گران تمام می‌شود که بی‌چون‌وچرا تعهد شما را نسبت‌به شریک‌تان نشان خواهد داد! زیرا بسیاری از مردم نمی‌توانند فقط برای رابطه‌ای زودگذر که قرار نیست جدی باشد، چنین هزینه‌ای بپردازند.

درهرصورت، بسیاری از افراد واقعا از پسِ چنین هزینه‌ای برنمی‌آیند. اگر شریک زندگی‌تان به مسافرت علاقه‌ی زیادی دارد، شاید خریدن دو بلیط برای رفتن به یکی از بهترین مناطق تفریحی، جایگزین بهتری برای خرید جواهر باشد و شادی بیشتری برای‌تان به ارمغان بیاورد.

جواهرات ارزان‌تر

بااین‌حال اگر عشق‌تان به جواهر علاقه‌ی زیادی دارد، می‌توانید جواهرات زیبایی متناسب با بودجه‌تان پیدا کنید.

سنگ‌های آزمایشگاهی: این‌ روزها، سنگ‌های قیمتی مانند الماس، یاقوت‌ سرخ و یاقوت‌ِ کبود را در آزمایشگاه نیز می‌سازند. این سنگ‌ها جواهرات بدلی نیستند و سنگ‌هایی کاملا واقعی هستند، اما با هزینه‌ی بسیار کمتر نسبت به سنگ‌های قیمتیِ استخراج‌شده از دلِ زمین ساخته شده‌اند. می‌توانید یک گردنبند زیبا با سنگ‌های آزمایشگاهی تهیه کنید که هم زیباست و هم ارزان‌تر است.

جواهرات بدلی: اگر فرد مقابل شما بیشتر به ظاهرِ جواهر اهمیت می‌دهد و ارزش سنگ آن برایش مهم نیست، می‌توانید جواهرات بدلی که از نظر زیبایی دست‌کمی از جواهرات اصل ندارند تهیه کنید. این جواهرات از شیشه، زیرکونیا، سنگ‌های کم‌قیمت، دانه‌های رنگارنگ یا فلزات ساده به‌شکل تزئینی ساخته شده‌اند. جواهرات بدلی بسیار متنوع هستند و قیمت چندانی نیز ندارند. می‌توانید از بین آنها برای فرد موردعلاقه‌‌تان جواهر مناسبی پیدا کنید.

جواهرات قدیمی: مغازه‌های آنتیک‌فروشی، مغازه‌های دست‌دوم‌فروشی و نظایر آنها قطعات جواهر قدیمیِ منحصربه‌فردی مانند زیورآلات، آویزها، حلقه‌ها و گوشواره‌ها عرضه می‌کنند که قیمت‌های آنها بسیار متنوع است. برخی از آنها ممکن است حتی گران‌تر از جواهرات نو باشند و برخی دیگر بسیار ارزان هستند.

جواهرات دست‌ساز: برخی جواهرفروشی‌ها، جواهراتی می‌فروشند که مستقیما از سازنده‌ی آنها خریده‌اند. در بین آنها نیز متناسب با هر بودجه‌ای انتخاب‌های خوب و مناسبی وجود دارد.

در نهایت می‌توانید خودتان یک قطعه‌ی سفارشی مطابق سلیقه‌ی طرف‌ مقابل‌تان بسازید. فروشگاه‌های صنایع‌ دستی، دانه‌های زینتی در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف می‌فروشند که می‌توانید از آنها گردنبند، گوشواره و سنجاق‌سینه درست کنید.

۷. یک شام رمانتیک

میز شام رمانتیک

در کنار هدیه، شامی رمانتیک نیز می‌تواند ایده‌ی خوبی برای نشان دادن عشقتان باشد. معمولا یک شام مفصل در رستوران با همه‌ی مخلفات و فضای شاعرانه بسیار گران تمام می‌شود، اما گزینه‌های بهتری نیز وجود دارد که می‌توانید با هزینه‌ی کمتر یک شام رویایی برای خودتان و عشق‌تان ترتیب بدهید.

خودتان غذا درست کنید! خانم هستید یا آقا فرقی نمی‌کند، برای یک شام رمانتیک کمی خلاقیت به‌خرج دهید. خانه را عطرآگین کنید، شمع روشن کنید و در گوشه و کنار منزل‌تان گل قرار دهید. یک غذای خوشمزه از کتاب آشپزی پیدا کنید و از یک فضای شاعرانه در سکوت (به‌جای رستوران‌های شلوغ و پرهزینه) لذت ببرید.

اما اگر دوست دارید بیرون بروید، می‌توانید به‌جای شام به یک رستوران فانتزی بروید و فقط دسر میل کنید. یک دسر خوشمزه یا قهوه در یک فضای زیبا مانند کافی‌شاپ یا بستنی‌فروشی مناسب به‌نظر می‌رسد و هزینه‌ی چندانی نیز برای‌تان ندارد.

۸. هدایای غیرسنتی

اگر فرد موردعلاقه‌تان به‌شدت به سنت‌ها اهمیت می‌دهد، چاره‌ای جز خریدن گل و شکلات و هدایای سنتی نخواهید داشت. اما اگر فردی که دوستش دارید کمی غیرمتعارف است، چرا خودتان را با هدایای متعارف محدود می‌کنید؟ تصور نکنید که هر چه هدیه عاشقانه سنتی‌تر باشد بهتر است، گاهی یک انتخاب غیرمعمول اما مناسب، می‌تواند برای کسی که دوستش دارید جذاب‌تر باشد.

کتاب

هدیه کتاب

اگر فردی کتاب‌دوست باشد، در هر مناسبتی می‌توان به او کتاب هدیه داد و مسلما برایش از هر چیزی باارزش‌تر خواهد بود. معمولا متناسب با هر سلیقه و هر بودجه‌ای می‌توان کتاب خوبی پیدا کرد. بسته به سلیقه‌ی فرد مقابل می‌توانید از کتاب‌هایی با جلد ضخیم، کتاب‌هایی با جلد کاغذی، کتاب‌های الکترونیکی و کتاب‌های صوتی استفاده کنید.

ازآنجاکه قصد دارید هدیه‌ای عاشقانه برای همسرتان تهیه کنید، هر کتاب با مضمون عشق می‌تواند انتخاب خوبی باشد. بااین‌حال باید سلیقه‌ی فرد موردعلاقه‌تان را درنظر بگیرید. اگر او عاشق خواندن رمان‌های کارآگاهی است، به‌جای کتاب شعر باید رمان‌هایی در همان سبک‌وسیاق برایش بخرید. اگر طرفدار نویسنده یا شاعر خاصی است، آخرین کتاب منتشرشده از همان نویسنده یا شاعر انتخاب مناسبی است. البته از قبل باید مطمئن شوید کتاب انتخابی شما در کتابخانه‌ی شخصی‌اش نیست.

اگر یک کتاب چاپی را به‌جای کتاب الکترونیکی انتخاب کرده‌اید، دیگر نیازی به کارت‌پستال نیست. می‌توانید احساس‌تان را در صفحه‌ی اول کتاب از زبان خودتان بنویسید و امضا کنید.

موسیقی

موسیقی نیز مانند کتاب، تا حد زیادی به سلیقه‌ی شخصی بستگی دارد. این هدیه می‌تواند شناخت شما از شریک زندگی‌تان را نشان دهد. می‌توانید آهنگ‌های خواننده‌ی مورد علاقه‌اش را بخرید یا دانلود کنید یا اینکه گلچینی از آهنگ‌های موردعلاقه‌اش را به‌صورت مجموعه تهیه کنید.

این مجموعه می‌تواند متشکل از آهنگ‌هایی باشد که هم برای شما و هم برای او خاطره‌انگیز هستند. مثلا اولین آهنگی که هنگام آشنایی باهم شنیده‌اید یا هر آهنگ دیگری که لحظات خاصی از زندگی‌تان را به یادتان می‌آورد.

روش دیگر این است که خودتان برایش یک آهنگ بسازید و احساس‌تان را نسبت به او ابراز کنید. اگر در نواختن آلات موسیقی مانند گیتار یا پیانو مهارت دارید، برایش آهنگ بنوازید. درغیر این‌صورت می‌توانید بدون موسیقی برایش آواز بخوانید. اگر صدای‌تان خوب نیست، برایش با کلمات عاشقانه صحبت کنید. کلماتی که از دهان خودتان می‌شنود شاید برایش از یک ترانه‌ی عاشقانه جذاب‌تر باشد.

۹. هدایایی به‌شکل قلب

در همه‌ جای جهان شکل قلب به‌عنوان نماد عشق شناخته شده است، بنابراین هر چیزی که نشانی از قلب در خود داشته باشد می‌تواند نشان‌دهنده‌ی عشق شما باشد. همیشه می‌توانید در فروشگاه‌ها کارت‌پستال‌ها و جعبه‌های شکلات به‌شکل قلب پیدا کنید.

اما اگر دوست دارید خلاقیت بیشتری از خودتان نشان بدهید، به‌جای آنها می‌توانید از ایده‌های زیر استفاده کنید:

کیک‌شکلاتی، کوکی و حتی ساندویچ به‌شکل قلب ایده‌ی خوبی است. می‌توانید دستورالعمل آنها را به‌صورت آنلاین پیدا کنید و از قالب‌های به‌شکل قلب برای تهیه‌ی آنها استفاده کنید.

می‌توانید از دستورالعمل‌های آنلاین برای ساخت جعبه‌هایی به‌شکل قلب کمک بگیرید. سپس درون جعبه را با آب‌نبات، گُل خشک و وسایل زینتی کوچک پر کنید.

۱۰. فعالیت‌های غیرکلیشه‌ای

عشق

درست است که معمول‌ترین فعالیت عاشقانه بیرون رفتن برای شام است، اما یک شام عالی واقعا گران تمام می‌شود. زوج‌هایی که بودجه‌ی کافی ندارند می‌توانند از فعالیت‌ها و ایده‌های سرگرم‌کننده اما ارزان‌قیمت‌تری استفاده کنند. مهم این است که در این روز، کنارِ هم خوشحال باشند. موارد زیر هم فعالیت‌های مناسبی به‌شمار می‌روند:

به موزه‌های هنری بروید. معمولا موزه‌ها برای بازدید از هر نفر مبلغی دریافت می‌کنند، اما بسیاری از موزه‌های هنری پذیرش آزاد دارند.

برنامه‌ی کنسرت‌ها، نمایش و تئاترهایی که در این روز برگزار می‌شوند بررسی کنید. ممکن است در میان آنها برنامه‌های رایگان یا برنامه‌هایی با بلیط نیم‌بها نیز وجود داشته باشند.

خرید بروید. حتما قرار نیست چیزی بخرید، می‌توانید فقط تماشا کنید. یک فروشگاه ارزان‌قیمت پیدا کنید و باهم در آن به گشت‌وگذار و تماشا بپردازید. حتی می‌توانید همان‌جا برای یکدیگر هدیه بخرید.

سینما یا تئاتر رفتن چندان هم ارزان نیست، اما می‌توانید از سایت یا کلوپ یک فیلم اجاره کنید و در خانه تماشا کنید.

می‌توانید در منزل‌تان شطرنج، ماروپله، تخته‌نرد یا هر بازی دیگری که دوست دارید انجام دهید.

در این فصل سال، معمولا در بسیاری از مناطق کشور هوا سرد است و بنابراین شاید برای پیاده‌روی چندان مناسب نباشد. اما اگر هوا خوب و آفتابی بود، درنگ نکنید. با یکدیگر در خیابان‌های شهر، پارک، ساحل یا جنگل قدم بزنید.

سخن آخر

یک هدیه عاشقانه بیشتر از ارزش مادی‌اش، ارزش معنوی دارد. بهترین هدیه لزوما گران‌ترین هدیه نیست، بلکه چیزی است که نشان دهد چه احساسی درباره‌ی عشق‌تان دارید. انتخاب مناسب هدیه سبب می‌شود فرد مقابل‌تان باور کند تا چه‌اندازه به او فکر می‌کنید. بنابراین به‌جای اینکه کارت تبریکی بخرید که به‌طورکلی متن آن راجع‌به عشق باشد، به این فکر کنید که چه کاری می‌توانید انجام دهید که احساس‌تان را به‌خوبی به عشق‌تان منتقل کند. پول‌خرج‌کردن کار سختی نیست، اما برای احساسات صادقانه، هیچ قیمتی نمی‌توان متصور شد.