۰ نفر

انتخاب بهترین کادو برای آقایان؛ ۵ توصیه ای که خانم ها باید بدانند

۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۲:۱۸
کد خبر: 669352
انتخاب بهترین کادو برای آقایان؛ ۵ توصیه ای که خانم ها باید بدانند

یکی از ساده‌ترین راههای خوشحال کردن دیگران، هدیه‌دادن به آنهاست.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بیشتر خانم‌هایی که جوراب و لباس زیر را بهترین هدیه برای آقایان می‌دانند، عموما بهانه‌شان این است که «انتخاب هدیه برای آقایان سخت است.» شاید خیلی از خانم‌ها فکر می‌کنند برای خرید بهترین هدیه برای آقایان باید ساعت‌های زیادی وقت بگذارند و انرژیِ زیادی صرف کنند.

آیا هرگز به‌نظرتان رسیده که بیش‌ازاندازه به این قضیه فکر می‌کنید و اصلِ قضیه را فراموش کرده‌اید؟ انتخاب بهترین هدیه برای مردانی که در زندگی‌تان هستند، همسر، پدر، برادر و… شاید در ابتدا اضطراب‌آور به‌نظر برسد، اما پیروزی در این مبارزه و یافتنِ هدیه‌ی ایدئال کاملا امکان‌پذیر است.

ابتدا بیایید به این پرسش بپردازیم که آیا آقایان و خانم‌ها نگاه‌ یکسانی به هدیه دارند؟

وقتی آقایان و خانم‌ها در مورد خواسته‌هایشان صحبت می‌کنند، گاهی اوقات به‌نظر می‌رسد که اصلا به دو زبان مختلف حرف می‌زنند! اما قبل از هرچیز باید بدانید آنهایی که دوست‌شان دارید، مثل همسر، پدر، برادر و… بدون توجه به خودِ هدیه، از این تلاش و توجه شما ذوق می‌کنند.


در این زمینه بخوانید؛

با این ترفندها شوهرتان را در اوج عصبانیت آرام کنید

۹۰ درصد خانم ها با این اشتباهات زندگیشونو نابود می کنند!

۱۴ نشانه اینکه در یک رابطه سالم هستید


 

یکی از شایع‌ترین دام‌هایی که شاید خانم‌ها گرفتارش می‌شوند، این است که تلاش کنند بر اساس آن ارزشی که خودشان در هدیه می‌بینند، تشخیص دهند که آقایان چه می‌خواهند. مسلما اشتراکاتی بین نگاه آقایان و خانم‌ها نسبت به هدیه وجود دارند، اما بسیاری از معیارهای فرهنگی و اجتماعی مرتبط با جنسیت هم هستند که بر نحوه‌ی دادن و گرفتن هدیه تأثیر می‌گذارند.

اما شمایی که در حال خواندن این مقاله در «چطور» هستید، مسلما دوست دارید آنها را غافلگیر ‌کنید و تحت‌تأثیر قرارشان بدهید؛ پس وقت خود را صرف گوش دادن به حرف‌هایشان می‌کنید تا از میان حرف‌های روزمره حدس بزنید احتمالا چه چیزی می‌خواهند. خلاصه آن‌قدر حدس می‌زنید و حدس می‌زنید تا بالاخره ناامیدی و محدودیتِ زمان شکست‌تان می‌دهند و باز هم راهیِ جوراب‌فروشی می‌شوید.

آقایان مثل خانم‌ها نیاز به غافل‌گیری ندارند

هدیه برای آقایان

حقیقت این است که خانم‌ها وقتی به هدیه برای آقایان فکر می‌کنند، معمولا از زاویه‌ی دید خودشان در مورد آن هدیه فکر می‌کنند. اما در اینجا تفاوتی اساسی بین نگاه خانم‌ها و آقایان وجود دارد. خانم‌ها صرف‌نظر از خودِ هدیه، تحت‌تأثیر نیت و تلاش آقایان در تهیه و تقدیم آن هدیه قرار می‌گیرند اما در مقابل، آقایان بیشتر به خود هدیه توجه نشان می‌دهند، زیرا به آنها درک خانم از نیازهایشان را نشان می‌دهد. آقایان معمولا هدایای کاربردی را دوست دارند که در زندگی شخصی و حرفه‌ای به‌کارشان بیاید.

پس از این به بعد، وقتی وحشت تهیه‌ی بهترین هدیه‌ی ممکن سرتاپای وجودتان را می‌گیرد و آن سناریوی ابتدای مقاله را در ذهن‌تان ترسیم می‌کنید، به این فکر کنید که واقعا چه مقدار از این فرایند هدیه دادن، برای طرف مقابل و چه مقدار برای خودتان است. شاید شما به‌عنوان یک خانم از اینکه ساعت‌ها روی یک پروژه‌ی هدیه برای آقایان وقت صرف کنید، بخرید، کادوپیچ کنید و نهایتا روبان را به‌شکل عجیب‌وغریبی روی آن ببندید خوشحال شوید، اما اگر او خوشش نیاد، پس احتمالا آن هدیه نیازِ خودتان را برآورده کرده، نه آقای موردنظر را.

به‌جای اینکه ماه‌ها وقت ارزشمند خود را برای غافل‌گیری او صرف بافتن ژاکتی کنید، به چیزی فکر کنید که واقعا نیاز دارد. البته مطمئنا اگر آن ژاکت را ببافید، او قدر این مهربانی شما را خواهد دانست، اما شاید به همان شیوه‌ای نباشد که وقتی او برای‌تان شال‌گردن می‌بافد، شما ذوق‌زده می‌شوید!

خانم‌ها معمولا خرید هدیه را بیش‌ازحد پیچیده می‌کنند، اما باور کنید یافتنِ هدیه‌ی ایدئال بدون رنج و سختی هم امکان‌پذیر است.

۱. ابتدا نیازهای او را بدانید

آیا چیزهایی وجود دارند که به او برای لذت از سرگرمی‌ها یا انجام بهتر کارهایش کمک کنند؟ آیا او می‌خواهد این سرگرمی را در مسیر جدیدی پیش بگیرد و آیا چیزی وجود دارد تا این تغییر را آسان کند؟

۲. بیش‌ازحد فکر نکنید

آقایان وقتی پای خواسته‌ها و نیازهایشان به‌میان می‌آید، خیلی رُک‌وراست هستند. آنها هدیه‌ی شما را آن‌طور که شما معنای پشت هر هدیه‌ای را رمزگشایی می‌کنید، تجزیه و تحلیل نمی‌کنند! مجبور نیستید ماه‌ها زمان را صرفِ ساختن یک کلاژ از زندگی دونفره‌تان کنید؛ مگر اینکه آقا خودش بگوید واقعا چنین چیزی می‌خواهد که آن را هم بعید می‌دانم! گاهی اوقات هدیه‌ای که وقت یا پول کمتری صرف آن کرده‌اید، ارزش بیشتری دارد.

هدیه برای آقایان

۳. ببینید آنها دوست دارند چه چیزی برای خودشان بخرند

اگر به‌طور منظم بازی‌های ویدئویی خریداری می‌کند، پس برای او چیزی مرتبط با این بازی‌ها تهیه کنید. وقتی مردی روی سرگرمی‌های خودش سرمایه‌گذاری می‌کند، می‌توانید مطمئن باشید که از هدیه‌ای در آن زمینه خوشش می‌آید.

۴. ببینید چگونه زمان خود را می‌گذرانند

شاید شخص موردنظر شما از آن دسته افرادی نباشد که دوست دارند مدام پول خرج کنند، اما بالاخره وقتش را باید جایی بگذراند. او چه اهمیت زیادی به شغلش بدهد، چه ورزشی باشد و یا عاشق ماشین‌ها، در هر صورت احتمالا نشان می‌دهد به چه چیزی علاقه دارد.

حتما بخوانید: ۱۵ کار متفاوتی که زوج‌ های خوشبخت انجام می‌دهند

۵. بفهمید به چه چیزی احتیاج دارند

حتما می‌دانید چه چیزی علاقه‌ی او را تحریک می‌کند و احتمالا او به چیزهایی نیاز دارد تا بتواند علاقه‌مندی‌هایش را به سطح بعدی ببرد. اگر چیزی را دوست دارد که اطلاعات زیادی در مورد آن ندارید، می‌توانید تحقیقاتی ابتدایی انجام دهید. اصلا گوگل را هم برای همین آفریده‌اند! مجبور نیستید هدیه‌ای به او بدهید که فراتر از سطح درک شماست. می‌توانید خرید مطمئنی داشته باشید و درعین‌حال نیازهای او را هم برآورده کنید.

اصلا بگذارید یک داستان برایتان تعریف کنم. رفیق بنده، مردی عاشق عکاسی است. همسرش هم می‌دانست که او عاشق وسایل جانبی عکاسی است، چون پول پس‌انداز و وقت آزاد محدودش را همیشه صرف عکاسی می‌کند. این بود که همسرش فکر کرد برایش لنز جدیدی تهیه کند، اما خب لنزها از نظر قیمت و عملکردشان بسیار متفاوت هستند و انتخاب لنز مناسب از آن کارهاست. پس به‌جای خرید لنز نو، کمی تحقیق کرد و درنهایت سه‌پایه‌ی خوبی را که مناسب دوربین آقا بود، پیدا کرد. رفیق ما عاشق این هدیه شد. حالا با سه‌پایه‌ی جدید می‌تواند تکنیک‌های جدید عکاسی را تمرین کند. تهیه‌ی هدیه‌ای که آقا واقعا دوست داشته باشد، پول فراوان یا وقت بیش‌ازاندازه و تجربه‌ی عکاسی نمی‌خواست.

هدیه برای آقایان

حالا که باور کردید این داستان واقعا اتفاق افتاده، به‌سراغ ادامه‌ی مقاله و چند پیشنهاد می‌رویم.

هدیه کلیشه ای برای آقایان

خانم‌ها، حالا وقت آن است که این چرخه‌ی هدیه‌های همیشگی را برهم بزنید. بیایید هم‌قسم شوید که طی یک سال آینده هیچ‌کس برای همسرش، پدرش یا هر مرد دیگری که در زندگی‌اش هست، جوراب و لباس زیر نخرد. شاید کمی سخت باشد، اما آپولو هم قرار نیست هوا کنیم!

برای کسانی که عاشق کارشان هستند

ماهیت کاری را که انجام می‌دهد، درنظر بگیرید. پزشک، مدیر فروش، مربی ورزشی، هرکدام خواسته‌ها و نیازهای متفاوتی دارند.

فکر کنید چه چیزی به او کمک خواهد کرد تا به اهداف شغلی‌‌اش برسد یا کارآمدتر شود. آیا از ابزار خاصی که استفاده می‌کند شاکی است؟ آیا می‌توانید جایگزین مناسبی برای آن پیدا کنید؟ آیا چیزی وجود دارد که به راحت‌تر یا سریع‌تر انجام دادن کارش کمک کند؟

تصور کنید پدرتان نجار است. سال‌هاست چوبی را که برای کارش استفاده می‌کند، با دست می‌چیند، خودش برش می‌دهد و می‌تراشد. شاید متوجه شوید که یکی از اره‌های دستی‌اش کهنه و فرسوده شده‌اند و پدرتان شکایت می‌کند که به‌خوبی گذشته کار نمی‌کند. قبل از خرید اره‌ی نو، اول بفهمید آیا پدرتان درصدد تعویض اره‌ی قدیمی هست یا نه. اگر جواب مثبت است، احتمالا ترجیح می‌دهد برند خاصی را پیدا کند که مطمئن‌تر است. شاید اصلا دوست دارد اره‌ای دقیقا از همان برند قبلی، با همان سبک و سیاق داشته باشد. باز هم تأکید می‌کنم به‌خاطر داشته باشید که آقایان مثل خانم‌ها فکر نمی‌کنند.

هدیه برای آقایان

برای مردهایی که سرگرمی خاصی دارند

فکر کنید چه چیزی به لذت بردنِ همسرتان از سرگرمیِ موردعلاقه‌اش، حتی بیشتر از گذشته کمک می‌کند. در اینجا به هدایایی اشاره می‌کنیم که مناسب مردان علاقه‌مند به ورزش است،‌ چون خیلی از آقایان از تماشای مسابقات ورزشی لذت می‌برند!

چه چیزی کمک می‌کند تا او به اهداف ورزشی خود برسد؟ بدن‌ساز، دونده‌ی استقامت، یوگی و کسانی که در حال ترکِ خوردن و خوابیدن جلوی تلویزیون هستند، نیازهای متفاوتی دارند. آیا چیزی وجود دارد که به نرمش و ورزش بهترش کمک کند؟ به وسایلی فکر کنید که در باشگاه استفاده می‌کند.

حوله‌ی نو، مخلوط‌کن پروتئین، بطری آب، وزنه یا از این گجت‌های تناسب اندام، همگی انتخاب‌های خوبی هستند. حتی اگر بعضی را از قبل هم دارد، آیا ایرادی دارد که حوله یا دمبل اضافی داشته باشد؟

برای آنهایی که به ماشین، کفش ورزشی یا تکنولوژی علاقه دارند

این دسته می‌تواند کمی پیچیده باشد، چون ممکن است در این موارد شخص موردنظر بیشتر از شما اطلاعات داشته باشد. اطلاع نداشتن از برندهایی که ترجیح می‌دهد یا چیزهایی که در فهرستش دارد هم می‌تواند دشوار باشد. لازم نیست گیک تکنولوژی، کارشناس کفش ورزشی یا خوره‌ی ماشین باشید تا بتوانید هدیه‌ی خوبی تهیه کنید.

به چیزهایی فکر کنید که می‌توانند در مراقبت از وسایل مورد علاقه‌شان به آنها کمک کنند. مثلا اگر عاشق ماشین است، بسته‌ی لوازم تمیزکننده‌ی ماشین انتخاب مناسبی است.

با کمی تحقیق می‌توانید برخی اقلام اساسی که فکرش را هم نمی‌کردید، پیدا کنید. اگر در مورد چیزی که به آن علاقه دارد مطمئن نیستید، اغلب اوقات ساده کردن بهتر است.

مثلا آقایی که علاقه‌ی زیادی به کفش‌های ورزشی دارد، ممکن است بگوید که قلبش برای کفشی با فلان برند، رنگ یا مدل خاص می‌تپد! اگر اطلاعات کافی دارید، خب همان کفش‌ها را برایش تهیه کنید، اما اگر واقعا مطمئن نیستید، به‌سراغ بسته‌ی لوازم تمیزکننده‌ی کفش‌های ورزشی بروید. چنین محصولاتی را در فروشگاه‌های تخصصی کفش‌های ورزشی می‌توانید پیدا کنید.

با هدف‌گیریِ چیزهایی که او واقعا می‌خواهد یا نیاز دارد، در زمان و پول‌تان صرفه‌جویی می‌کنید. به من اعتماد کنید، آقایان از گرفتنِ هدیه‌های کاربردی خیلی هم خوش‌شان می‌آید. اصلا به این فکر کنید که این هدیه چگونه می‌تواند به آقای موردنظرتان در زندگی نفع بلندمدتی برساند.

آیا هدیه‌ای که می‌خواهید بگیرید با علاقه‌مندی او ارتباط دارد یا نیازی را برآورده می‌کند؟ آیا این همان چیزی است که اگر می‌خواست برای خودش می‌خرید؟ اگر می‌توانید به این دو پرسش، پاسخ مثبت بدهید، پس در مسیر درست هستید.

هدیه برای آقایان

خلاصه خانمی که شما باشید، نیازی نیست این فرایند را با ایده‌های خودتان در مورد آنچه دوست دارید هدیه بگیرید، زیادی پیچیده کنید. بدون گیر افتادن در باتلاق می‌توانید به آقایان هدیه‌هایی بدهید که ایده‌ی خوبی پشت‌شان هست. از من که خودم جز دارودسته‌ی آقایان هستم می‌شنوید که هنگام گرفتن هدیه برای ما، همه‌چیز را ساده بگیرید.