۰ نفر

طرز تهیه ران بوقلمون بریان

۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶
کد خبر: 668821
طرز تهیه ران بوقلمون بریان

وقلمون چه به صورت سرخ شده و چه به صورت خوراک، ساندویچ، آبگوشت و خورشت جز محبوب‌ترین مواد غذایی در سرتاسر دنیاست.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  بسیاری افراد از خواص گوشت بوقلمون آگاهند اما سوال اساسی اغلب آنها این است که با گوشت بوقلمون چی درست کنم؟ طرز تهیه غذا با بوقلمون خوشمزه را در این مطلب بخوانید.

ران بوقلمون بریان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با رسپی های مختلفی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ران بوقلمون بریان در ادامه همراه باشید.

طرز تهیه ماهیچه بوقلمون خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

 ران بوقلمون بریان


در این زمینه بخوانید؛

طرز تهیه ساندویچ رست بیف

چطور کباب قفقازی درست کنیم؟ + فوت و فن خوشمزه شدن کباب

طرز تهیه کباب لقمه با سویا


 

ماهیچه بوقلمون یکی از انواع غذاهای بین المللی خوشمزه است که در مناسب های مهم طبخ می شود.

 
مواد لازم برای 4 نفر
ران بوقلمون
۱ عدد
پیاز
۲ عدد
سیر
۳ حبه
رب گوجه فرنگی
۲ قاشق غذاخوری
برگ بو
۲ عدد
رزماری
۳ شاخه کوچک
آب
۱٫۵ لیوان
لیمو ترش تازه
به مقدار کافی
نمک، فلفل قرمز و پاپریکا
به مقدار کافی
گراماسالا، تخم گشنیز و تخم کتان
به مقدار کافی
زیره سیاه، آویشن شیرازی و پودر سیر
به مقدار کافی

طرز تهیه ران بوقلمون بریان

 ران بوقلمون بریان

مرحله اول

برای تهیه ران بوقلمون بریان خوشمزه در ابتدای کار دو طرف ران بوقلمون را با یک چاقوی تیز برش های عمیق ایجاد می کنیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زیره سیاه، آویشن شیرازی و پودر سیر روی آن می پاشیم.

 

مرحله دوم

در ادامه مقداری گرام ماسالا، تخم گشنیز و تخم کتان به صورت پخش روی ران بوقلمون ریخته و به مدت ۱ دقیقه ران و شیارهای آنرا به خوبی ماساژ می دهیم که ران بوقلمون به طعم دهنده ها آغشته شود.

مرحله سوم

در ادامه لیمو ترش تازه را به صورت ورقه های اسلایس کرده، سپس به همراه یک شاخه رزماری خرد شده لا به لای شیارهای ران بوقلمون قرار می دهیم و مقداری آب لیمو ترش تازه به صورت پخش روی آن می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا ران بوقلمون را درون یک کاسه مناسب گذاشته و روی آنرا با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

 
مرحله پنجم

در ادامه ران مرغ را درون تابه می گذاریم و دو طرفش را کاملا سرخ کرده، سپس از تابه خارج می کنیم. حالا پیاز و سیر را به صورت ریز خرد کرده و پیاز را به تابه می افزاییم و تفت می دهیم تا کمی سرخ شود.

مرحله ششم

در این مرحله سیر را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم عطر آن آزاد شود. حالا رب گوجه فرنگی را به تابه افزوده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ باز کند، سپس ران بوقلمون را درون تابه می گذاریم.

مرحله هفتم

در ادامه برگ بو را به همراه باقی مانده رزماری و ۱ لیوان از مقدار آب به تابه اضافه کرده، سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم ران بوقلمون به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت کاملا پخته شود.

مرحله هشتم

در حین پخت در صورتی که آب درون تابه کم شد مابقی آب را به تابه می افزاییم. پس از گذشت ۲ ساعت ران بوقلمون را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به همراه زرشک پلو و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

 ران بوقلمون بریان