۰ نفر

با این روغن ها دیگر لک پوستی نخواهید داشت

۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۰۹
کد خبر: 668610
با این روغن ها دیگر لک پوستی نخواهید داشت

یکی از عمده مسائلی که امروزه بیشتر افراد ازجمله خانم‌ها با آن مواجه هستند، بحث زیبایی است. همیشه داشتن پوست شفاف و عاری از هرگونه لکه‌ و عیب و نقصی آرزوی بسیاری از خانم‌ها است. اما چرا این لکه‌ها روی پوست ایجاد می‌شوند؟

درمان لک پوست صورت با روغن های گیاهی مخصوص

به گزارش اقتصاد آنلاین، لکه‌های تیره رنگ روی پوست دلایل بسیاری می‌تواند داشته باشد. اما برای همه‌ی این لکه‌ها نیازی نیست به پزشک مراجعه کنید، تنها زمانی به پزشک مراجعه کنید که این لکه‌های تیره‌رنگ با التهاب و خارش همراه باشند. در این‌صورت پزشک با کمک یک آزمایش می‌تواند علل بروز این لکه‌ها را مشخص کند و با تحویز داروهای شیمیایی، باعث بهبود این لکه‌ها شود. از طرفی؛ گاهی فرد ترجیح می‌دهد به جای استفاده از داروهای شیمیایی از روغن‌های گیاهی و روش‌های کم‌خطر و کم‌ضررتر استفاده کند. روغن‌های گیاهی به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی در ساخت آن‌ها دارای خواص بسیار زیادی هستند و استفاده از آن‌ها هم، نمی‌تواند برای پوست مضر باشد.

جوش های صورت

در ادامه این مقاله قصد داریم تا روغن‌های گیاهی از بین برنده لکه‌های صورت را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید. در این مقاله نکاتی درباره خرید روغن مراقبت از پوست نیز خواهیم گفت.

روغن رزماری؛ بهبود لکه‌های تیره پوست

رزماری

روغن رزماری در کنار خواص خوراکی که دارد، از جنبه دارویی و درمانی بسیار بالایی برخوردار است. از این روغن در حالی که یک ضدعفونی‌کننده بسیار قوی است برای از بین بردن لکه‌های تیره سطح پوست نیز استفاده می‌کنند.

روغن مریم گلی؛ بهبود دهنده لکه‌‌های پوست چرب

اگر پوست چربی و مستعد جوش و آکنه‌ای دارید، روغن مریم گلی می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای پوست صورت‌تان باشد. استفاده از روغن مریم گلی تولید سبوم در لایه زیرین پوست را متعادل می‌کند و از تولید بیش از حد آن نیز جلوگیری خواهد کرد.

روغن مریم گلی علاوه بر اینکه باعث از بین‌ رفتن جوش و آکنه‌های سطح پوست می‌شود، لکه‌های تیره رنگ پوست را به مرور زمان کم‌رنگ‌تر خواهد کرد.

روغن بابونه؛ درمان‌کننده لکه‌های تیره صورت

بابونه

روغن بابونه از آن دسته روغن‌هایی است که خواص درمانی بسیار زیادی برای پوست صورت دارد. آزولن موجود در این روغن باعث حفظ آرامش و از بین رفتن التهابات و قرمزی پوست می‌شود. آزولن خاصیت آنتی‌اکسیدان قوی دارد و از تخریب پوست صورت در برابر عوامل مخرب محیطی جلوگیری می‌کند.

استفاده از روغن بابونه به صورت روزانه می‌تواند در ازبین رفتن لکه‌های تیره صورت نقش بسیار موثری داشته باشد.

روغن زردچوبه؛ مانع ایجاد لکه‌های تیره پوست

کورکومین موجود در روغن زردچوبه باعث کاهش التهابات سطح پوست می‌شود. یکی از عواملی که باعث ایجاد لک روی صورت می‌شود، ملانین است. روغن زردچوبه با متعادل کردن میزان ملانین صورت، از ایجاد لک‌های تیره روی صورت جلوگیری می‌کند.

روغن کندر؛ بهبود لکه‌های تیره صورت

کندر

روغن کندر از ترکیباتی ساخته شده که با افزایش گردش خون، در زیرپوست منجر به تقویت پوست و بهبود جای زخم و آکنه‌ها می‌شود. خواص درمانی روغن کندر مشابه رتینول است و باعث احیای سلول‌های سطح پوست صورت می‌شود.

روغن نرولی؛ کم‌رنگ کردن لکه‌های تیره پوست

روغن نرولی یا همان روغن بهارنارنج، دارای ویتامین‌ C فراوانی است. این ویتامین C به درمان جای زخم، کم رنگ کردن لکه‌های تیره سطح پوست کمک بسیاری می‌کند.

روغن درخت چای؛ روشن‌کننده لکه‌های تیره پوست

روغن درخت چای در ترکیبات ساختاری خود دارای یک اسید ملایم است که باعث لایه‌برداری می‌شود. استفاده روتین و روزانه از این روغن علاوه بر اینکه سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد، باعث می‌شود تا لکه‌های تیره سطح پوست به مرور زمان روشن شوند. از طرفی این روغن از بین برنده باکتری‌های عفونی پوست است.

روغن اسطوخودوس؛ از بین‌برنده لکه‌های پوستی

روغن اسطوخودوس

این روغن برای سلامت و تقویت پوست صورت فواید زیادی دارد. از جمله فواید این روغن می‌توان به کاهش التهابات، از بین‌برنده جای جوش، روشن‌کننده پوست صورت و از بین‌برنده لکه‌های تیره رنگ روی پوست اشاره کرد. روغن اسطوخودوس حاوی لینالیل استات است و به مرور زمان جای جوش و لکه‌های تیره سطح پوست را کاهش می‌دهد و از بین می‌برد.

اگر می‌خواهید میزان اثرگذاری این روغن بیش از پیش شود، بهتر است آن را با روغن انار ترکیب کنید. این روغن گیاهی درمانی به عنوان روغن گیاهی برای جوش صورت نیز استفاده می‌شود.

روغن شمعدانی؛ کاهش لکه‌های پوستی

روغن شمعدانی خاصیت ضدالتهاب و آرام‌بخش دارد. این روغن علاوه بر اینکه یک آبرسان قوی است، قرمزی و لکه‌های سطح پوست را کاهش می‌دهد.

روغن نارگیل؛ درمان لکه‌های صورت

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک اسکراب و لایه‌بردار مناسب برای پوست صورت است. آنتی‌اکسیدان موجود در روغن نارگیل به قدری بالاست که می‌تواند لکه‌های تیره‌رنگ و جای جوش‌های کهنه را هم از بین ببرد. قدرت ترمیم و بازسازی سلول‌های پوستی در زمان استفاده از روغن نارگیل شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

روغن سنجد؛ بهبود لکه‌های تیره پوست

یکی از بهترین و روشن‌کننده‌ترین روغن‌های گیاهی برای پوست، روغن سنجد تلخ است. اسید لینولئیک موجود در این روغن علاوه بر اینکه به شفافیت پوست صورت کمک بسیاری می‌‌کند، لکه‌های تیره رنگ را هم از بین خواهد برد. در نهایت زیبایی و شفافیت را به پوست صورت‌تان هدیه خواهد کرد.