۰ نفر

سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش باران و کاهش دما در برخی مناطق کشور

۲۵ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۰۴
کد خبر: 668451
بارش باران و کاهش دما در برخی مناطق کشور

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران طی ۳ روز آینده در برخی استان‌های کشور از تداوم کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر تا فردا خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۳ روز آینده در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات  البرز مرکزی بارش روی می‌دهد.

همچنین طی ۵ روز آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در دامنه‌ و ارتفاعات واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان رشد ابر، رگبار پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

روند کاهش دمای هوا امروز در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر ادامه داشته و از شنبه تا دوشنبه‌ دمای هوا به‌تدریج افزایش می‌یابد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی ۳ روز آینده در نوار شرقی و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد به‌ویژه منطقه زابل خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز دریای خزر و طی ۲ روز آینده خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.

 توصیف سامانه: تشدید سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در ساحل میانگین ۱ تا ۱/۵ متر و در فراساحل میانگین ۲ تا ۲.۵ متر

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۱/۰۶/۲۵: نواحی شرقی خلیج فارس، در استان هرمزگان.

شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز، در استان‌های بوشهر و هرمزگان.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، اختلال در ترددهای دریایی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و سبک و تفریحی و مسافری.

توصیه: پرهیز از شنا، محدودیت در فعالیت‌های دریایی ازجمله فعالیت‌های تفریحی، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی.