۰ نفر

تصویری خیره کننده از سحابی خرچنگ + عکس

۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۵۷
کد خبر: 668441
تصویری خیره کننده از سحابی خرچنگ + عکس

دوربینی که قرار است اسرار انرژی تاریک را برملا کند، تصویری زیبا را از داخل یک منطقه درخشان تشکیل به نام سحابی خرچنگ را ثبت کرده است که در فاصله ۸ هزار سال نوری از زمین قرار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، این تصویر منطقه‌ای به نام «ان جی سی ۶۳۵۷» ( NGC ۶۳۵۷) را نشان می‌دهد که ۴۰۰ سال نوری عرض دارد (یک سال نوری ۵.۸ تریلیون مایل است) در این منطقه ستاره‌های درخشان و جوان در میان ابرها و غبار پراکنده شده‌اند.

در مرکز این تصویر چیزی به نام «خوشه ستاره‌ای باز» وجود دارد که این نام را اخترشناسان برای گروهی از ستاره‌های پرجرم و جوان برگزیده‌اند. برخی از نقاط درخشانی که می‌بینید، پیش‌ستاره‌ها هستند، که ستارگان کوچکی هستند که هنوز غبار و گاز اطراف آنها را فراگرفته و به‌طور کامل ظاهر نشده‌اند.

فضانوردی

دوربین انرژی تاریک «دکام» (DECam) ابزاری است که روی تلسکوپ ۴ متری «ویکتور ام. بلانکو» در رصدخانه مشترک آمریکایی «سرو تولولو» در شیلی نصب شده است.

دوربین «دکام» که بخشی از آن با بودجه وزارت انرژی ایالات متحده ساخته شده است، امسال ده سالگی خود را جشن می‌گیرد و بخشی از پروژه «بررسی انرژی تاریک» است که به دنبال شواهدی از این انرژی است.

گفته می‌شود انرژی تاریک نیرویی مرموز است که ۶۸ درصد از جهان را تشکیل می‌دهد، با این حال دانشمندان اطلاعات کمی در مورد این انرژی دارند. این دوربین قادر است در هر شب بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تصویر شگفت‌انگیز ثبت کند و می‌تواند منابع نورهای بسیار ضعیف را نیز ثبت کند.