۰ نفر

زندگی عجیب یک قبیله با مردگان مومیایی شده + عکس

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۴۵
کد خبر: 668271
زندگی عجیب یک قبیله با مردگان مومیایی شده + عکس

یک قبیله اندونزیایی با مومیایی کردن مردگان خود با آنها زندگی می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بیتوته، رسم عجیب یک قبیله اندونزیایی در زندگی با مردگان مومیایی شده خود به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. بنا به گزارش IG News، قبیله توراجا اندونزی طبق رسم دیرینه‌ای که در میان این قبیله رواج داشته، مردگان خود را پس از مرگ مومیایی کرده و تا مدتی در خانه نگهداری می‌کنند. آن‌ها با مردگان خود طوری رفتار می‌کنند که انگار هنوز زنده هستند و در میان آن‌ها زندگی می‌کنند.

بنا به باور مردمان قبیله توراجا، ارواح درگذشتگان در خانه باقی مانده و از مرده با غذا، لباس، آب و سیگار پذیرایی می‌شود. آن‌ها پوست و گوشت مردگان را با پوششی از فرممالدئید و آب از تجزیه شدن محافظت می‌کنند. همچنین خانواده‌های این قبیله گیاهان خشک شده را در کنار اجساد ذخیره می‌کنند تا بوی جسد را بپوشاند.

زندگی عجیب یک قبیله با مردگان مومیایی شده

در این جامعه بدنی که به خوبی حفظ شده باشد، سنبل ثروت و فراوانی است، بنابراین خانواده‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که متوفیان آن‌ها در بهترین شکل ممکن خود باقی می‌مانند. اعضای قبلیه توراجا از سنین کودکی یاد می‌گیرند با مرگ کنار بیایند و آن را به عنوان بخشی از زندگی خود می‌پذیرند.

زندگی عجیب یک قبیله با مردگان مومیایی شده

بسیاری از مردم روستا می‌گویند که انجام دیرهنگام مراسم تدفین به روند سوگواری کمک می‌کند. با این حال حتی پس از دفن مردگان در مقبره یا قبر سنگی این آخرین باری نخواهد بود که بستگان آن‌ها با متوفیان خود روبه‌رو می‌شوند. در آیینی به نام ماننه (Manene) به معنای مراقبت از اجداد که به طور سنتی در ماه آگوست برگزار می‌شود، آن‌ها مرده‌های خود را از قبر بیرون آورده، از تابوت خارج کرده، آن را از خاک و حشرات پاک کرده، لباس نو بر تن مرده کرده و دوباره به داخل قبر باز می‌گردانند.

زندگی عجیب یک قبیله با مردگان مومیایی شده

در یکی از تصاویر تهیه شده اقوام «مارتا رانتلیمبونگ» را که دو سال پیش درگذشت تمیز می‌کنند. تصویر دیگر تودنگ را نشان می‌دهد که در سال ۲۰۰۹ درگذشت. بستگان جوانش سیگاری را برای او روشن کرده، عینکش را عوض کرده و جسد او را در فضای باز قرار داده اند تا از آفتاب گرفتن لذت ببرد.


در این زمینه بیشتر بخوانید؛

رازگشایی از حقه های احضار روح

توضیح علمی درباره جابجایی اجسام توسط اروح!