۰ نفر

شخصیت دوستان مجازی؛ شخصیت افراد را از روی عکس پروفایل بشناسید

۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۴۰
کد خبر: 667858
شخصیت دوستان مجازی؛ شخصیت افراد را از روی عکس پروفایل بشناسید

تصاویری که یک شخص خودش را با آنها به دوستان مجازی‌اش معرفی می‌کند از واقعیت درونی او اطلاع می‌دهد.

روش شخصیت شناسی جالب با عکس پروفایل افراد!

به گزارش اقتصاد آنلاین، همراه ما باشید تا به شما بگوییم چه رازی پشت تصاویر شخصی افراد پنهان شده و چگونه می‌توانید از ابعاد شخصیتی دوستان مجازی‌تان آگاه شوید.

افسرده‌ها 

افراد غمگین و افسرده از عکس‌های شخصی کمتر خوششان می‌آید. این افراد عکس خودشان را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش نمی‌گذارند و اگر نیز عکسی قرار دهند، کمتر مایل به تغییر آن هستند. افسرده‌ها نسبت به خودشان احساس خوبی ندارند و از چهره‌شان لذت نمی‌برند. از تغییر، تنوع و تحول دوری می کنند. شاید هم عکس‌هایی را انتخاب کنند که دورنما و پشت زمینه باز دارند و این تصاویر را به جای چهره خودشان قرار دهند. استفاده از تصاویر تیره و تاریک نیز در بین افسرده‌ها شایع است.

افراد با اعتماد به نفس پایین

کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند به جای تصویر خود تصویر گل، طبیعت و متن را برای پروفایل خود انتخاب می کنند چون این شخصیت ها منزوی و پراسترس و دارای عدم اعتماد به نفس هستند پس نمی توانند تصویر خود را برای پروفایل قرار دهند.

 روش شخصیت شناسی جالب با عکس پروفایل افراد !

بعضی از افراد هم به دلیل تعصب های خانوادگی و سختگیری های همسر، عکس خودشان را برای پروفایل نمی گذارند. بیشتر کسانی که برای پروفایل خود تصویر خود را با ظاهر موجه قرار می دهند از اعتماد به نفس بالایی برخوردارهستند به شرط اینکه اغراق، خودنمایی و نمایش در کار نباشد به این معنی که استفاده از خصوصیات ظاهری و حالت های خاص متناسب با حریم خصوصی برای پوشاندن اعتماد به نفس پایین و نقاط ضعف است.

افراد تنوع طلب

کسانی که پروفایل خود را زیاد از حد عوض می کنند افرادی تنوع طلب هستند.

افراد شلخته‌

خصوصیت افراد شلخته این است که بی‌نظمی در خانه و زندگی‌شان وجود دارد ولی در فضای مجازی از کجا بفهمید که شخصی شلخته است؟ آیا باید صفحه شخصی شلوغ و پر از تصاویر گوناگون داشته باشد؟ این‌ گونه نیست! برخلاف تصور خیلی از ما ویژگی شلخته‌ها در فضای مجازی این است که کمتر به عکس‌های‌شان دست می‌زنند. آنها هیجان‌پذیر نیستند و شاید همان‌ گونه که نسبت به نامرتب بودن اتاق‌شان بی‌تفاوت هستند، در مورد عکس‌ها هم نظری ندارد و خوب یا بد بودن این عکس‌ها برای‌شان اهمیت ندارد.

مهرطلب‌ها 

شخصیت مهرطلب در هر شرایطی به دنبال دستیابی مهر و محبت است و حتی در فضای مجازی نیز این میل درونی‌اش را جست‌وجو می‌کند. چنین فردی از هر فرصتی برای جلب محبت دیگران استفاده می کند و چه بهتر است که چنین نیازی را از تصاویر حقیقی خودش بگیرد. زمانی که عکس پروفایل فرد مهرطلب را لایک می‌کنید به خواسته‌اش می‌رسد. احتمالا مهرطلب‌ها به دنبال عکس‌هایی از خودشان هستند که باعث ارتباط و تعامل بیشتر با افراد شود.

به همین علت امکان دارد عکس‌های مختلف و خاصی را در پروفایل‌شان ببینید حتی امکان دارد در عکس‌های‌شان ابهام نیز دیده شود. دیدن نظراتی از این دست که کجا بودی؟ چطور رفتی اونجا؟ و. . . هم برای مهرطلب‌ها جذاب است. در مجموع هر عکسی که فکر کنند اظهارنظرهای خوبی از آن دریافت می‌کنند، در صفحه اجتماعی‌شان دیده می‌شود. شاید این موضوع به تامین نشدن نیازهای درونی آنها در زندگی ارتباط داشته باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

خودشیفته‌ها

به‌نظر می‌رسد کسانی که برای عکس پروفایل شان لباس‌های شیک و گرانقیمت می‌پوشند، ژست خاص می‌گیرند یا به آتلیه می‌روند در دسته افراد خودشیفته قرار دارند. این افراد از دیدن تصاویر خودشان لذت می‌برند و دل‌شان می‌خواهد چنین تصاویری در معرض دید عموم قرار گیرد پس هر زمان متوجه شدید که یکی از دوستان مجازی شما مشتاق است مرتب عکس‌هایی از این سبک را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهد، نسبت به خودشیفته بودن او شک کنید.

از دیگر ویژگی‌های افراد خودشیفته این است که خیلی دوست دارند مدیریت و رهبری گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را برعهده بگیرند که این مسئله از یک نیاز روانی خبر می‌دهد و این پیام را انتقال می دهد که از این راه به دنبال دریافت هویت هستند.

وسواسی‌ها 

شخصیت‌های وسواسی بیشتر به دنبال عکس‌هایی هستند که از هر نظر ایده‌آل باشد. به‌نظر می آید این افراد طبق ساختار روانی‌شان خواهان جلب‌توجه و درخشش هستند و برای رسیدن به این هدف از همه عوامل استفاده می‌کنند. عکسی که قرار است در صفحه شخصی و پروفایل‌شان قرار گیرد باید از هر نظر بی‌عیب و نقص باشد. از این رو برای انتخاب و عکاسی توجه بسیاری می کنند حتی امکان دارد برای داشتن عکس بی‌عیب و نقص هزینه زیادی در نظر بگیرند و برای داشتن چنین عکسی زمان می‌گذارند.

چنانچه به عکس مطلوب دست پیدا کرده و نظرات خوبی دریافت کنند، میلی به تغییر عکس‌شان ندارند. شاید دیده یا شنیده باشید که افراد وسواسی امکان دارد چندین بار در روز و به‌ صورت افراطی دست‌های‌شان را بشویند اما در مورد عکس‌های شخصی این ساختار روانی در این افراد دیده نمی‌شود. به هر حال نظم و دقت افراطی در انتخاب عکس‌ها مسئله ای است که وسواسی‌ها از آن رنج می‌برند.

خجالتی‌ها 

شاید افراد کمرو و خجالتی این ویژگی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهند. این افراد اغلب از عکس واقعی خودشان کمتر استفاده می‌کنند یا تصاویرشان کاملا آشکار نیست. علاوه بر این امکان دارد ترجیح دهند به جای عکس واقعی خودشان تصاویری از زیبایی‌های طبیعی را داشته باشند. افراد خجالتی عکس‌های سنتی را نیز می‌پسندند و دوست ندارند در فضای مجازی جلب‌ توجه کنند.

روانشناسی پروفایل بدون عکس

کسانی که برای پروفایلشان هیچ وقت عکسی نمی گذارند، علاقه مند هستند هویت شان تا اندازه ای مبهم بماند. هنگامی که با چنین فردی در فضای مجازی مواجه میشوید با خود میگویید این فرد کیست؟ چند ساله است؟ چه شکلی است؟ و از آنجایی که عکس پروفایلی وجود ندارد، هیچ سرنخی در مورد ویژگی های ظاهری یا شخصیتی او بدست نمی آورید و تنها تصوری که از او خواهید داشت، احتمالا بر مبنای تخیلات خودتان خواهد بود!

افرادی که هیچ عکس پروفایلی انتخاب نمیکنند امکان دارد چند علت داشته باشند. نخستین علت این است که آن ها میخواهند تاکید داشته باشند فضای مجازی برایشان مهم و جدی نیست. آن ها نمیخواهند چیزی را با عکس پروفایل به دیگران نشان دهند، نمیخواهند در این فضا شناخته شوند و نمیخواهند به دیگران اجازه دهند باتوجه به عکس پروفایل در مورد شخصیت آن ها قضاوتی شود.

گاهی هم برعکس این تفکر یعنی جدی گرفتن و وسواس بیش از اندازه برای انتخاب عکس پروفایل، سبب میشود اشخاص بدون عکس پروفایل بمانند، چون که به دلیل وسواس زیاد هیچ عکسی به نظر آن ها مناسب نمیرسد و با انتخاب هر عکسی احساس فشار روانی میکنند که شاید عکس خوبی انتخاب نگرده اند. در این صورت امکان دارد ترجیح دهند حداقل برای مدتی بدون عکس بمانند تا وقتی که عکس دلخواه و بدون عیب پیدا کنند!