۰ نفر

این چند علامت میگه رابطه عاطفی شما دوامی نداره!

۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱:۳۴
کد خبر: 665970
این چند علامت میگه رابطه عاطفی شما دوامی نداره!

عدم دوام رابطه با عوامل مختلفی بستگی دارد. رابطه نیاز به همکاری و مسئولیت پذیری هر دو طرف و زوجین دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  همه ما دوست داریم روابط خود را در بهترین حالت ببینیم. حتی انسان ها دوست دارند همیشه بهترین باشند. بهترین بودن صرفا از نظر کاری و پیشرفت شغلی نیست. گاهی اوقات شما بیایید ارتباطات خود را پیشرفته کنید. همیشه نباید به این فکر باشید که صرفا برای پیشرفت کردن باید از کسی جلو بزنید. شما باید رکورد هر روزه خود را بشکنید.

در روابط نکته مهم شناخت از یکدیگر است. عدم شناخت باعث جدایی در افراد می شود. جدایی آسیب های روانی بسیاری را وارد می کند. اما نکته مهم این است که ما چگونه بتوانیم با رابطه خود کنار بیایم؟ چه بخواهید چه نخواهید جدایی باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی در شما خواهد شد. بهتر است در مدت زمان جدایی با مشاور در ارتباط باشید تا دچار آسیب های روانی نشوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که مشاوران ازدواج چند نشانه عدم دوام رابطه را توضیح می دهند، چگونه است.

عدم دوام رابطه و احساسات دردناک بعد از جدایی

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مشاوران ازدواج چند نشانه عدم دوام رابطه را توضیح می دهند، صحبت کنیم.


در این زمینه بخوانید؛

۷ ترفند موثر برای حفظ رابطه عاشقانه پس از بچه دار شدن

مردانی که خیانت می کنند با این رفتارها خودشونو لو میدن!

چرا مردها نمی گویند دوستت دارم؟ / میشه با این مسئله کنار اومد؟


 

عدم دوام رابطه که باعث ایجاد احساسات دردناک بعد از جدایی می شود

احساسات دردناک بعد از جدایی منجر به احساس آشفتگی درونی، درد و گاهی اوقات حتی تسکین می شود. احساسات ممکن است شما را چنان به فردی وابسته کند که ندانید چگونه ادامه دهید. این همان چیزی است که باعث این احساسات دردناک ناپایدار می شود. جای شرمساری نیست. ممکن است برای سالم ترین فرد از نظر عاطفی در جهان احساسات دردناک بعد از جدایی اتفاق بیفتد. این چیزی است که در وهله اول ما را به موجوداتی دوست داشتنی و دلسوز تبدیل می کند.

با این حال، مواقعی وجود دارد که باید ارتباط را قطع کنید تا بتوانید آن احساسات را حل کنید و ادامه دهید. عدم دوام رابطه می تواند شما را از انجام آن بازدارند. برای جلوگیری از احساسات دردناک باید از ده رفتار زیر اجتناب کنید.

زناشویی

عدم دوام رابطه و برقراری تماس با عشق سابق

یکی از بدترین و گیج‌کننده‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که پس از جدایی واضح با یک شریک زندگی سابق در تماس باشید. این می‌تواند باعث ایجاد برخی احساسات شدیداً آسیب زا شود و همچنین شما را وسوسه کند که انتخاب‌های بدی داشته باشید. مهمتر از آن این است که شما را از بهبود وضعیت باز می دارد.

وقتی از کسی جدا می‌شوید، مهم نیست که چه کسی این جدایی را انجام می دهد. قابل درک است که برای مدتی احساسی خواهید شد و حفظ ارتباط با سابق خود به شما اجازه نمی دهد که از طریق آن احساسات به درستی کار کنید. به قول دوآ لیپا، «من قوانین جدیدی در زندگی دریافت کردم. قوانینی که او از آن‌ها صحبت می کرد، قوانینی برای غلبه بر یک احساسات دردناک بعد از جدایی بود.

وجود انکار در ارتباط با این موضوع

شاید شنیدن آن سخت و درک آن غیرممکن باشد، اما رابطه شما رو به پایان است و باید ادامه دهید. عشق سابق شما برنمی گردد. انکار آن به شما اجازه نمی دهد که آرام تر شوید. شما درگیر یک سری احساسات دردناک بعد از جدایی خواهید شد. به یاد داشته باشید که نمی توانید کسی را مجبور کنید که با شما باشد. بهتر است آنقدر برای خود ارزش قائل شوید که نمی خواهید با کسی باشید که نمی خواهد با شما باشد. رهایی رابطه صدمه می زند، اما شما را برای ایجاد رابطه مناسب باز می گذارد.

انکار احساسات و عدم دوام رابطه

زناشویی

همانطور که ممکن است جدایی را انکار کنید، ممکن است احساسات خود را در مورد جدایی انکار کنید. این به همان اندازه بد است که نشناختن پایان رابطه. این شما را از گذراندن روند سوگواری و بهبودی باز می دارد. هیچ ایرادی ندارد که بپذیرید عاشق آن شخص هستید و ناراحتید که رابطه رو به پایان است. برای غلبه بر آن‌ها باید آن احساسات را بشناسید. در غیر این صورت تا زمانی که روان شما دیگر نتواند آن‌ها را در خود نگه دارد آن‌ها را در خود نگه می دارید. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است در نهایت تصمیمات بدی با بار احساسی بگیرید.

قرار با شخصی دیگر بعد از احساسات دردناک بعد از جدایی

به نظر می رسد برخی از افراد به سرعت پس از جدایی خود را ترک می کنند و برخی از آن‌ها ممکن است واقعاً خوب باشند. با این حال، این احتمال وجود دارد که اکثر آن‌ها اینطور نباشند. آن‌ها حاضر نیستند با کسی قرار بگذارند. در برخی سطوح روابط، یک تاریخ بازگشت ممکن است به شما کمک کند تا با جدایی روبرو شوید. با این حال، آنچه احتمالاً رخ می دهد این است که فرد جدید متوجه می شود که آن‌ها فقط به این رابطه به چشم یک درمان برای گذشته دردناک شما نگاه می کنند.

خصومت و عدم دوام رابطه

خوب، پس به شما گفته شد که احساسات خود را انکار نکنید. با این حال، پرخاشگری و خشونت نسبت به سابق خود چیزی نبود که درباره آن نصیحت بود. خشونت هرگز چیزی را حل نمی کند. شاید فکر می کنید اگر به اندازه کافی عاشق هستید، همسر سابقتان می بیند که چقدر او را دوست دارید و به سمت شما بازمی گردد.

مشاوران ازدواج چند نشانه عدم دوام رابطه را توضیح می دهند

آیا نگران عدم دوام رابطه خود هستید؟ شاید برخی چیزها شما را آزار می دهد و به این فکر می کنید که آیا قرار است شما و شریک زندگی تان با هم باشید. همه چیز می تواند در طول زمان در روابط تغییر کند، و شما باید بتوانید تغییرات منفی را که می تواند به طور کامل شراکت شما را از مسیر خارج کند. مشاوران ازدواج چند علامتی را توضیح می دهند که نشان می دهد عدم دوام رابطه دارید؟

نگه داری کینه و عدم دوام رابطه

پنهان کاری روابط زناشویی

اگر چیزی در مورد همسرتان شما را آزار می دهد، باید آن را با مهربانی با او در میان بگذارید و درباره آن صحبت کنید. سپس، هنگامی که مشکل حل شد و به توافق رسیدید، باید آن را رها کنید. شما نباید آن را نگه دارید و نسبت به آن عصبانی شوید. هر زمانی ممکن است از شریک زندگی خود کینه داشته باشید. بله، برخی از اعمال ممکن است مدتی طول بکشد تا شما بهبود پیدا کنید. اما بیان اتفاقی که ماه‌ها پیش رخ داد و استفاده از آن برای همیشه در جر و بحث‌ها، تنها در درازمدت به رابطه شما آسیب می‌زند.

نکته

نارضایتی اغلب به دلیل احساس نادیده گیری، بی اعتباری یا اخراج می تواند به آرامی ایجاد شود. مهم است که به ایجاد این احساسات توجه داشته باشید تا بتوانید در مورد آن‌ها با شریک زندگی خود صحبت کنید تا زمانی که همه چیز به نتیجه نرسد.

به علت عدم دوام رابطه شما هیچ چیز مشترکی ندارید

اشکالی ندارد که علایق بسیار متفاوتی داشته باشید، اما باید کاری وجود داشته باشد که از انجام آن با هم لذت ببرید.  علاوه بر این، داشتن اشتراکات کم در سطح سطحی قابل قبول است. اما داشتن تفاوت های قابل توجه در ایدئولوژی ها قابل قبول نیست. اگر در مورد یکدیگر اولویت‌های متناقضی دارید، یا در طرف مقابل طیف سیاسی قرار دارید، حل همه چیز بسیار سخت‌تر است.

مسائل مربوط به حسادت و اعتماد

حسادت اغلب یک احساس قابل کنترل نیست، و به طور خودکار به مرگ یک رابطه اشاره نمی کند – اگر به طور مثبت با آن رفتار شود. اما عدم دوام رابطه که به درستی اداره نمی شود، قطعاً می تواند به دلیل تمام مسائل اعتماد مدیریت نادرست که در زیر آن وجود دارد، منجر به کاهش مداوم شود. در این‌جا چند علامت خطرناک مربوط به مسائل حسادت و اعتماد وجود دارد.

همراه داشتن کینه های قدیمی

آیا شریک قبلی تان به شما خیانت کرد؟ آن‌ها به نوعی به شما آسیب رساندند؟ این می تواند یک روند درمانی دردناک و چالش برانگیز از مسائلی مانند آن باشد. می‌توانید در روابط جدید به بهبودی و کار روی خودتان ادامه دهید،.

نکته

مشکل زمانی به وجود می آید که بر اساس این اتفاقات قدیمی شروع به ایجاد سوء ظن های بی اساس علیه شریک زندگی خود کنید. ناگهان، شما نگران می شوید که آن‌ها نیز به شما خیانت کنند و آن‌ها را مجبور می کنید که به شما ثابت کنند که این کار را نمی کنند. مسائل اعتماد شما مربوط به خودتان است که باید روی آن کار کنید.

کنترل و عدم دوام رابطه

شخصی که حسادت می کند ممکن است شریک زندگی خود را کنترل کند، دسترسی او به دوستانش را محدود کند. یا از آن‌ها بخواهد که فقط با یک جنسیت خاص دوست شوند، یا اصرار کنند که تمام وقت خود را با آن‌ها بگذرانند. اگر شما یا شریک زندگیتان این کار را انجام دهید، رابطه بسیار سمی و حتی توهین آمیز است.

عدم صداقت

صداقت به عنوان پایه ای برای اعتماد ضروری است. اگر شما یا شریک زندگیتان مرتباً برای جلوگیری از عواقب آن دروغ می گویید عدم دوام رابطه احتمال زیادی دارد. مهم نیست که این دروغ ها چقدر «کوچک» یا «بی ضرر» هستند، به آرامی اعتماد خود را نسبت به یکدیگر از بین خواهید برد. خیلی زود، ممکن است احساس کنید که نمی توانید به کلمه ای که آن‌ها می گویند اعتماد کنید و آن‌ها نیز نمی توانند به شما اعتماد کنند.

زنان چه دروغ های به مردان

ارتباط بد با شخص دیگر و عدم دوام رابطه

سایر روابط می توانند سلامت رابطه عاشقانه شما را تعیین کنند. به عنوان نمونه:

بیزاری از خانواده و دوستان شریک زندگی خود

اشکالی ندارد که با همه اعضای خانواده شریک زندگی خود کنار بیایید. اما ابراز بیزاری، تنفر یا عدم علاقه خود به افرادی که شریک زندگیتان به آن‌ها اهمیت می دهد ناسالم است و احتمالاً در دراز مدت برای شما مشکلاتی ایجاد می کند.

روابط متعهد معمولاً مستلزم این است که با افراد زندگی شریک زندگی خود رابطه نسبتاً خوبی داشته باشید. اگر طاقت دیدار خانواده آن‌ها را ندارید، عدم دوام رابطه در انتظار شماست.

تماس منظم با عشق سابق خود

یک شریک ممکن است مجبور شود با عشق سابق خود ارتباط برقرار کند. زیرا آن‌ها با هم فرزندی را تربیت می کنند، یا صرفاً به این دلیل که اکنون روابط خوبی دارند و یکدیگر را دوست می دانند. با این حال، هنگامی که آن‌ها شروع به برقراری ارتباط به آن سابق به جای شما برای همه چیز کنند، این یک علامت خطرناک است.