۰ نفر

کلاس های دانشگاه ها از کی شروع می شود؟

۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴
کد خبر: 665396
کلاس های دانشگاه ها از کی شروع می شود؟

برخی از دانشگاههای تهران با انتشار تقویم آموزشی از شروع کلاس های درس خود از ۲۷ شهریور ماه خبر می دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، در آستانه بازگشایی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ معاونت آموزشی دانشگاههای مختلف با انتشار تقویم آموزشی خود زمان انتخاب واحد، حذف و اضافه دروس و آغاز کلاس های درسی خود را در نیم سال اول سال تحصیلی جاری اعلام کردند.

در این گزارش تقویم آموزشی چند دانشگاه مهم تهران را مرور می کنیم.

دانشگاه علامه طباطبایی(ره)

بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، دانشجویان این دانشگاه می توانند از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ شهریورماه سال جاری نسبت به انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ اقدام کنند.

بازه زمانی حذف و اضافه برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی از ۲۷ شهریورماه تا ۲ مهر ماه ۱۴۰۱ و پایان حذف اضطراری ۳۰ آذرماه تعیین شده است.

۱۵ شهریور ماه نیز آخرین مهلت ارائه درخواست تمدید سنوات مقاطع تحصیلات تکمیلی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ است.

کلاس‌های نیمسال اول سال تحصیلی جدید دانشگاه علامه طباطبائی از روز شنبه ۱۹ شهریور ماه به صورت حضوری آغاز می‌شود.

در تقویم آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، ۷ دی ماه ۱۴۰۱ به عنوان پایان کلاس ها و بازه زمانی برگزاری امتحانات پایان ترم ۱۷ تا ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی

بر اساس تقویم آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی و گروه علوم پزشکی این دانشگاه که به رؤسای استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد ابلاغ شده است، شروع ثبت نام و انتخاب واحد برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ از تاریخ ۱۲ شهریور تا ۲۴ شهریور و شروع کلاسها ۲ مهر خواهد بود.

دانشگاه تهران

بر این اساس، دانشجویان دانشگاه تهران تا روز شنبه ۱۲ شهریور ماه مهلت دارند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی جدید اقدام کنند.

کلاس‌های نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ دانشگاه تهران از روز یکشنبه ۲۷ شهریور ماه آغاز می‌شود.

بازه زمانی حذف و اضافه برای دانشجویان دانشگاه تهران از ۹ تا ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱ و بازه زمانی حذف اضطراری از ۲۶ تا ۲۸ آذر ماه تعیین شده است.

در تقویم آموزشی دانشگاه تهران، ۱۷ تا ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ به عنوان هفته برگزاری کلاس‌های جبرانی در نظر گرفته شده است.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

بر این اساس، ثبت نام مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه سه شنبه و چهارشنبه ۲۲ و ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ و ثبت نام مقطع کارشناسی شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ شهریور  ۱۴۰۱ اعلام شده است. همچنین شروع کلاس های این دانشگاه یکشنبه ۲۷ شهریورماه خواهد بود.

دانشگاه خوارزمی

بر اساس تقویم آموزشی انتخاب واحد دانشجویان این دانشگاه از ۱۳  تا ۱۶ شهریور ماه خواهد بود. انتخاب واحد با تاخیر ۲۰-۱۹ شهریور  و شروع کلاس ها ۲۷ شهریور اعلام شده است.

دانشگاه شهید بهشتی

بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه شهید بهشتی دانشجویان می‌توانند از روز شنبه ۱۹ شهریور ماه تا دوشنبه ۲۱ شهریور نسبت به انتخاب واحد اقدام کنند. کلاس‌ها نیز از ۲۷ شهریور ماه آغاز می شود و دانشجویان می توانند از ۲ تا ۴ مهر ماه نسبت به حذف و اضافه اقدام کنند.

آخرین مهلت حذف تک‌‎‌درس چهارشنبه ۳۰  آذر و پایان کلاس‌ها چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ خواهد بود.