۰ نفر

علت زیاد بودن مورچه در خانه چیست؟ / از خرافات تا واقعیت

۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۴۲
کد خبر: 664849
علت زیاد بودن مورچه در خانه چیست؟ / از خرافات تا واقعیت

اگر برای شما سوال شده که پیدایش یا زیاد شدن مورچه در خانه نشانه چیست، در این مطلب با علت وجود مورچه در خانه و روش از بین بردن مورچه در خانه آشنا شوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ممکن است یکباره متوجه وجود مورچه در خانه شوید و برای شما سوال شود که پیدا شدن مورچه در خانه چه علتی دارد. علت زیاد شدن مورچه در خانه به عوامل متعددی بستگی دارد و قبل از هر چیز باید مسیر حرکت مورچه ها را مورد بررسی قرار دهید تا دلیل پیدا شدن مورچه در خانه را پیدا کنید. همراه ما باشید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که بودن مورچه در خانه نشانه چیست.

شاید در مورد فواید وجود مورچه در خانه چیزهایی شنیده باشد که می توانند برخی آفات مثل کک یا ساس را از بین ببرند. اما با این وجود بودن مورچه در خانه برای هیچ کس جذاب نیست و باید هرچه سریعتر علت بودن مورچه در خانه را پیدا کرد.

جالب است بدانید در باورهای قدیمی آمده که مورچه در خانه نشانه پولدار شدن و خوش شانسی است و هرچه تعداد مورچه ها بیشتر باشد شانس بیشتری با شما خواهد بود. از اینرو با از بین بردن مورچه ها مخالف بودند.


در این زمینه بخوانید؛

۲۲ کاربرد عجیب نوشابه در تمیز کردن خانه!

چگونه آشپزخانه را تمیز کنیم؟ + روش حرفه ای تمیز کردن و استریل کردن آشپزخانه

این مدل تمیزکاری وسایل خونه رو خراب میکنه


 

مورچه زرد در خانه نشانه چیست؟

مورچه

خیلی مواقع پیدا شدن مورچه های زرد در خانه به دلیل ریخته شدن ذرات غذایی و یا مواد غذایی شیرین در اطراف خانه اتفاق می افتد. اگر مسیر حرکت مورچه ها را دنبال کنید به احتمال زیاد اثری از مواد غذایی، شربت، روغن و یا موادی از این قبیل خواهید دید. معمولا این مورچه ها از طریق در در و پنجره ها وارد خانه می شوند و در محل های نزدیک به لوله های آب رفت و آمد می کنند.

سرعت تکثیر مورچه زرد در خانه بسیار بالاست و در صورت تماس با منبع مواد غذایی حتما آنها را دور بریزید. چرا که مسمومیت را به دنبال خواهد داشت. همچنین برای پاکسازی خانه از مورچه های زرد، حتما از سموم مخصوص استفاده کنید.

علت وجود مورچه قرمز در خانه

خیلی ها مورچه قرمز در خانه را نشانه تغییرات مطلوب در زندگی می دانند. مورچه قرمز انواع مختلفی دارد و خیلی سریع تکثیر پیدا می کند. پیدایش مورچه قرمز به دلیل وجود مواد غذایی، رطوبت، دمای بالا اتفاق می افتد و بطور کلی به دنبال شرایط بهتر برای زندگی هستند و بیشتر در آشپزخانه ها دیده می شوند.

علت وجود مورچه سیاه در خانه

مورچه های سیاه رایج ترین انواع مورچه در خانه هستند که معمولا از طریق بوی مواد غذایی و یا رطوبت به محیط خانه راه پیدا می کنند.

بطور کلی سه عامل گرم شدن هوا، رطوبت و وجود ذرات غذایی از اصلی ترین عوامل پیدایش مورچه در خانه هستند.

علت وجود مورچه در خانه از نظر اسلام

معمولا مورچه ها برای جفت گیری لانه خود را ترک می کنند و از نظر اسلام نیز پیدایش مورچه در خانه معمولا به دلیل وجود ذرات غذایی یا رطوبت رخ می دهد.

مورچه

از بین بردن مورچه در خانه

تمیز و خشک نگه داشتن سطوح بهترین راه برای پیشگیری از وجود مورچه در خانه است. حتما بعد از ریختن شربت یا مواد شیرین روی زمین از پاک شدن آنها اطمینان پیدا کنید.

خانه را از گردو غبار پاک نگه دارید.

از انباشتن ظرف های کثیف در خانه به مدت طولانی اجتناب کنید.

سطل آشغال را روزانه بشویید.

برای از بین بردن مورچه در خانه باید بدانید مورچه ها از چه چیز بدشان می اید. مثلا می توانید از محلول آب و صابون استفاده کنید.

با شناخت غذای مورد علاقه مورچه ها و پاک نگه داشتن خانه از آنها نیز می توانید از وجود مورچه در خانه جلوگیری کنید.

از محلول سرکه و آب در مسیر حرکت مورچه ها استفاده کنید.

مقداری پودر گچ در مسیر حرکت مورچه ها بریزید.

از نوار چسب دو طرفه در محل هایی از خانه که مورچه جمع شده استفاده کنید.