۰ نفر

زنان باهوش از دید مردها جذاب تر هستند؟

۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۰:۴۵
کد خبر: 664586
زنان باهوش از دید مردها جذاب تر هستند؟

بیشتر خانم ها فکر می کنند زیبایی اصلی ترین برگ برنده آن ها برای تحت تاثیر قراردادن مردان است در حالی که مطالعات پژوهشگران نشان می دهد مردان برای هوش و دانش زنان بیش از ظاهر آن ها ارزش قائل هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد مردان از نظر ذهنی نسبت به زنان باهوش و دانا تمایل بیشتری داشته و البته در هنگام مواجه شدن با این زنان، احتیاط بیشتری به خرج می دهند. 

بر این اساس باید اذعان داشت خانم ها برای جذاب تر شدن باید در کنار لوازم آرایش به طور جدی به مطالعه و کتابخوانی توجه کنند زیرا یک زن باهوش و دارای اطلاعات به مراتب برای مردان جذاب تر از یک زن زیبا ولی کم هوش و بی سواد است.

البته بررسی های محققان گویای این واقعیت است که مردان وقتی با یک زن باهوش‌ تر از خود مواجه می شوند دچار کاهش اعتماد به نفس شده و سعی می کنند از وی فرار کنند.

دکتر لورا پارک (Lora Park)، سرپرست این تیم مطالعاتی درباره پدیده پیچیده فوق گفت: از نظر انتزاعی، ما متوجه شدیم که مردان در موقعیت ‌های روان‌شناختی دور، زنانی را ترجیح می‌ دهند که از آنها باهوش‌ تر باشند. اما در تعامل زنده، مردان از زنان باهوش تر از خود فاصله گرفته و ممکن است کمتر جذب وی شوند. شاید ما باید از انداختن همه تقصیرها به گردن مردان اجتناب کنیم. 


در این زمینه بخوانید؛

با این ۶ ویژگی؛ به سادگی قلب مردان را تسخیر کنید

زن زیبا بهتر است یا زن باهوش!

تشخیص همسر ایده آل از روی رنگ مورد علاقه + تست ساده


 

 

عشق مهربانی زناشویی

گفتنی است این مطالعه به طور اتفاقی به جذابیت مردان نسبت به زنان پرداخت، اما جاذبه زنان را به مردان بررسی نکرد.

دکتر پارک در این رابطه می گوید: این یک سوال برای تحقیقات آینده  ما است. اما احتمالا این موضوع به جنسیت ربطی نداشته باشد و احتمالاً هرکسی که از نزدیکانش بهتر عمل کند ممکن است با عدم جذب طرف مقابل فارغ از نوع جنسیت مواجه شود. به همین دلیل  ما به رفتارها و انتخاب مردان در زمینه قرارهای عاشقانه نگاه کردیم.

زیبایی جذابیت

در این تحقیق به ۶۵۰ فرد بزرگسال جوان طیفی از سناریوهای مختلف در شش حالت جداگانه داده شد. به برخی از مردان فقط مشخصات زنان نشان داده شد، برخی دیگر انتظار داشتند که با زنان ملاقات کنند در حالی که برخی در واقع زنان را در زندگی واقعی ملاقات کردند.

دکتر پارک در این رابطه گفت: در هر مورد، اینکه چقدر کسی را دوست دارید یا چقدر جذب او می‌شوید، به میزان باهوشی و نزدیکی آن شخص به شما بستگی دارد. در این میان باید توجه داشت که دامنه این هوش بسیار مهم است. اگر شما به دامنه هوشی طرف مقابل خود اهمیت زیادی می دهید، ممکن است آن کیفیت را در فردی که از شما دور است ترجیح دهید، سپس وقتی آن شخص به شما نزدیک شد، احساس خطر کنید. بنابراین، در این مورد به نظر می رسد که هوش واقعاً مهم است. نتایج کلی این مطالعه نشان داد مردان تمایل بیشتری به آشنا شدن و داشتن قرار ملاقات با زنانی دارند که باهوش بوده و دارای ویژگی های خاصی از نظر دانش و هوش هستند.