۰ نفر

چطور یک مرغ خوش طعم و خوش مزه بپزیم؟ + ۱۹ راز برای از بین بردن بوی زهم مرغ

۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۴۱
کد خبر: 664427
چطور یک مرغ خوش طعم و خوش مزه بپزیم؟ + ۱۹ راز برای از بین بردن بوی زهم مرغ

از بین بردن بوی بد مرغ یکی از چالش‌های مهم برای خانم‌های خانه‌دار و علاقه‌مندان به آشپزی است. زمانی که با ترفند رفع بوی بد مرغ از غذا آشنا باشید، قطعاً بوی زهم مرغ در غذا به هیچ عنوان اذیت کننده نخواهد بود. اما سوال اینجاست که بوی زهم مرغ را چگونه از بین ببرم؟ علت بوی بد مرغ چیست و بهترین روش برای رفع بوی زخم مرغ چیست؟

از بین بردن بوی مرغ با این روش های فوق العاده

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مقاله می‌توانید با بهترین روش‌های از بین بردن بوی بد مرغ آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول درباره برطرف کردن بوی زهم مرغ پاسخ خواهیم داد.

بسیاری از افراد به دلیل بوی بدی که مرغ دارد، از خوردن آن اجتناب می‌کنند. از بین بردن بوی بد زهم مرغ به شیوه‌های ساده و کاربردی موجب می‌شود تا غذاها طعم بهتری بگیرند و خوشمزه‌تر شوند. در ادامه می‌توانید با رایج‌ترین روش‌های رفع بوی زهم مرغ آشنا شوید.

۱- رفع بوی زهم مرغ با آبلیمو

جوجه کباب

آبلیمو یکی از بهترین مواد برای طعم دادن به مرغ و از بین بردن بوی زهم مرغ است. شما می‌توانید برای از بین بردن بوی بد مرغ و برای اینکه مرغ بدون بو در سوپ و خوراک مرغ داشته باشید، قبل از پخت آن را برای حداقل ۱ ساعت در آبلیمو بخوابانید. سپس مرغ را برای درست کردن غذا استفاده کنید. این روش را امتحان کنید و به سادگی از شر بوی بد مرغ خلاص شوید.

۲- از بین بردن بوی بد مرغ با هویج و پیاز

یکی از روش‌های رایج برای از بین بردن بوی زهم مرغ استفاده از هویج و پیاز است. شما می‌توانید با اضافه کردن یک هویج و پیاز به مرغ در حال پخت، بوی بد مرغ را تا حد زیادی از بین بروید. شما می‌توانید از این روش برای از بین بردن بوی مرغ در سالاد الویه هم استفاده کنید.

۳- از بین بردن بوی زهم مرغ با استفاده از رزماری

اگر به بوی مرغ حساس هستید و دوست دارید که در زمان پخت بوی بد مرغ را از بین ببرید، می‌توانید یک شاخه رز ماری داخل آب مرغ در حال پخت بیندازید.

۴- رفع بوی بد مرغ با زعفران

زرشک پلو با مرغ

یکی دیگر از شیوه‌های مؤثر برای از بین بردن بوی زهم مرغ ریختن کمی زعفران آب شده در مرغ در حال پخت است. زعفران عطر و طعم زیادی دارد و از همین رو زمانی که کمی زعفران داخل مرغ بریزید بوی بد آن تا میزان زیادی برطرف خواهد شد. ترکیب نمک و زعفران بوی زهم مرغ در خورش فسنجان را از بین می‌برد.

۵- از بین بردن بوی بد مرغ با سیر

سیر عطر و طعم زیادی دارد و اضافه کردن آن به مرغ موجب می‌شود تا غذای شما بسیار خوش عطر و طعم شود. اگر با بوی سیر در غذا مشکل ندارید، می‌توانید مرغ را در کمی سیر رنده شده یا خرد شده بخوابانید و یا کمی سیر به مرغ در حال پخت اضافه کنید تا بوی بد آن از بین برود. سیر و پیاز و فلفل دلمه‌ای برای گرفتن بوی زهم مرغ از قدیمی‌ترین ترکیبات توصیه شده هستند و یک راز خوشمزگی طرز تهیه مرغ مجلسی سرخ کرده زعفرانی است.

۶- رفع بوی بد مرغ با نمک

شاید برایتان جالب باشد اما خواباندن مرغ در نمک یک شیوه مؤثر دیگر برای از بین بردن بوی زهم مرغ است. شما می‌توانید مرغ را داخل یک ظرف بریزید و کمی نمک روی آن بپاشید و برای یک شب در یخچال قرار دهید. این کار موجب خارج شدن آب داخل مرغ و از بین رفتن بوی بد آن می‌شود. برای از بین بردن بوی زهم مرغ در فسنجان این روش کارساز است.

۷- از بین بردن بروی زهم مرغ با سرکه

از دیگر روش‌های مؤثری که برای از بین بردن بوی بد مرغ استفاده می‌شود، استفاده از سرکه است. در این روش باید مرغ را برای حدود نیم ساعت در سرکه قرار دهید. می‌توانید کمی آب لیمو ترش تازه و زردچوبه نیز به سرکه اضافه کنید تا اثر آن چند برابر شود. سپس می‌توانید مرغ را آماده کنید.

۸- پخت مرغ به شیوه ترکیبی برای رفع بوی بد مرغ

برای طعم دادن به مرغ و همچنین از بین بردن بوی بد مرغ می‌توانید یک عدد سیب زمینی، ۲ عدد چوب دارچین، ۴ عدد میخک، کمی زنجبیل و ۱/۴ پیمانه سرکه را با هم ترکیب کنید. سپس این ترکیب را به مرغ در حال پخت اضافه کنید تا بوی بد مرغ به طول کامل برطرف شود و یک مرغ بدون بو خوشمزه درست کنید.

۹- رفع بوی بد مرغ با استفاده از برگ بو و پیاز

شما می‌توانید برای از بین بردن بوی بد مرغ در غذا از برگ بو و پیاز خرد شده استفاده کنید. برای این کار می‌توانید پیازها را به صورت خلالی خرد کنید و کمی هم برگ بو به آن اضافه کنید تا بوی بد مرغ از بین برود. این بهترین روش برای از بین بردن بوی مرغ در کیک مرغ است.

۱۰- از بین بردن بوی زهم مرغ با کرفس

کرفس یک گیاه فوق‌العاده مؤثر برای از بین بردن بوی بد غذا و عطر و طعم بخشیدن به آن است. اضافه کردن کرفس خرد شده به مرغ در حال پخت می‌تواند طعم بهتری به مرغ ببخشد و بوی بد مرغ را از بین ببرد.

۱۱- برطرف کردن بوی بد مرغ با استفاده از ادویه

یکی دیگر از شیوه‌هایی که بسیاری از سرآشپزهای معروف نیز از آن برای برطرف کردن بوی بد مرغ استفاده می‌کنند، استفاده از ادویه است. شما می‌توانید با اضافه کردن ادویه‌های مخصوص مرغ، دارچین، آویشن، پودر میخک و پودر لیمو به مرغ در حال پخت بوی بد آن را برطرف کنید.

۱۲- اضافه کردن ادویه بعد از سرخ شدن مرغ یک ترفند رفع بوی بد مرغ از غذا

یک روش ساده برای از بین بردن بوی بد مرغ این است ابتدا مرغ را در روغن سرخ کنید و یا در آب بپزید. سپس می توانید مرغ را با استفاده از ادویه های مختلف و همچنین ترکیب کردن مرغ  با پیاز سرخ شده، آبلیمو و ادویه‌های مختلف مزه‌دار کنید.

۱۳- از بین بردن بوی بد مرغ با برگ بو و هویج

یک روش دیگر گرفتن بوی زهم مرغ استفاده از برگ بو و هویج در آب مرغ موقع پخت آن است.

۱۴- مرینیت کردن مرغ با زردچوبه و روغن زیتون

یک روش عالی برای درست کردن مرغ بدون بو مرینیت کردن مرغ با زردچوبه، نمک، فلفل و روغن زیتون است. تمام قسمت‌های مرغ را به این مواد آغشته کنید و به مدت ۲ الی سه ساعت در یخچال نگهداری کنید. سپس مرغ را با کمی رزماری، پیاز، ۱ یا دو حبه سیر، پوست پرتقال و پوست لیموترش روی شعله ملایم گاز بپزید.

۱۵- ترکیب زعفران و پیاز بوی زهم مرغ را از بین می‌برد

اگر مرغ را با مقداری زعفران دم کرده غلیظ، پیاز و سیر بپزید کاملا بوی زهم مرغ گرفته می‌شود. این روش به خصوص برای درست کردن زرشک پلو یا چلو مرغ مجلسی و رستورانی بسیار کارساز است.

۱۶- برای درست کردن مرغ بدون بو زنجبیل و سیر و گشنیز و … را به مرغ بمالید

ترکیب زنجبیل تازه، سیر له شده، یک عدد فلفل سبز چرخ کرده، مقداری گشنیز و کمی زیره که همه با هم له شده‌اند را به مرغ شسته شده بمالید و مرغ را ۲ الی سه ساعت با آن‌ها مرینیت کنید.

۱۷- زنجبیل تازه و هویج مرغ برای از بین بردن بوی زهم مرغ در سوپ

اضافه کردن زنجبیل تازه و هویج هم بوی زهم یا بوی زُخم مرغ را در سوپ از بین می‌برند.

۱۸- از بین بردن بوی زهم مرغ در فسنجان

یک روش دیگر برای از بین بردن بوی زهم مرغ در فسنجان این است که  مرغ را کمی با پیاز و زردچوبه تفت دهید و بعد به خورشت اضافه کنید.

۱۹- از بین بردن بوی زهم مرغ با ماست

یکی از بهترین روش‌های از بین بردن بوی بد مرغ افزودن کمی ماست به آن‌ است. یکی از کاربردهای ماست در آشپزی حرفه‌ای همین از بین بردن بوی بد مرغ و گوشت است. معمولا در این روش، مرغ با ماست و دیگر ادویه‌های دلخواه طعم‌دار شده و بعد از چند ساعت پخته می‌شود. علاوه بر طعم لذیذی که به خورد گوشت می‌رود و از بین بردن بوی بد مرغ، ماست می‌تواند بافت مرغ را هم تردتر کند.

از بین بردن بوی مرغ از دست

اگر دستتان بعد درست کردن مرغ یا خرد کردن مرغ خام و پخته بو گرفته است، حتماً به دنبال روشی برای از بین بردن بوی نامطبوع مرغ از دست‌هایتان هستید. برای از بین بردن بوی مرغ از دست ابتدا باید دستان را با استفاده از یک شوینده مناسب بشویید. سپس می‌توانید از یک روش مؤثر برای از بین بردن بوی مرغ از دست استفاده کنید.

  • بعد از خرد کردن مرغ دست‌هایتان را با خمیر دندان یا دهان شویه بشویید.
  • بعد از تمیز کردن و خرد کردن مرغ برای شستن دست‌ها از صابون جامد استفاده کنید.
  • بعد از خرد کردن مرغ دست‌ها را به یک وسیله از جنس استیل بمالید.
  • برای از بین بردن بوی مرغ از دست می‌توانید از محلول ضد عفونی کننده و الکل استفاده کنید.
  • برای از بین بردن بوی مرغ دست‌ها را به پودر قهوه آغشته کنید.
  • برای از بین بردن بوی مرغ دست‌هایتان را به نمک مرطوب آغشته کنید.
  • برای از بین بردن بوی بد مرغ از دست می‌توانید دستانتان را با آبلیمو بشویید.
  • برای از بین بردن بوی بد مرغ دستانتان را با استفاده از ترکیب آب و سرکه بشویید.

به منظور از بین بردن بوی بد مرغ در فریزر می‌توانید ابتدا مرغ را به خوبی بشویید و در سرکه و آبلیمو قرار دهید و بعد در فریزر بگذارید.

خلاصه اینکه رفع بوی زهم مرغ به خصوص برای افرادی که نسبت به بوها و طعم‌ها حساسیت بیشتری دارند، اهمیت زیادی دارد. برای از بین بردن بوی بد مرغ روش‌های زیادی وجود دارد. شما می‌توانید با به کارگیری یکی از این روش‌ها از شر بوی بد مرغ در غذا خلاص شوید و غذاهای خوش عطر و خوش طعم‌تری را آماده کنید. خواباندن مرغ قبل از پخت در آبلیمو، ادویه و سرکه و همچنین اضافه کردن سبزیجات معطر در زمان پخت مرغ می‌تواند به از بین بردن بوی بد مرغ کمک زیادی کند.

سوالات متداول

رفع بوی زهم مرغ با آبلیمو چگونه است؟

شما می‌توانید برای از بین بردن بوی بد مرغ در سوپ و خوراک مرغ، قبل از پخت آن را برای حداقل ۱ ساعت در آبلیمو بخوابانید

از بین بردن بوی بد مرغ با نمک چگونه انجام می‌شود؟

برای رفع بوی بد مرغ می‌توانید مرغ را داخل یک ظرف بریزید و کمی نمک روی آن بپاشید و برای یک شب در یخچال قرار دهید.