۰ نفر

چرا ابراز عشق برای مردان ایرانی سخت است؟

۷ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۴۲
کد خبر: 663933
چرا ابراز عشق برای مردان ایرانی سخت است؟

ابراز علاقه و احساس به عزیزان باعث دلگرمی و ایجاد نشاط و انگیزه درمحیط خانه می شود.

چرا ابراز عشق برای بعضی از همسران سخت است

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مهدی امامی روان شناس و مشاور خانواده ، درباره دلایل سخت بودن ابراز علاقه برای برخی مردان ایرانی، گفت: توانایی ابراز علاقه و احساس نسبت به دیگران در همه یکسان نیست و نسبت به شخصیت افراد می تواند کاری آسان یا سخت باشد.

وی ادامه داد: برخی افراد به خصوص مردان ایرانی به دلیل خجالتی بودن نمی توانند احساساتشان را به صورت کلامی با دیگران به اشتراک بگذارند و همواره از ابراز آن خودداری می کنند.

امامی اضافه کرد: عامل دیگر عدم ابراز احساسات مردان ایرانی می تواند ریشه در شخصیت درونگرای فرد داشته باشد. معمولا افراد درونگرا به راحتی نمی توانند احساس واقعی شان را به اطرافیان ابراز کنند و منویات قلبی خود را پنهان می کنند.

عشق


در این زمینه بخوانید؛

چند راه جلوگیری از دعوا برای خانم های ایرانی

چرا مردان ایرانی بچه ننه هستند؟

زنان ایرانی چه چیزی رو از شوهرشون پنهان می کنن؟


این کارشناس تصریح کرد: برخی دیگر از مردان ایرانی به دلیل اینکه از کودکی یاد نگرفته اند که چگونه عواطفشان را نشان دهند در بزرگسالی نیز با این مشکل مواجه می شوند و  همواره از پنهان کردن احساساتشان رنج می برند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ابراز علاقه به عزیزان و پدر و مادر باعث دلگرمی و ایجاد نشاط  در محیط خانه می شود، گفت: روش های متفاوتی برای غلبه بر این حالت وجود دارد . در نخستین گام فرد باید تصمیم بگیرد ترس یا خجالت خود را کنار گذاشته و دیگران را از احساس واقعی خود مطلع کند.

این کارشناس بیان کرد: والدین باید، از دوران کودکی به فرزندانشان به خصوص پسرها بیاموزند که در موقعیت های مناسب به خانواده و عزیزانشان به صورت کلامی بگویند که دوستشان دارند، چون اگر این آموزش ها صورت نگیرد ممکن است فرزندانمان در  آینده در زندگی شخصی و زناشویی دچار مشکل شوند و سوء تفاهماتی در روابطشان به وجود آید.

امامی در پایان گفت: گفتن دوستت دارم به اعضای خانواده  محدود به زمان و مکان خاصی نیست اما مراسم یا مناسبت های خاص مثل روز تولد یا سالگرد ازدواج می تواند بهترین فرصتی باشد که مستقیم و به صورت کلامی به عزیزانمان بگوییم که چقدر دوستشان داریم.

زن زیبا ، زناشویی عشق