۰ نفر

این روزها هر مردی پسر نوجوون داره، باید بدونه که... / حرف هایی که هر پدر باید به پسرش بگوید

۲ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۴۲
کد خبر: 662962
این روزها هر مردی پسر نوجوون داره، باید بدونه که... /  حرف هایی که هر پدر باید به پسرش بگوید

هر کسی می تواند یک فرزند داشته باشد، اما یک پدر نمونه بودن، کمی مشکل است. پدران در زندگی فرزندانشان نقش مهمی ایفای می کنند و دیگران نمی توانند جای آن را پر کنند. این نقش می تواند تأثیر زیادی بر کودک داشته باشد و به شکل دادن شخصیت او کمک کند.

حرف های پدرانه ای که باید به پسرتان بگویید

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ پدران با مادرها فرق دارند. آنها متفاوت به نظر می رسند، نقش پدر در قبال فرزندان متفاوت است و معمولاً نسبت به مادر رویکرد متفاوتی دارند. این چیز خوبی است.

بسیاری از مردان نمی دانند که چگونه با پسران خود رفتار کنند و از نقشی که در زندگی آنها دارند، مطلع نیستند. اما داشتن یک پدر قوی و فعال، برای رشد یک پسر بسیار مهم است. در این مطلب با ما همراه باشید تا روش صحیح رفتار پدر با پسر را یاد بگیرید. پسران از روی شخصیت پدرشان الگوبرداری می کنند و این نکته ی بسیار مهمی است.

پسر از پدرش می آموزد و حتی بدون این که متوجه شود این کار را انجام می دهد. پسران از سنین جوانی به دنبال تأیید پدران خود خواهند بود. او درباره مردانگی، درباره آنچه مردان دوست دارند و دوست ندارند، می آموزد. بسیاری از مردان بالغ می گویند که یا می خواستند “درست مثل پدرشان” باشند یا می خواستند برعکس او باشند. بدون شک پدران تأثیر قدرتمندی در شکل گیری شخصیت فرزندان در حال رشد خود دارند و این از لحظه تولد آغاز می شود.

اگر پدری دلسوز باشد و با احترام با مردم رفتار کند، پسر نیز مانند او می شود. وقتی پدر به هر دلیلی در زندگی پسر وجود نداشته باشد، پسرها سعی میکنند از الگوهای مردانه ی دیگری استفاده کنند و شخصیت خود را شکل دهند.


در این زمینه بخوانید؛

چطور کودک عصبانی را آرام کنیم؟ + راهکارهای کنترل خشم در کودکان

یک مهارت ضروری برای والدین / تکنیک های کنترل خشم در مقابل کودکان

چرا کودکم خجالتی است؟ + یک دلیل مهم که نمی دانید


رابطه پدر و پسر / تربیت فرزند

Walter M. Schirraمی گوید: “شما قهرمان پرورش نمی دهید، شما پسر بزرگ می کنید. اگر با آنها مانند پسران واقعی رفتار کنید، آنها قهرمان می شوند، حتی اگر این فقط در نگاه شما باشد.”

پدران و پسران در طول زندگی بر یکدیگر تأثیر می گذارند. در اینجا، ما بعضی از نکات را برای پدران ارائه می دهیم تا بتوانند به خوبی با پسرش رفتار کنند.

۱-به پسرتان بگویید “من تو را دوست دارم.”

رابطه پدر و پسر / تربیت فرزند

بسیاری اوقات گفتن این سخنان ساده برای پدر دشوار است، اما فراموش نکنید که پسر به میزان زیادی به شنیدن این جمله احتیاج دارد. گفتن من دوستت دارم نیازی نیست یک اتفاق طولانی و دراماتیک مانند فیلم های تلویزیونی باشد. این فقط یک عبارت ساده است که شما می توانید پس از رساندن پسر به مدرسه و در زمان خداحافظی بیان کنید.

۲- به پسرتان بگویید “همه اشتباه می کنند.”

پسران باید بدانند که اشتباه کردن بخشی از یادگیری و بخشی از انسان بودن است. به فرزند خود بیاموزید که اشتباهات خود را جبران کند و سپس از آنها درس بگیرد و دوباره به جلو حرکت کند. به پسرتان یادآوری کنید که هر اشتباه به او می آموزد که فرد بهتری باشند.

۳- به او یاد دهید “صداقت اهمیت زیادی دارد.”

به پسرتان بگویید که صداقت، بالاترین نوع احترام را به ارمغان می آورد. اگر می خواهید فرزندتان موفقیت واقعی در زندگی پیدا کند، الگوی پسرتان باشید و صداقت را به او یاد دهید. به او یادآوری کنید که صادق بودن در همه زمانها شجاعت زیادی می طلبد و شجاعت بودن او را به مرد بزرگی تبدیل می کند.

۴– از بازی های خشن و پر دردسر پسرها نترسید.

پسرها به ویژه در زمان کودکی، به هر چیزی که فعال و خشن است علاقه زیادی دارند. به نظر می رسد این رفتارهای وحشیانه یک تجربه پیوند دهنده است. شما باید از آسیب رسیدن به پسرها جلوگیری کنید و آنها را با برخی از خطرات بسیار کوچک و محاسبه شده روبرو کنید تا به یک تجربه فیزیکی و جسمی دست یابند.

۵- به صحبت های پسر خود گوش دهید.

رابطه پدر و پسر / تربیت فرزند

به نظر می رسد مردان به طور کلی با برقراری ارتباطات مؤثر مشکل دارند. از سنین کودکی با پسر خود صحبت کنید و از قضاوت و تهدید کردن آنها بپرهیزید. این را بدانید که برای ساختن یک رابطه پایدار، مسیری طولانی را در پیش دارید. به دنبال فرصت هایی باشید که بتوانید با پسران خود باشید و فقط به آنها گوش دهید. سعی کنید تنها ۲۵٪ از زمانی را که در کنار هم هستید صحبت کنید و بقیه ی زمان را به صحبت فرزندتان گوش دهید.

۶- از دادن آموزش های جنسی به فرزندتان نترسید.

برای آموزش پسرها در مورد رابطه جنسی و روابط با جنس مخالف وقت بگذرانید. صحبت در این موارد به فرزندان شما کمک می کند تا نگرش بهتری در مورد رابطه جنسی و بطور کلی دختران داشته باشند. اجازه ندهید نگرش فرزندتان در مورد رابطه جنسی، از روی رسانه ها، رایانه و مکالمات با دوستان، بدست آید. به این ترتیب فرزندتان نمی تواند به روابط سالمی دست پیدا کند.

۷- روی چیزهای مثبت تمرکز کنید.

بسیاری از فرزندان ما با پیامهای منفی در اطرافشان احاطه شده اند. فقط تماشای تلویزیون می تواند باعث ایجاد احساس منفی در پسران شود. پسرها احتمالاً آنقدرها هم قوی نیستند، آنها ممکن است سیکس پک نداشته باشند و یا به اندازه مردانی که در تلویزیون می بینند خیلی خوب نباشند.

ما به عنوان یک پدر، باید راه درست را به فرزندانمان یاد دهید و آنها را تأیید کنیم. ما باید برای تجلیل از دستاوردهای فرزندمان، روشهای مثبتی اتخاذ کنیم. دادن انرژی مثبت به کودک و ایجاد اعتماد بنفس در آنها، به رفع منفی گرایی که روزانه با آن روبرو می شوند کمک خواهد کرد.

رابطه پدر و پسر / تربیت فرزند

۸- بر معنویات متمرکز شوید.

پدران نقش مهمی در شکل گیری روحیات معنوی پسرها دارند. هرچه بیشتر از ایمان خود استفاده کنید، به فرزندتان کمک می کنید معنای عمیق تر زندگی را درک کند. به پسرتان کمک کنید تا به درون خویش نظاره کند و سعی کنید او را به دیدگاهی برسانید که نگاه عمیق تری به زندگی داشته باشد. هرچه پسر بیشتر با طبیعت، خدا و خود هماهنگ شود، تحمل سختی ها برای او آسانتر می شود و شخصاً شکوفا می شود.

۹- به او بیاموزید که به دیگران احترام بگذارد.

به پسرتان یاد دهید که مشت زدن، نشانه ی مردانگی نیست و ممکن است همیشه حق با او نباشد. احترام گذاشتن را به او یاد دهید. به فرزندتان بگویید که گاهی اوقات سکوت، بهترین جواب است.

۱۰- به او بیاموزید که ارزش های خود را انتخاب کند.

به پسرتان یاد دهید که کدام نبردها ارزش جنگیدن دارند – مانند مبارزه برای خانواده یا برای تیم بیس بال مورد علاقه. به او یادآوری کنید که برخی مردم به دلیل حسادت یا دلایل شخصی دیگر، می توانند پست و زننده باشند. به او کمک کنید تا بفهمد چه موقع دهان خود را بسته نگاه دارد و به راه خود ادامه دهد. به او بیاموزید که فرد بزرگ و بهتری باشد.

کشمکش های بین پدرها و پسرها همیشه بوده و خواهد بود.

بحث پدر و پسری برای هر کسی ممکن است اتفاق بیفتد. این می تواند به دلیل درس، زمان آمدن به خانه، احترام، انتخاب دوست و مواردی از این قبیل باشد. این دعواها معمولا پیروزی نخواهد داشت و باید به عواقب آن بیشتر فکر کرد. در ادامه به راه های حل این تعارضات پی خواهیم برد.

حتما بخوانید: ۲۰ نکته مهم تربیتی مجله parents برای والدینی که فرزند پیش دبستانی دارند!

راه هایی برای حل تعارض بین پدر و پسر

پدرها توجه داشته باشید که در اینجا چند ایده برای دستیابی به یکی از مهمترین هدف شما در زندگی یعنی برقراری یک رابطه مثبت و بهتر با پسرتان وجود دارد:

انتقادها را با زبانی خوش بیان کنید تا بیشتر به عنوان یک پیشنهاد به نظر برسد تا انتقاد. از پدرها نباید انتظار داشت که همیشه عقاید خود را حفظ کنند بلکه فقط باید نسبت به اشتراک گذاشتن آنها حساس تر باشند. در زمان انتقاد، از دادن صفات بد به پسرتان (مانند خودخواه، احمق و…) اجتناب کنید، زیرا چنین کلماتی اثر ناخوشایندی بر روابط شما برجای می گذارد. به حرفهایی که در حین عصبانیت می زنید دقت کنید و سعی کنید زمان مناسبی برای صحبت پیدا کنید.

حرف خود را با دلیل و منطق بیان کنید. از تحمیل عقاید خود به فرزندتان اجتناب کنید و با او منطقی صحبت کنید. بعضی از پدران این عادت را دارند که غالباً هنگام ابراز نظر، از نقطه نظر مخالف استفاده کنند. حرفهای خود را با قلدری به فرزندتان یاد ندهید. باید بدانید که که نوجوانان هنوز هم نیاز به تمجید و اعتبار والدین دارند.

از مباحث و فعالیت های شاد دور نشوید. روابط خود را مثبت نگه دارید و سعی کنید خاطرات خوب و خنده دار گذشته را با هم مرور کنید. گاهی اوقات از انتقاد بپرهیزید و در زندگی فرزندتان فردی باشید که از همراهی با شما لذت می برد.

رابطه ی خوبی با همسر خود داشته باشید. همسر شما نزدیک ترین فردی ست که می تواند مزایا و معایب شما را ببیند و به فرزندتان منتقل کند. علاوه بر این، برقراری رابطه ی خوب با همسر می تواند به فرزند شما یاد دهد که با همسر آینده ی خود چطور رفتار کند. همسر شما می تواند نکات ضعف و قوتتان را بگوید و در برقراری رابطه ی بهتر با پسرتان نقش موثری داشته باشد.