۰ نفر

این اشتباهات شما را مجرد نگه می دارد

۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبر: 661315
این اشتباهات شما را مجرد نگه می دارد

افراد زیادی هستند که خودشان تصمیم گرفتند که مجرد بمانند .

به گزارش اقتصاد آنلاین، افراد زیادی هستند که خودشان تصمیم گرفتند که مجرد بمانند . اما افراد دیگری هم هستند که می‌خواهند رابطه سالم داشته باشند، اما نمیدانند چه اشتباهاتی باعث میشود که مجرد بمانند .

انتظارات غیرواقعی

یکی از دلایل اصلی این است که افراد مجرد انتظارات غیر واقعی دارند. این افراد ایده آل هایشان را ملکه ذهنشان کرده اند و تا کسی این معیارها را نداشته باشد به او نزدیک نمیشوند.

بطورمثال: او باید…سبزه، لاغر، مستقل، بلند قد ، یک آشپز خوب، پولدار و.... باشد.

همه باید معیارهایی برای زندگی داشته باشند. اما اگر لیست شما خیلی گسترده و خاص است، ممکن است ناامید شوید.

عزت نفس پایین

اگر عزت نفس پایینی دارید، هیچوقت باورنمی کنید که لیاقت عشق را دارید. همه دوست دارند یک رابطه سالم داشته باشند، اما بعضی از آنها معتقدند که هیچ شخص با ارزشی به آنها علاقه مند نمی شود. بسیاری از رفتارهای اشتباهی که در روابط مرتکب میشویم، ریشه در اعتماد به نفس پایین دارد.

رابطه محور

رابطه داشتن، دلیلی برای کامل کردن خودتان نیست. با خودتان صادق باشید، اینکه با هرکسی وارد رابطه بشوید فقط بخاطر اینکه احساس کنید انسان کاملی هستید، درست نیست. هر زمان که با کسی ملاقات کردید که استانداردهای شما را نداشت با او ارتباط برقرار نکنید.

استانداردهای مبهم

ناامیدی باعث میشود استانداردهای مبهمی داشته باشیم. تصور ما از یک رابطه عالی ، شانس ما را برای قرار ملاقات با افراد جدید از بین میبرد، ناامیدی بیش از حد شما را وارد روابط ناسالم میکند.

تفاوت زیادی بین آنچه می خواهیم و آنچه در یک رابطه نیاز داریم وجود دارد . ذهنتان را باز نگه دارید تا آگاه شوید که واقعا برای داشتن یک رابطه سالم چه تغییراتی باید داشته باشید. اگر همسری با اعتماد به نفس میخواهید، خودتان هم باید اعتماد به نفس داشته باشید.

بی هدف بودن

وقتی در زندگی هدف داشته باشید ، اهداف و رویاهایتان، به زندگیتان معنا و شادی میبخشد. هیچ کس دیگری نمی تواند ما را کامل کند و دیگران نمی توانند منبع شادی ما باشند. اگر میخواهید یک رابطه شاد و خوب داشته باشید، باید یاد بگیرید که خودتان در تنهاییتان شاد و کامل باشید. هیچ شخصی جز خودتان منبع شادی و آرامش شما نیست. بهترین افراد هم گاهی ما را ناامید می کنند. حتی اگر او پسر یا دختر رویایی شماست، باز هم لحظات بدی باهم خواهید داشت .

رویاها، اهداف و آرزوهایتان را پیدا کنید و با آنها به زندگیتان معنا بدهید. اگر در زندگی هدفی نداشته باشید، روابط سالمی هم نخواهید داشت.