۰ نفر

ازدواج با مرد طلاق گرفته اشتباه است؟

۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۵۱
کد خبر: 661240
ازدواج با مرد طلاق گرفته اشتباه است؟

ازدواج با مرد مطلقه یکی از پر بحث ترین نوع ازدواج است. حساسیت این موضوع در این است که باید در مورد شرایط زندگی با مرد مطلقه به موارد بسیاری توجه داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  تصمیم عجولانه بدون در نظر گرفتن سختی های زندگی مشترک می تواند مشکلات بزرگی ایجاد نماید. خواستگار مطلقه ممکن است مشکلاتی همچون پرداخت مهریه همسر سابق، حضانت فرزند، پرداخت نفقه به فرزندی که در کنار همسر سابقش زندگی می کند، دیدارهای گاه و بیگاه همسر سابق و مواردی از این دست را داشته باشد. بنابراین یک زن باید با آگاهی از تمام این مسائل و اتخاذ تدابیر درست و اصولی مشکلات ازدواج با مرد مطلقه را به حداقل برساند. برای آگاهی از بهترین عملکرد و کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، مشاوره ازدواج می تواند بهترین گزینه باشد.

دلیل جدایی از همسر قبلی را پیدا کنید

اولین قدم برای تصمیم گیری در مورد پیشنهاد ازدواج مرد مطلقه فهمیدن علت جدایی او از همسر قبلی‌اش است. با پرسش از خود او، خانواده، دوستان و تحقیقات لازم می‌توانید از این مسئله باخبر شوید. تحقیقات در مورد مردی که قبلا ازدواج کرده باید با دقت بیشتری صورت بگیرد تا متوجه شوید چرا خواستگار شما از همسر قبلی‌اش جدا شده است. اگر مطمئن شدید که مشکل حادی از طرف مرد وجود نداشته، طلاق تـوافقی بوده یا به دلیل مشکلات زن قبلی صورت گرفته، می‌توانید با خیال راحت‌تری تصمیم بگیرید.

طلاق مرد

چه نکاتی را برای ازدواج با مرد مطلقه باید در نظر بگیریم؟

 

در هر کدام از انواع ازدواج باید به نکاتی توجه کنید، در ازدواج با مرد مطلقه این احتیاط‌ها شاید بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. علاوه بر کشف علت جدایی از همسر قبلی، نکات دیگری را هم باید برای ازدواج با مرد مطلقه در نظر بگیرید که شامل موارد زیر است.

ازدواج با مرد مطلقه از روی ترحم و دلسوزی

ممکن است مردی که تجربه شکست در ازدواج دارد، با داستان‌های سوزناکش برای شما بخواهد دلتان را به رحم آورده و شما را مجاب به پذیرش درخواستش کند. بنابراین باید متوجه باشید که انتخاب از روی دلسوزی نه تنها به خودتان، بلکه به طرف مقابلتان نیز آسیب می‌رساند.

حساسیت های شما نسبت به مرور خاطرات

ممکن است با رفتن به یک رستوران یا گوش دادن به یک موسیقی، فکر کنید که خاطراتی برای همسرتان در حال تداعی است و آزار ببینید. باید بپذیرید که خاطرات زنده هستند و ممکن است گهگاهی همسرتان به سراغشان برود. بنابراین اگر توانایی مدیریت و مهارت کنترل احساسات خود را ندارید، ممکن است به زندگی شما آسیب برسد.

 مقایسه شما با همسر قبلی

یکی دیگر از نکات منفی ازدواج با مرد مطلقه، زمانی است که رفتارهای بد شما با همسر سابق مقایسه می‌شود. مرد ممکن است ناخواسته بگوید که "هیچ زنی این رفتار را نمی‌کند یا اینگونه صحبت نمی‌کند" و طبیعتا منظور او از هیچ زنی، همسر قبلی‌اش است. مسلما یکی از زجرآورترین رفتار زوجین، مقایسه همسر با دیگران است که این موضوع در مورد زنان حساسیت بیشتری دارد.

قبح طلاق ریخته شده است

ازدواج-با-مرد مطلقه

ازدواج با مردی که یک بار جدا شده، باعث می‌شود او از جدایی نترسد و ممکن است راحت‌تر تصمیم برای طلاق بگیرد و آستانه تحمل او پایین‌تر بیاید. البته احتمال این اتفاق خیلی بالا نیست.

 مرد شما با تجربه تر است

نکته مثبت ازدواج با مردان مطلقه، این است که آن‌ها یکبار طعم شکست را چشیده‌اند و حالا بهتر می‌دانند در مقابل برخی از مشکلات چگونه واکنش نشان داده و روش ارتباط صحیح با همسر را می دانند. به نوعی اگر ازدواج قبلی او بد بوده، بیشتر قدر شما و احساساتتان را خواهد دانست.

مشاوره پیش از ازدواج ضروری‌تر است

مراجعه به روانشناس، برای هر نوع ازدواجی ضروری است اما به دلیل اینکه ازدواج با مرد مطلقه کمی شرایط متفاوتی دارد، مشاوره پیش از ازدواج بسیار مهم‌تر و ضروری‌تر می‌باشد. هر طلاقی آسیب تازه‌ای به افراد و جامعه وارد می‌کند و باید تا حد امکان از آن پیشگیری شود.

مسئله مهمی که در مورد ازدواج با مرد مطلقه باید در نظر داشت، آگاهی نسبت به مسئولیت های ناشی از ازدواج قبلی اوست. یعنی باید کاملا مشخص شود که آیا فرد بابت پرداخت مهریه همسر سابقش، هنوز دینی بر عهده دارد یا خیر. در صورت وجود فرزند از ازدواج قبلی موضوع حضانت او مطرح می شود و مواردی اینچنینی که در صورت عدم شفاف بودن آن، احتمال ایجاد مشکلات روابط زناشویی بیشتر خواهد شد.

با کدام مردان مطلقه می‌توان ازدواج کرد؟

برای ازدواج با مردی که قبلا جدا شده است، جز ملاک‌های شخصی و شخصیتی خودتان و او، نباید مسئله دیگری را در نظر بگیرید. این مردان نیز مثل همه انسان‌ها اما همراه با تجربه‌ای تلخ هستند. بنابراین در پذیرش این مردان، فکرتان را از مطلقه بودن او رها کرده و برای به دست آوردن شناخت پیش از ازدواج در رابطه با او به ویژگی‌های خوب و بد او بپردازید.

ازدواج و طلاق

ازدواج با مرد مطلقه‌ای که فرزند دارد

اگر خواستگار شما از ازدواج قبلی خود فرزندی دارد، بسیار باید با احتیاط وارد ارتباط با وی شوید. چنین مردی، در هر حال لازم است که با همسر سابق خود در مورد فرزندشان ارتباط داشته باشد، پس این موضوع باید مورد پذیرش شما واقع شود. اگر حضانت فرزند نیز به عهده مرد است، علاوه بر شناخت خواستگار خود، باید فرزندش را به خوبی بشناسید و اصول درست رفتار با فرزند ناتنی را بدانید. زندگی با والدین ناتنی برای کودکان نیز آسان نیست. شما با ازدواج با مرد مطلقه زندگی کودک او را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهید. بنابراین برای اینکار باید با روانشناسان کودک و نوجوان صحبت کرده و در مورد مسائل مربوط به فرزندان، کاملا قبل از ازدواج با هم به توافق برسید.

سخن آخر

حساسیت و چالش برانگیز بودن در بعضی از ازدواج ها مانند ازدواج با مرد مطلقه که شرایط غیر معمول دارند، بسیار بیشتر از ازدواج های معمول است. بنابراین لازم است برای مدیریت این چالش ها، از افراد مجرب و یا متخصصان حوزه خانواده و ازدواج راهنمایی خواست. مرکز مشاوره حامی هنر زندگی یکی از معتبرترین مراکز مشاوره در سطح کشور است که با ارائه مشاوره های تخصصی می تواند راهگشای مشکلات شما باشد.

سوالات متداول

ازدواج با مرد مطلقه مزیتی هم دارد؟ مزایای آن چیست؟  

درست است که ازدواج با این مرد مزیت‌هایی دارد. اما این که شما تنها بر مبنای این مزیت‌ها بخواهید تصمیم بگیرید اشتباه است. از مزایای ازدواج با مرد مطلقه می‌توان به بالغ‌تر و پخته‌تر بودن، با ملاحظه‌تر بودن و داشتن مسئولیت بالا اشاره کرد.

اهمیت آگاهی درباره دلیل جدایی از همسر سابق مرد چقدر است؟

اولین  و مهم‌ترین هدف شما در جلسات خواستگاری باید تاکید بر روی این موضوع باشد. چراکه آگاهی درباره دلایل جدایی می‌تواند به شما در شناخت بیشتر مرد مورد نظر کمک کند.