۰ نفر

کاربردهای عجیب اسفنج آشپزخانه که نمی دانید

۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۴۹
کد خبر: 659953
کاربردهای عجیب اسفنج آشپزخانه که نمی دانید

بسیاری از وسیله ها هستند که کاربردهای فاوانی دارند اما ما از صریح ترین آن با خبر هستیم.چیزی مانند اسفنج آشپزخانه را در نظر بگیرید؛ تا بحال چه کاری بجز شستن ظرف ها با آن انجام داده ایم؟

کاربرد عجیب اسفنج آشپزخانه؛ جالب از دل اینستاگرام

به گزارش اقتصاد آنلاین، حال آنکه از این وسیله می توان استفاده های دیگری برد و برای آن کارایی هایی خلق کرد تا صرفا مختص به یک کار نباشند. این روزها فضای مجازی به ویژه اینستاگرام فضا را برای ما فراهم کرده تا با برخی از این کارایی های خلاقانه بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

از بین بردن پرز لباس های بافتنی و پشمی

با استفاده از یک اسکاچ ظرفشویی می توانید پرزها و کرک های لباس های بافتنی را از بین ببرید. اسکاچ را خیلی آرام روی لباس بکشید تا تمام پرزها به راحتی از لباس جدا شود.

آبیاری مناسب گیاهان خانه

اسفنج ظرفشویی

اگر یک اسفنج را کف گلدان قرار دهید، موقعی که به گیاه آب می دهید، اسفنج آب های اضافی را می گیرد که این روش موجب جلوگیری از رطوبت زیاد ریشه و در نتیجه مانع از پوسیدگی ریشه گیاه می شود و همچنین مواقعی که فراموش می کنید به گیاه آب دهید، آبی که اسفنج داخل خود جمع می کند را مجدد به گلدان منقل می کند.

پاک کردن موی حیوانات از روی فرش

با استفاده از یک اسفنج مرطوب، به سادگی می توانید این کار را انجام دهید.

محافظ شکستنی ها

اگر کالکشنی از ظروف سرامیکی یا مجسمه دارید، با قرار دادن اسفنج نزدیک قسمت شکستنی یا گوشه های حساس و تیز ظروف، از آسیب دیدن آنها جلوگیری کنید.

جذب باران

برای خشک کردن چتر خیس، با قرار دادن یک اسفنج در قسمت انتهایی چتر، از خیس شدن زمین جلوگیری کنید.

پاک کردن لاک ناخن

یک اسفنج را به استون آغشته کنید و اسفنج را در شیشه ی مناسبی با دهانه ی گشاد قرار دهید و نوک انگشتان را در اسفنج فرو کنید تا خیلی سریع لاک پاک شود.

پدیکور در خانه

موقع لاک زدن، یک قطعه اسفنج بریده شده را بین انگشتان پا قرار دهید، به این ترتیب لاک انگشتتان تا قبل از خشک شدن، لکه و خراب نمی‌شود.

جلوگیری از خش دار شدن سطوح

قبل از اینکه گلدانی را روی میز قرار دهید، زیر آن را تکه های کمی از اسفنج بچسبانید تا هر گونه ضربه و آسیب را به حداقل برسانید.

سرگرم کردن کودکان

با بریدن اسفنج ها به اشکال گوناگون، می توانید سرگرمی ایمنی را برای کودکان فراهم کنید.