۰ نفر

نشانه مردی که به زن خود اهمیت می دهد

۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبر: 659218
نشانه مردی که به زن خود اهمیت می دهد

چگونه می‌توان به علاقه مردان نسبت به خودمان پی ببریم؟ آیا می توان نشانه های دوست داشتن مردان را شناسایی کرد؟ مردان عاشق چگونه رفتار می‌کنند؟ در واقع عشق یک اتفاق غیر ارادی و فیزیلوژیک است در بدن همه ما امکان دارد اتفاق بیافتد. اما هر کس بر اساس شخصیتش به شیوه های متفاوتی ابراز عشق می کند. اگر این ابراز عشق با احترام همراه نباشد، چیزی جز یک احساس جسمانی و گذرا نیست. چه بسا چنین می تواند مخرب هم باشد.

علامت همسری که مهمترین چیز زندگیش شمایی

به گزارش اقتصاد آنلاین، حس محبت و دوست داشتن یک ودیعه الهی است که در وجود همه انسان‌ها قرار داده شده و هر کسی بنا بر شخصیتی که دارد این حس را به گونه‌ای متفاوت بروز می‌دهد. در زندگی همه ما بارها پیش آمده که از خودمان می‌پرسیم آیا همسرم یا نامزدم مرا واقعا دوست دارد؟ اما رسیدن به پاسخ این سؤال برای خیلی از ما دشوار است چون اخلاقیات آقایان و بروز احساسات درونی‌شان در بیشتر مواقع با خانم‌ها متفاوت است و بالطبع نشانه‌های دوست داشتن و ابراز علاقه برای مردان شباهتی به روش‌های زنان ندارد. برخی ویژگی‌ها به صورت ذاتی در وجود انسان‌ها قرار دارد که البته بنابر شرایط حاکم بر محیط زندگی شکلی به خود می‌گیرد.

روانشناسی مرد‌ عاشق

در روانشناسی مرد‌ عاشق، مردان بسیار متفاوت تر از آن چیزی هستند که شما انتظار دارید. اگر از مرد زندگیتان انتظار دارید عواطف و احساساتش را همانند شما و طبق میل شما بروز دهد یا اینکه هرروز با چیز جدیدی شما را سورپرایز کند، باید بگوییم در اشتباهید. چرا که مردان بعد احساسی ضعیف‌تری نسبت به زنان دارند و اکثر مردان در ابراز عواطف با مشکل مواجه هستند.

این قضیه به ساختار مغزی مردان بر می‌گردد، در مقایسه‌ی ساختار مغز زنان و مردان، بزرگتر بودن نیمکره‌ی راست مغز نسبت به نیمکره‌ی چپ در مردان، موجب شده است که مردان از نظر احساسات، ضعیف‌تر باشند. این در حالی است که نیمکره‌های چپ و راست در زنان، به یک اندازه هستند و این یعنی اینکه زنان از احساسات قوی‌تری نسبت به مردان برخوردارند.

علاقه عشق ازدواج

روانشناسی عشق مردها

مهم‌‌ترین نکته‌ای که باید در این قسمت به آن توجه کنید این است که از خودتان بپرسید چقدر همسرتان را می‌شناسید و تا چه حد به روحیات او آشنایی دارید. هرچه شناخت شما نسبت به همسرتان بیشتر باشد می‌توانید به میزان علاقه او نسبت به خودتان پی ببرید پیش از هر چیز باید چند اصل را به خاطر بسپارید.

1. مردان به طور ذاتی دارای ویژگی‌ حامی و پشتیبان بودن هستند و به همین دلیل هرچه میزان علاقه‌ای که به شما دارند بیشتر باشد سعی می‌کنند از شما حمایت کنند اما فراموش نکنید که نحوه حمایت مردان از خانواده با نحوه حمایت زنان کاملا متفاوت است.

2. هیچ‌وقت راجع به مردی قضاوت نکنید چون اصولا زن‌ها وقتی می‌خواهند درباره موضوعی قضاوت کنند خودشان را جای آن شخص یا آن موقعیت قرار می‌دهند در صورتی که این روش اصلا صحیح نیست.

3. سعی کنید پیش از اینکه صفتی را به همسرتان نسبت دهید دلیل کاری را که انجام داده جویا شوید با این کار می‌توانید او را بهتر درک کنید ضمن اینکه با نسبت دادن صفتی خاص به همسرتان دردی از شما دوا نخواهد شد.

معرفـی چنـد نشانـه اصلـی عشق مردان به زنان

در این قسمت نشانه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که با آنها به میزان علاقه همسرتان نسبت به خودتان پی خواهید برد و در ادامه ویژگی‌های اخلاقی او را عنوان می‌کنیم که به شناخت شما کمک می‌کند.

منتظر تلفن شماست

یکی از ویژگی‌های مرد عاشق این است که در هر شرایطی دوست دارد وقت خودش را با شما سپری کند حتی وقتی که پیش یکدیگر هم نیستید به فکر شماست و ترجیح می‌دهد با تلفن یا پیامک با شما در ارتباط باشد. هرچند که بیشتر آقایان زیاد از تلفن صحبت کردن خوش‌شان نمی‌آید اما اگر قرار باشد با همسری که دوستش دارند صحبت کنند چندان هم از این کار بدشان نخواهد آمد و حتی منتظر تماس شما می‌شوند و با این کار به شما نشان می‌دهند که دوست‌تان دارند.

سعی می‌کند آراسته باشد

وقتی قرار است شما را ببیند به خودش می‌رسد و دوست ندارد شما او را خسته و نامرتب ببینید همان‌‌طور که خودش هم دوست ندارد شما خسته و نامرتب باشید. مردی که سعی می‌کند در کنار شما بی‌عیب و نقص به نظر بیاید حتما شما را خیلی دوست دارد و برای شما ارزش قائل است و همیشه بهترین‌ها را برای‌تان فراهم خواهد کرد. چون آرامش و آسایش شما برایش مهم است به‌خصوص در مواقعی که قرار است به دیدار دوستان یا اقوامش بروید، او سعی می‌کند طوری لباس بپوشد که شما راضی باشید. اینها همه از نشانه‌های دوست داشتن به روش مردانه است.

وقتی از سرکار به منزل برمی‌گردد

از نشانه‌های حمایت و دوست داشتن بعضی از مردها، این است که هنگامی که از محل کار به منزل برمی‌گردند سعی می‌کنند خستگی‌های محل کارشان را با خود به خانه نیاورند چون نمی‌خواهند محل آسایش خودشان را با درگیری‌های محل کاری‌شان خراب کنند. شاید به نظر شما بیاید که بهتر است در مورد مشکلات و جزئیات کار همسرتان اطلاع داشته باشید اما همیشه اینگونه نیست و گاهی پیش می‌آید که برخی از مردان ترجیح می‌دهند شما را درگیر حاشیه‌ها و دلمشغولی‌های کارشان نکنند و حتی بعضی از آنها برای اینکه کوچک‌ترین ناراحتی و نگرانی‌ای برای شما پیش نیاید نه‌تنها در مورد کار با شما صحبت نمی‌کنند بلکه با روی گشوده و حتی با خرید گل پیش شما می‌آیند بنابراین در این مورد بهتر است خیلی وسواس به خرج ندهید چون این هم یکی از نشانه‌های خوبی است که می‌توانید به آن دقت کنید و البته از آن لذت ببرید.

از دستپخت شما تعریف می‌کند

گاهی پیش می‌آید که به دلایل مختلف غذایی را درست کنید که خیلی خوشمزه نباشد و از آن بدتر مواقعی است که خودتان متوجه این موضوع نشده‌اید و فکر می‌کنید که این غذا هم مثل تمام غذاهایی که طبخ می‌کنید باب میل همسرتان است. در چنین مواقعی مردی که این قضیه را عنوان نمی‌کند و برای اینکه شما ناراحت نشوید تمام غذایی را که جلویش است با اشتها می‌خورد در حقیقت با رفتارش به شما می‌گوید که خیلی دوست‌تان دارد.

آهنگ‌های دوره آشنایی

یکــی از ویــژگی‌های رمانتیکی که یک مرد عاشق می‌تواند داشته باشد این است که هرازگاهی به آهنگ‌های دوره آشنایی با شما گوش دهد و با گوش دادن به این آهنگ‌ها به دوران خوش گذشته باز‌گردد و از اینکه شما را به عنوان همسر انتخاب کرده خوشحال ‌شود. این ویژگی را تمام خانم‌ها دوست دارند اما به یک نکته باید توجه داشت که هیچ وقت به همسرتان به دلیل اینکه یک آهنگ خاص و البته قدیمی را خیلی دوست دارد و آن را زیاد گوش می‌دهد شک نکنید این واکنش می‌تواند برای رابطه شما خیلی خطرناک باشد.

شما را غافلگیر می‌کند

مردها به راحتی می‌توانند همسرشان را غافلگیر ‌کنند اما رایج‌ترین و البته دوست‌داشتنی‌ترین روش غافلگیری خرید هدیه است به خصوص اگر این هدیه مناسبت خاصی هم نداشته باشد اما همین قدر که نشان می‌دهند دوست دارند بی‌بهانه شما را شاد کنند، نشان عشق و علاقه آنها به شما و به زندگی با شماست. این ویژگی در خیلی از آقایان وجود دارد؛ گاهی با خریدن یک شاخه گل و گاهی با خریدن شیئی که گمان می‌کنند همسرشان به آن احتیاج دارد و گاهی هم با خریدن چیزی که شما را به یاد او می‌اندازد. به هر حال او سعی دارد به شما بگوید که دوست‌تان دارد.

وسایل شما را تعمیر می‌کند

اگر آرامش و آسایش شما برای مردی مهم باشد، دوست ندارد حتی ذره‌ای تحت فشار باشید. او تمام مسئولیت‌های شما را به گردن می‌گیرد یکی از این نشانه‌ها تعمیر وسایل خرابی است که مدت‌ها در خانه افتاده‌اند و شما هم فراموش کرده‌اید. این نشان می‌دهد او برای کامل کردن زندگی با شما هر کاری که از دستش ساخته است انجام می‌دهد. در این شرایط توجه کنید اگر او موفق نشد وسیله‌ای را تعمیر کند، هیچ وقت به او سرکوفت نزنید و او را تحقیر نکنید.

برنامه سفر برای آخر هفته

مردی که به فکر برنامه‌ریزی برای رفتن به یک سفر در تعطیلات آخر هفته است یعنی علاوه بر اینکه شما را دوست دارد نسبت به شما و عشق شما هم وفادار است و سعی می‌کند این عشق و علاقه که بین‌تان وجود دارد را گرم‌تر و رابطه‌‌تان را صمیمی‌تر کند. این یکی از آن کارهایی است که مردها وقتی آن را انجام می‌دهند که خیلی به فکر شما باشند. در چنین شرایطی یادتان باشد که حتما پیشنهاد او را بپذیرید چون مطمئنا با شوق و ذوق فراوانی برنامه این سفر را ریخته است و توجه کنید که هیچ‌وقت سعی نکنید پیشنهاد او را حتی ذره‌ای هم تغییر دهید مثلا به او بگویید که به جای سفر شمال کاش به باغ پدرت می‌رفتیم!

وقتی آشپزی می‌کند

زمانی را تجسم کنید که خیلی خسته هستید یا کسالتی دارید. یک مرد عاشق در چنین شرایطی به جای اینکه به جان شما غرغر کند و از شما توقع داشته باشد که برایش غذا آماده کرده و خانه رامرتب کنید به شما می‌گوید عزیزم برو استراحت کن و هنگامی که شما در حال استراحت کردن هستید مشغول آماده کردن غذای مورد علاقه شما می‌شود. او با این کار سعی دارد از زحمات شما قدردانی کند و نشان می‌دهد که سلامت شما برایش مهم است. اصولا مردها وقتی آشپزی می‌کنند غذا را با  عشق طبخ کرده‌اند. بهتر است از خوردن اینگونه غذاها لذت ببرید.

نان داغ برای صبحانه

مردها اصولا صبح تا شب در بیرون از خانه مشغول کار هستند اما در زمانی که در منزل هستند می‌توانند کارهای کوچکی را انجام بدهند که نشانه‌‌ها و نتایج خوبی را همراه دارد. یکی از این کارها خرید نان داغ برای صبحانه است. این کار فقط وقتی انجام می‌شود که مردی بخواهد رابطه را به گرمی و صمیمیتی که دارد حفظ کند. اگر همسر شما این ویژگی  را دارد شما واقعا خانم خوشبختی هستید چون این کار او نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه شما را دوست دارد بلکه روش شما را در برقراری رابطه زناشویی‌تان نیز می‌پسندد. این حرکت در حقیقت نوعی تایید برای شماست که باید آن را جدی بگیرید.

علائم دلتنگی در مردان

مردان دلتنگ شوند، تماس می گیرند.

تکنولوژی مدرن امروزی دنیا را کوچک کرده است. با کمک گوشی های هوشمند شما به سادگی می تواند به کسانی که دوستشان دارید در زمان دلتنگی تماس بگیرید. همین مورد برای مردان نیز پس از جدایی صدق می کند. به گزارش پرشین وی او در زمان دلتنگی ممکن است از هر فرصتی برای تماس به شما استفاده کرده و بگوید دلتنگ شما شده است.

مردان لوازم شما را در زمان دلتنگی نگه می دارند

شما ممکن است ندانید، ولی مردان در زمان جدایی تمایل دارند احساساتشان را برای خودشان نگه دارند و همراه آن برخی از لوازم خاص که حاوی خاطرات خاصی برای آنهاست را نگه می دارند. این یکی از نشانه های دلتنگی است چرا که نمی توانند هر وقت دوست دارند شما را در کنار خود داشته باشند و بنابراین در زمان های دلتنگی شدید، حتی کوچکترین چیزها نیز برای او معنی زیادی پیدا می کند.

روانشناسی مردان

مردان چند صفت متمایز دارند. مردان به خاطر ساختار مغزی خود نمی توانند به خوبی زنان روی چند مسئله همزمان متمرکز شوند.بنابراین در مواقعی که دوست دارید از او بهره وری احساسی کنید .ذهن او را پرت نکنید. تصور نکنید او هم مانند شما می تواند همزمان هم به حرف های شما گوش دهد و هم مشغول کاری دیگر مثل مطالعه یا تماشای تلوزیون بنشیند.

نشانه های تنفر مرد از زن

در زندگی زناشویی، گاهی مردان نارضایتی های جدی ابراز می کنند و زن خواسته یا ناخواسته رفتارهایی را انجام می دهد که احساس بد و منفی در رابطه ایجاد می کند، مانند:

* زنانی که اعتماد به نفس پایینی دارند و اصلا خودشان را قبول ندارند.

* زن هایی که تمایل شدیدی برای تغییر دادن شوهرشان دارند. خیلی از زن ها با این تصور ازدواج می کنند که شخصیت شوهر خود را عوض خواهند کرد. برای مرد هیچ چیز بدتر از این نیست که زن زندگی اش خصوصیات او را نپذیرد.

* حسادت خانم ها وقتی تا جایی پیش برود که روابط مرد با اجتماع اطرافش را دچار مشکل کند.

* زن هایی که بیش از حد وابسته هستند. در این شرایط مرد احساس می کند که در روابط خود اسیر شده است، هر کاری که از دستش برمی آید انجام می دهد تا آزادی خود را دوباره به دست بیاورد.

* زن هایی که فکر می کنند همه چیز را می دانند و به اصطلاح خود را دانای کل جلوه می دهند.

* زنانی که در ابتدای ازدواج سعی می کنند به جای شوهر تصمیم بگیرند و انتخاب کنند. اشکالی ندارد که بعد از گذشت چند سال از یک رابطه که زن می داند شوهرش چه چیزهایی می خواهد و دوست دارد، به جای او انتخاب کند اما مطمئنا این کار در ابتدای رابطه هرگز مورد پسند شوهر نیست.

* زنانی که خصوصیات زنانه ندارند. از دید آقایان، زن در هر مقام و منصبی که باشد باید زنانگی و ظرافت خود را حفظ کند (مثل طرز لباس پوشیدن، صحبت کردن و ...) و این تنها چیزی است که مردان را وادار به تحسین خانم ها می کند.

* زنانی که به شدت مادی گرا هستند. برای بیشتر آقایان این که زنی فقط به دنبال خرید، آخرین مدل لباس یا مسافرت های تفریحی و... باشد، به هیچ عنوان جذاب نیست.

* زنانی که به شدت سعی می کنند شوهر را تحت کنترل خود بیاورند.

* زنانی که تا حد امکان سعی می کنند به مسائل نگاه منطقی و عقلانی نداشته باشند و فقط تحت تاثیر احساسات، گریه کردن و ... با مسائل رو به رو می شوند.

* زنانی که به شدت مستقل هستند و این استقلال را دائم به رخ شوهر می کشند و اظهار می کنند که بدون کمک شوهر می توانند تمام زندگی خود را اداره کنند.

* زنانی که به لحاظ جنسی ، بسیار ضعیف یا مغرور هستند.

* زنانی که اهل چشم و هم چشمی و رقابت با زنان دیگر فامیل یا دوست، زندگی خود را تنظیم می کنند.