۰ نفر

چگونه با مادر شوهرم صحبت کنم؟

۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۵۵
کد خبر: 659001
چگونه با مادر شوهرم صحبت کنم؟

اصلی ترین نکته برای برقراری یک ارتباط دوستانه و صلح آمیز با مادر همسر این است که بدانیم چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم؟ برای این منظور کافی است شناخت کافی از خانواده همسرتان به دست آورید و با احترام با آن ها برخورد نمائید.

موضوع صحبت با مادر شوهر، وقتی حرفی باهاش نداری

 به گزارش اقتصاد آنلاین، برخی از خانم ها سوال می پرسند که مادرشوهرم در مورد چی حرف بزنم؟ و چگونه از بروز سوء تفاهم ها جلوگیری کنم.؟

مسلما هیچ کسی بهتر از شما قادر نخواهد بود تا شرایط موجود را بسنجد و متناسب با آن برخورد کند. اما یک سری اصول و قواعد کلی در اینگونه روابط وجود دارد که اگر رعایت شوند، روابط همواره زیباتر و پایدارتر خواهد بود. اگر با ما همراه باشید، خواهیم دید که چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم؟ همچنین، اگر در این زمینه نیازمند راهنمایی و مشاوره هستید، همه روزه می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

چرا باید یاد بگیریم که چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم؟

مادر شوهر

زمانی که یک پسر یا دختر ازدواج می کند، پیوند او تنها با یک نفر نیست. بلکه از این پس قرار است با چند نفر و به طور کلی با یک خانواده در ارتباط باشد. به همین دلیل، اگر نتواند رابطه خوبی با آن ها برقرار کند، احتمال اینکه با همسر خود نیز دچار مشکل شود زیاد خواهد بود.

در این میان، روابط عروس و مادر شوهر در طول تاریخ همواره از حساسیت خاصی برخوردار بوده است. به نحوی که نه در همه موارد، اما گاها ارتباطشان رضایت بخش نمی باشد. گرچه احترام و رفتارها باید به طور دو جانبه مناسب باشد، اما خوب است که عروس ها از همان ابتدا روش های برخورد با مادر شوهر را بیاموزند و ارتباط صمیمانه ایی ایجاد کنند.

گاهی انجام این کار کمی سخت می شود، به ویژه در ابتدای شروع زندگی مشترک که خانم ها غالبا سوال می پرسند چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم؟ زیرا هنوز شناخت کافی بین طرفین وجود ندارد و احتمال بروز سوء تفاهم یا عدم اختلاف وجود دارد.

چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم؟

یافتن مناسب ترین شیوه های برخورد و شناخت بهترین سبک های ارتباط همیشه یک ضرورت محسوب می شود. شما به عنوان یک عروس باید بیش از هر چیز از وظایف انسانی خود آگاه باشید و سپس به دنبال راه های جذب مادر شوهر باشید تا از این ارتباط رضایت کافی داشته باشید. گرچه هیچ کارشناسی نمی تواند برای تمام افراد نسخه بپیچد و بگوید که چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم؟ اما ترفندهایی برای به دست آوردن دل مادر شوهر و در عین حال حفظ ارزش های ما وجود دارد که در این زمینه بسیار کمک کننده است. در ادامه با همراه باشید تا از این موارد مطلع شوید.

1. شان و ابهت خود را حفظ کنید

مادر شوهر به عنوان یک بزرگتر و فرد با تجربه قابل احترام است و شما نیز به عنوان یک عروس و یک شخص جوان، شخصیت و خصوصیات اخلاقی مخصوص به خود را دارید. بنابراین، به عنوان یک کوچکتر لازم است به بزرگترها احترام بگذارید و درصورت مشاهده رفتارهای نه چندان خوب، محترمانه برخورد کنیم.

 زیاده روی در احترام و بی احترامی هر دو نتیجه عکس خواهد داد و هر دو می‌تواند موجب برهم خوردن صلح در زندگی با خانواده همسر شود. به عنوان مثال، برخی از عروس خانم ها در ابتدا خود را بی مهارت نشان می دهند و این می تواند موجب دخالت مادر شوهر در زندگی شود.

همچنین، غرور زیادی باعث می‌شود که حساسیت بر روی رفتارهای شما به عنوان فردی که بسیار خود را قبول دارد بیشتر شود و در نتیجه تنش زیادی ایجاد گردد.

2. در رابطه با مسائلی صحبت کنید که او بیشتر به آن ها علاقه مند است

همه ما ترجیح می دهیم با فردی صحبت کنیم که نقاط مشترک بیشتری با ما دارد. اگر بر روی رفتارهای مادرشوهرتان دقت کرده باشید متوجه علایق او خواهید شد.

لازم نیست تنها به موضوعاتی بپردازید که او تمایل دارد و علایق و شخصیت خود را به کلی کنار بگذارید. اما می‌توانید برای بهبود رابطه تان با علاقه به حرف های وی گوش داده و یا ادامه دهنده صحبت های او باشید تا از این طریق ارتباط کلامی خوبی بین شما برقرار شد.

اگر مادرشوهرتان فرد حساسی است و نسبت به مخالفت کاملاً واکنش نشان می دهد، در صحبت‌هایتان حتی اگر کاملا مخالف نظر او دارید، بهتر است اظهارنظری نکنید. چرا که این مسئله باعث می شود اظهار نظر شما موضع گیری نسبت به او محسوب شود و دید او را منفی کند.

3. تیکه انداختن و کنایه زدن ممنوع

 همانطور که شما از شنیدن نیش و کنایه ها و تیکه های دیگران ناراحت می شوید و فاصله خود را با آن ها بیشتر می کنید، سایرین هم حس خوبی نسبت به طعنه و کنایه های شما نخواهند داشت. بنابراین هیچ کدام نباید این رویکرد را داشته باشید.

نیازی نیست برای اثبات صحبت های خود و یا برای صحبت بیشتر با مادرشوهرتان، به کنایه زدن متوسل شوید. می توانید به آرامی و با احساس آرامش بیشتری صحبت‌های خود را با او در میان بگذارید و حتی اگر گلایه و ناراحتی دارید، خیلی راحت و مستقیم بدون اینکه بی احترامی به فرد مقابل کرده باشید آن را مطرح نمائید.

بسیار منطقی است که در مورد رفتارهای مادرشوهرتان ناراحتی ها و یا گلایه مند باشید و همینطور مادرشوهر شما نیز نسبت به شما ناراحتی هایی داشته باشد. بنابراین در هر دو شرایط شما باید به یکدیگر حق دهید و نسبت به افراد حق به جانب بی توجه باشید.

4. پشت سر جاری حرف زدن ممنوع  

در دین ما توصیه شده که پشت سر دیگران غیبت نکنیم. چرا که کار درستی نمی باشد و علاوه بر آن گناهانی به پای ما نوشته خواهد شد. وقتی سوال می شود که با مادرشوهرم در مورد چی حرف بزنم؟ باید بگوئیم که غیبت کردن اصلا گزینه خوبی نیست. از نظر اخلاقی اگر شما کنار مادرشوهرتون باشید و غیبت جاری تان را به‌عنوان موضوع صحبت های خود انتخاب کنید، در حقیقت خود را فردی دورو و غیر قابل اعتماد نشان خواهید داد.

 شاید هم بر عکس باشد و مادرشوهرتان شروع به بدگویی در مورد جاری نماید. در این شرایط، بهتر است با او همراه نشوید، چرا که اگر رابطه آنها بهبود پیدا کند، ممکن است صحبت هایتان به جاری انتقال یابد و کدورت های زیادی ایجاد گردد.

فراموش نکنید که اگر کسی در مورد دیگران نزد شما بدگویی می کند، احتمالا عیب شما را نیز در مقابل دیگران فاش خواهد کرد. این رفتار زشت برای هر دو نفر ثابت خواهد بود.

5. چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم؟ خود را همانند دختر او بدانید

یک نکته کلیدی در پاسخ به این سوال که چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم؟ این است که سعی نمائید نسبت به صحبت های مادرشوهرتون عکس العمل های منفی نداشته باشید. خوب است گاهی احساس کنید شما نیز دختر او هستید و حتی اگر رفتار خوبی با شما ندارد، تصور کنید همانند مادرتان که گاهی ممکن است از شما انتقاد کند، او هم نیت بدی ندارد. این نه فقط از سیاست های عروس برای مادر شوهر است، بلکه یک اخلاق انسانی نیز به شمار می رود.

 بهترین عروس ها افرادی هستند که سنگ صبور مادر شوهر و رازدار او هستند. اگر مادرشوهرتان درد و دلی در رابطه با گذشته خود و یا زندگی کنونی دارد، به هیچ عنوان این صحبت‌ها را نزد همسرتان بازگو نکنید و رازدار صحبت‌های او باشید.

رفتارهای مسالمت آمیز و درست می تواند بسیار کاربردی باشد. نیازی نیست برای این منظور، خودتان نباشید و نقش دیگری را بازی کنید. بلکه می توانید در نوع نگاه تان تغییراتی ایجاد کنید تا از این طریق رابطه بهتر با مادرشوهرتان حفظ کنید.

6. هرگز نزد او درباره فرزندانش غیبت نکنید

 گاهی ما شاهد این قضیه هستیم که مادر شوهر و عروس رابطه خوبی با هم دارند، اما عروس و خواهرشوهر اینگونه نیستند و یا با برادر شوهر یا پدر شوهر شان رابطه مناسبی وجود نداشته باشد. در این صورت برخی از عروس خانم ها گله و شکایت‌های خود را به مادرشوهرشان عنوان می‌کند.

 اگر می خواهید بدانید که چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم؟ فراموش نکنید که مادر شوهر در هر صورت احساس مادرانه نسبت به فرزندانش دارد و ممکن است در مقابل حرف‌های شما موضع گیری کرده و یا حتی طرفداری از فرزندان خود را پیشه کند. با این کار اگر شما حتی رابطه خوبی با یکدیگر داشته اید، ممکن است به سردی یا کشمکش بی انجامد.

7. نسبت به حرف او واکنش منفی نداشته باشید

 همه حرف های مادرشوهرتون معنی منفی ندارد. تصور نکنید که هر حرف او حتماً با سیاست همراه است یا بر اساس یک نقشه قبلی بیان می شود. اگر دیدتان اینطور باشد هیچ گونه سخن خوبی از او نخواهید شنید و همچنین همه صحبت‌های او مشکل خواهد داشت و با نقشه و طرح قبلی می باشد.  

نیازی نیست و به رفتارهای او عکس العمل های منفی نشان دهید که متوجه شود از صحبت هایش خوشتان نمی آید. به عنوان مثال، برخی از عروس خانم ها در برابر صحبت های مادر شوهرشان خیلی مستقیم و راحت به او می گویند که اشتباه می کند.

 اگر هر حرفی را به عنوان شمشیری بر ضد خود تصور نمائید، بعداً احساس می کنید تمام حرف‌های مادرشوهرتان منفی است و قطعاً همیشه او مقصر رابطه خواهد بود. اما با دور کردن افکار منفی، شاید راحت تر بتوانید در این رابطه تصمیم گیری کنید.

8. نزدیکی زیاد و دوری زیاد هر دو اشتباه است

 گاهی مشکلات خانوادگی یا اختلاف نظر زیاد با خانواده همسر از دوری یا نزدیکی زیاد ناشی می شود. هنگامی که ما بیش از اندازه احساس صمیمت داشته باشیم، توقعات بالا رفته و انتظار می رود که همواره در دسترس باشیم، در غیر این صورت از ما رنجیده خاطر خواهند شد.

 دوری زیاد نیز به نوبه خود از جمله اشتباهاتی است که یک خانم نسبت به مادر شوهرش می تواند داشته باشد. به عنوان مثال، اگر در رابطه احساس نزدیکی زیادی نداشته باشید، به طور عمده تفاوت ها بیشتر مشخص شده و فاصله های بیشتر خواهد شد. این موضوع حتی می تواند به منشا اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده تبدیل شود.

بهتر است حد تعادل را رعایت کرده و در هر رابطه ای میزان صمیمیت و نزدیکی به حدی باشد که حریم خصوصی تان دچار آسیب نشود و دیگران به خودشان اجازه ندهند که به راحتی به حریم شما تجاوز کند و یا موجب رنجش خاطر شما شوند.

9. به شناخت بهتری برسید

 اگر به تازگی ازدواج کرده اید و به دنبال به ایجاد رابطه خوب با مادر شوهر تان هستید، می توانید از همسرتان به عنوان فردی که شناخت بیشتری از مادرش دارد در مورد ویژگی های شخصیت او و همچنین علایقش سوال کنید. بدین ترتیب ایجاد برقراری یک رابطه دوستانه و خوب بسیار راحت تر خواهد شد.

 همچنین در مورد اینکه چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم؟ تلاش برای پذیرفتن مادر شوهر به همان صورتی که هست بسیار اهمیت دارد. سعی نکنید او را به فرد دیگری شبیه کنید و یا اینکه بخواهید با شما آن طور که می‌خواهید رفتار کند. زیرا ما نمی توانیم شخصیت هیچ فردی را را تغییر دهیم.

 اگر این شناخت برای شما به وجود آمده، هرگز در هنگام مشاجره و بحث به خیال اینکه به اصطلاح عامیانه لج او را در بیاورید و یا انتقام رفتارهایش را بگیرید بر روی نقاط منفی و حساسیت های او دست نگذارید. چراکه چند صباحی دیگر شما با یکدیگر آشتی خواهید کرد اما اثر صحبت های بین شما برای همیشه باقی خواهد ماند.

10. چگونه با مادر شوهر حرف بزنیم؟ از گلایه های گذشته صحبت نکنید

اگر درگذشته مادر شوهرتان رفتار درستی با شما نداشته، باز هم تا جایی که برایتان امکان دارد برای بهبود رابطه تلاش کنید. اما بهتر است که دیگر حرف های گذشته پیش نکشید.

 صحبت کردن در مورد گذشته هایی که خاطرات ناخوشایندی برای ما دارد، موجب می شود که همان احساس ناخوشایند مجدداً تکرار شود. به همین دلیل اگر موضوعی برای صحبت با مادرشوهرتان پیدا نمی کنید، نیازی نیست که به گذشته ها بپردازید و گلایه های قبلی را مجدداً تکرار کنید.

 در رابطه با مسائل مختلف و راهکارهای لازم برای بهبود رابطه با مادرشوهر، مطالبی را ارائه نمودیم اما برای اطلاع دقیق از چهارده مورد به طور کامل و همچنین حل تعارضات حانوادگی خود می‌توانید با مشاوران ما که شماره های آنها در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید.

با مادرشوهرم در مورد چی حرف بزنم؟

پیدا کردن نقطه مشترک برای صحبت کردن کار سختی است، ویژه اگر شناختی خوبی در رابطه با فرد مقابل نداشته باشیم. می توانید درباره موضوعاتی که مادر شوهرتان بیشتر تمایل به شنیدن آنها دارد یا برای او جذاب‌تر است، صحبت کنید. اما دقت داشته باشید که مقایسه و طعنه و یا بدگویی از کسی نداشته باشید، چرا که چهره شما را به عنوان یک فرد خوب را از بین می برد.

 با مادرشوهرم در مورد چی حرف بزنم؟ نیازی نیست که حتما شما گوینده باشید، گاهی خوب است اجازه دهید که او سخن بگوید و شما نیز به عنوان یک شنونده خوب با وی همراه شوید. اگر در مورد مشکلی با شما درد و دل می کنید، با مهرات همدلی می توانید حسن نیت خود را ثابت نمائید.

 اما یادمان باشد که برای صحبت کردن با مادرشوهر لازم نیست که از شخصیت واقعی خود دور شویم و به آنچه که او تمایل دارد، تبدیل گردیم.. می توانید شخصیت خود را حفظ کنید و در عین حال برقراری رابطه مناسبی با او را تجربه نمایید. اگر بتوانید یک شنونده خوب برای صحبت های او باشید، حتی اگر گوینده هم نباشید، حتما مایل خواهید بود تا بیشتر با شما صحبت کند