۰ نفر

طرز تهیه چای ماسالا با شیر و قهوه

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۴۱
کد خبر: 658034
طرز تهیه چای ماسالا  با شیر و قهوه

مقدار مواد تشکیل دهنده نقش مهمی در تهیه یک چای ماسالای عالی را ایفا می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که آن‌ها را درست و با مقدار متناسب اضافه می‌کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ چای ماسالا یا ماسالا چای یک نوشیدنی گرم، خوش طعم و اصیل هندی است. به طور سنتی از پودر چای سیاه، ادویه جات، زنجبیل، شیر و شکر تهیه می‌شود. شما ممکن است این چای را در هر گوشه و کنار کشور و همچنین در اکثر خانواده‌ها پیدا کنید. این چای در دنیای غرب نیز جای دارد. اما روش تهیه ماسالا با شیر به چه صورتی است؟

چای ماسالا یک نوشیدنی سنتی هندی است که با ادویه جات گرم از جمله زنجبیل تهیه می‌شود و یک طبع کاملا گرم دارد. اصطلاح ماسالا به ادویه جات و چای به زبان هندی اشاره دارد.

این چای از ترکیب شیر و ادویه جات تند هندی تهیه می‌شود. با ترکیب کردن چای سیاه، ادویه جات گرم و زنجبیل دم کرده می‌توان یک چای ماسالا فوق العاده داشته باشیم. این یکی از رایج‌ترین نوشیدنی‌های گرم روزانه است که توسط جمعیت زیادی در هند مصرف می‌شود.


در این زمینه بخوانید؛


در کشور هند این نوشیدنی را می‌توان در رستوران‌های درجه یک، غرفه‌های چای و فروشندگان خیابانی خریداری و میل کرد.

طرز تهیه چای ماسالا

طرز تهیه چای ماسالا مخصوصا در یک روز بارانی به این صورت است که اگر می‌خواهید چای بسیار غلیظی داشته باشید، توصیه می‌کنم مواد را در شیر به تنهایی دم کنید و یا از نسبت آب و شیر ۱: ۲ استفاده کنید.

ترکیبات چای ماسالا

چای ماسالا

پودر چای سیاه: از پودر چای سیاه هندی برای دستیابی به طعم قوی برای طعم این چای استفاده می‌شود.

ادویه جات مخصوص: در این دستور از انیسون ستاره ای، هل، میخک، دارچین و دانه فلفل سیاه استفاده شده است.

زنجبیل: طعم گرم و خوبی به چای می‌دهد.

شیر: شیر بهترین طعم را به این چای سنتی می‌دهد.

شکر قهوه ای: در صورت تمایل می‌توانید از شکر و یا شیرین کننده‌های مورد علاقه خود استفاده کنید.

روش تهیه چای ماسالا

برای تهیه چای ماسالا می‌توانید از ترکیبات مورد نظر و علاقه خود استفاده کنیدف بعضی‌ها با اضافه کردن و کم کردن یک ادویه نیز می‌توانند این چای را به خوبی تهیه و میل کنند. حتی می‌توان آن را شیرین و یا بدون ترکیبات شیرین کننده میل کرد، پس دست شما در تهیه این چای کاملا باز است و می‌توانید ترکیبات دلخواه خود را داشته باشید.

ادویه‌هایی که برای تهیه این چای فوق العاده به کار برده می‌شود، معمولا شامل: زنجبیل تازه، هل، دارچین، میخک، دانه‌های فلفل سیاه، انیسون ستاره‌ای و … است که همه ان‌ها ادویه‌هایی گرم و خوش طعم هستند. تمام ادویه‌ها را کمی خرد کرده و استفاده کنید.

طرز تهیه

ماسالا یا پودر ادویه: ادویه جات موردنظر خود را یا مخلوط کن به صورت پودر و یا به صورت درشت خرد کرده و کنار بگذارید.

پودر چای: به ظرف موردنظرتان که روی حرارت متوسط قرار دارد​​، ۱ فنجان آب و ۲ قاشق چایخوری پودر چای سیاه اضافه کنید. آن را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه کنار بگذارید تا دم بکشد.

ادویه و زنجبیل: بعد از دم آوری چای نوبت به اضافه کردن پودر ادویه خرد شده و زنجبیل است.

شیر: بعد از اضافه کردن ادویه جات ۲ فنجان شیر، و در صورت تمایل کمی شکر قهوه‌ای را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. بگذارید مخلوط چای پف کند.

نکاتی بعد از دم آوری چای

چای ماسالا

بعد از اینکه چای با ترکیبات موردنظرتان آماده شدف آن را از روی حرارت بردارید و در حدود یک دقیقه کنار بگذارید تا مواد و ادویه جات داخل آن کمی ته نشین شود، سپس مخلوط چای را با یک صافی تمیز فیلتر کنید و داخل فنجان بریزید. همچنین می‌توانید قبل از سرو چای را کف دار کنید.

در صورت اضافه نکردن شکر، می‌توانید به آن شکر قهوه‌ای یا سفید اضافه کنید، چون یک طعم سنتی به چای ماسالا می‌دهد، اما می‌توانید با عسل، شکر نارگیل و سایر شیرین کننده‌های دیگر آن را میل کنید.