۰ نفر

پیش از زندگی با خانواده همسر، این چیزها رو بدون

۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۲۷
کد خبر: 657779
پیش از زندگی با خانواده همسر، این چیزها رو بدون

بسیاری از افراد دوست ندارند بعد از ازدواج با خانواده خودشان یا با خانواده همسرشان زندگی کنند چون معتقد هستند که زمینه دخالت‌های خانواده‌ها فراهم می‌شود، یا به هر دلیلی نمی‌توانند با خانواده همسرشان سازگار شوند و با آنها مشکل دارند و یا معتقد هستند که ازدواج یعنی مستقل شدن، پس نباید در کنار خانواده‌ها زندگی کرد.

اگه با خانواده همسرت تو یه آپارتمانی، این رازها رو بدون

به گزارش اقتصاد آنلاین، برخی از افراد هم آن قدر نسبت به خانواده شوهر گارد دارند و بدبین هستند که فکر می‌کنند زندگی کردن با آنها، مثل یک کابوس خواهد بود. در حالی که همه خانواده‌ها مثل هم نیستند و اگر با فرد خوبی ازدواج کرده باشید، قطعا او خانواده خوبی هم خواهد داشت. در این مقاله بیشتر بررسی می‌کنید که آیا زندگی کردن با مادر شوهر و خانواده شوهر ایده بدی است یا خیر و اگر خواستیم این کار را انجام بدهیم، چه نکاتی را باید رعایت کنیم که زندگی در صلح و آرامشی را با خانواده شوهر داشته باشیم.

حریم خصوصی‌تان را از دست می‌دهید

با این ترفند، رگ خواب مادر شوهرت تو مشتته

وقتی با خانواده شوهرتان زندگی می‌کنید مسلما از حریم خصوصی‌تان کم می‌شود. ممکن است مادر شوهرتان بدون اجازه گرفتن، وارد اتاق شما و همسرتان بشود و یا ممکن است بیشتر اوقات همسرتان بخواهد در کنار خانواده‌اش باشد و وقت کمی را در تنهایی بگذرانید یا اگر خانه کوچک باشد، ممکن است شما اتاق خواب مجزا نداشته باشید. بنابراین یکی از معایب زندگی کردن با خانواده شوهر یا خانواده خودتان، این است که حریم خصوصی‌تان از بین می‌رود یا کم می‌شود. این موضوع می‌تواند بر روی میزان عشق، صمیمیت و کیفیت رابطه زناشویی‌تان تاثیر منفی بگذارد.

ممکن است خانواده‌اش در تصمیم‌گیری‌هایتان دخالت کنند

وقتی در کنار خانواده زندگی می‌کنید، ممکن است آنها با قصد و نیت خیر و برای کمک کردن به شما، در تصمیم‌گیری‌های دو نفره‌تان دخالت کنند. این موضوع می‌تواند شما را اذیت کند یا باعث بحث و درگیری خانوادگی شود. مخصوصا زمانی که نظر خانواده همسرتان با نظر شما فرق داشته باشد و شوهرتان نظر خانواده‌اش را بیشتر قبول داشته باشد.

ممکن است آنها از درآمد شما استفاده کنند

وقتی شما با خانواده همسرتان زندگی می‌کنید و همه چیزتان با هم مشترک و یکی است، امکان دارد در زمینه مالی هم با آنها به مشکل بربخورید یعنی احتمال دارد آنها از درآمد شما و شوهرتان استفاده کنند یا برعکس. این موضوع ممکن است باعث ناراحتی شما شود. مخصوصا زمانی که همسرتان از نظر مالی بسیار زیاد به خانواده خود رسیدگی کند و یا به آنها کمک مالی برساند در حالی که وضع مالی او چندان خوب نیست.

در حین پختن غذا و یا خانه‌داری، ممکن است با مادرشوهرتان به مشکل بربخورید

به هر حال هر خانمی سلیقه خاص خودش را دارد، شیوه خانه‌داری و پختن غذا در خانم‌ها هم ممکن است متفاوت باشد. این تفاوت‌ها اگر به درستی مدیریت نشود، مادرشوهر و عروس با هم سازگاری پیدا نکنند و هر کدام بخواهد روش خودش را با زورگویی اثبات کند و پیش ببرد، ممکن است باعث بحث و دعوای زیاد شود. بنابراین در هنگام زندگی کردن در کنار خانواده شوهر، ممکن است در زمینه خانه‌داری با اعضای خانواده شوهرتان به مشکل و اختلاف بربخورید.

اعتماد به نفس شوهرتان کاهش پیدا خواهد کرد

وقتی شما با خانواده همسرتان زندگی کنید، استقلال‌تان را از دست می‌دهید. اگر شوهرتان در زندگی دچار مشکل شود، دیگر تلاش کمتری می‌کند که خودش این مشکل را حل کند چون حتما خانواده‌اش به او کمک خواهند کرد. کم کم او حس خواهد کرد که مرد خانه نیست و این موضوع باعث می‌شود او اعتماد به نفس و احساس مردانگی‌اش را از دست بدهد.

نیروی کمکی در کنار خودتان خواهید داشت

دیگر مجبور نخواهید بود همه کارهای خانه را به تنهایی انجام بدهید، زمانی که بچه‌دار شوید، نیروی کمکی در کنار خود خواهید داشت و اگر شاغل هستید، دیگر خیال‌تان راحت خواهد بود که کسی هست که به کارهای خانه رسیدگی کند یا برای همسرتان غذا درست کند. پس داشتن نیروی کمکی در زندگی و تقسیم وظایف و مسئولیت‌های خانه‌داری، از جمله مزایای زندگی کردن با خانواده شوهر است.

تنها نخواهید بود

اگر شما و همسرتان مستقل زندگی کنید، در صورتی که شما شاغل نباشید، وقتی همسرتان از صبح تا شب سر کار برود، ممکن است بیشتر روزها در خانه تنها بمانید. اگر فردی برون‌گرا و اجتماعی هستید و از تنهایی بدتان بیاید، قطعا این شرایط برایتان سخت خواهد بود. اما اگر با خانواده شوهرتان زندگی کنید، در طول روز تنها نخواهید بود.

بهتر یکدیگر را خواهید شناخت

هرچقدر بیشتر با خانواده او معاشرت کنید، بهتر او را خواهید شناخت. از طرفی هرچقدر از یکدیگر شناخت بیشتری داشته باشید، احتمالا بهتر خواهید دانست که چگونه باید با هم برخورد کنید و یا چگونه می‌توانید یکدیگر را خوشحال کنید و دوست داشته باشید.

کمال‌گرا نباشید و تلاش نکنید عالی و بی‌نقص باشید

یکی از اشتباهاتی که تازه عروس‌ها می‌کنند، به خصوص زمانی که با خانواده شوهر زندگی می‌کنند، این است که تلاش می‌کنند همه کارها را خودشان انجام بدهند و کامل و بی‌نقص باشند تا در چشم مادرشوهر یا سایر اعضای خانواده، عروس عالی و بی‌‌نقص به نظر برسند. انجام دادن این کار اشتباه است، چون شما را از نظر روانی و جسمی خسته می‌کند. به علاوه وقتی همه کارها را خودتان انجام بدهید و یا سعی کنید کامل و بی‌نقص باشید، خانواده شوهرتان به این روند عادت می‌کند و دیگر همیشه از شما انتظار خواهد داشت که عالی عمل کنید! درواقع انتظارات‌شان از شما بالا می‌رود. به طوری که انگار وظیفه شما است که همه کارها را انجام بدهید و یا اگر اشتباه کنید، باید سرزنش شوید! این شما هستید که دیگران را با برخورد خودتان نسبت به خودتان تربیت می‌کنید. پس این تربیت باید به درستی شکل بگیرد تا رفتار دیگران نسبت به شما عوض نشود و بد نشود. به عبارت دیگر، شما هستید که به دیگران یاد می‌دهید که با شما چگونه رفتار کنند! پس دقت کنید با خودتان چه کار می‌کنید.

حد و مرزهای سالم و محترمانه بین خودتان و خانواده همسرتان تعیین کنید

با همسرتان صحبت کنید و حد و مرزهای سالمی را با هم ایجاد کنید تا یک حریم خصوصی در زندگی‌تان داشته باشید. از همسرتان بخواهید که در طول روز، دقایق یا ساعتی را با هم به تنهایی بگذرانید. درباره نیازها و خواسته‌هایتان بگویید اما حواس‌تان باشد که محترمانه صحبت کنید و به خانواده‌اش توهین نکنید یا نخواهید که ارتباطش را به صورت کامل با خانواده‌اش قطع کند چون غیرممکن است.

قاطع باشید

زمانی که باید قاطع باشید، قاطع باشید و از حق‌تان دفاع کنید. اگر مخالف چیزی هستید، مخالفت‌تان و نظرتان را بیان کنید اما محترمانه. قاطع بودن به معنی پرخاشگری یا بی‌احترامی به دیگران نمی باشد.

دعوا ایجاد نکنید

شما شروع‌کننده دعوا نباشید. اگر دعوا و بحث ایجاد می‌شود، ادامه ندهید. سعی کنید بعدا درباره آن موضوع به آرامی و در شرایط مناسب صحبت کنید.

یاد بگیرید یک سری چیزها را رها کنید

اهمیت ندادن به یک سری چیزها را یاد بگیرید. بیاموزید آنچه که مهم نیست را رها کنید. حساس و زودرنج نباشید. به هر چیزی گیر ندهید و درباره هر چیزی بحث نکنید. بگذارید افراد حرف‌هایی که در دل‌شان است را بزنند. قرار نیست هر حرفی را جدی بگیرید و به آن پاسخ بدهید.

زیاد فداکاری نکنید

افرادی که طرحواره ایثار دارند یعنی زیاد فداکاری می‌کنند، اغلب زیاد از حد انعطاف‌پذیر هستند و بیشتر به دیگران اهمیت می‌دهند تا به خودشان. این گونه نباشید. منظورمان این نیست که از آن طرف بام بیفتید و فقط به خودتان اهمیت بدهید. بلکه منظور این است که به خودتان نیز اهمیت بدهید یعنی هم برای خود ارزش قائل باشید و هم برای دیگران. وقتی این کار را بکنید، دیگر پرتوقع نخواهید بود یا دیگر انتظار نخواهید داشت که دیگران هر کار شما را جبران کنند و وقتی این کار را انجام نمی‌دهند، عصبانی نخواهید شد.

در کارهایشان دخالت نکنید

حتی اگر آنها در کارهای شما دخالت می‌کنند، شما این کار را انجام ندهید. قرار نیست چون با هم زندگی می‌کنید، از همه کارها و مسائل خصوصی‌شان سر در بیاورید. سعی کنید حریم خصوصی بین خودتان و خانواده را رعایت کنید تا آنها هم این مورد را رعایت کنند.

با مشاور خانواده مشورت کنید

اگر مشکلی با خانواده شوهرتان دارید، آن را با دعوا، بحث یا بی‌احترامی کردن به آنها حل نکنید چون این روش‌ها، راه حل مشکلات نیستند بلکه باعث ایجاد دشمنی و کینه بین شما و آنها می‌شود. اگر مشکلی وجود دارد که با گفتگوی آرام و خوب قابل حل شدن نیست، با مشاور خانواده مشورت کنید و راهکار درست را دریافت کنید.

همسرتان را در دعوای بین خودتان و خانواده‌اش درگیر نکنید

از همسرتان انتظار نداشته باشید از شما طرفداری کند و یا از خانواده‌اش. او را در دعواها و مشکلات‌تان درگیر نکنید چون هم شما و هم خانواده‌اش، برای او عزیز هستید و او نمی‌تواند بین شما دو تا، یکی را انتخاب کند. گاهی افراد همسرشان را بین دو راهی تحت فشار قرار می‌دهند و بعد که همسر عصبانی شد، از روی خشم می‌گوید که طرف خانواده‌اش را می‌گیرد و اوضاع بدتر می‌شود. پس بهتر است زندگی خانوادگی را از زندگی مشترک مجزا کنید تا مشکلی پیش نیاید و به خاطر خانواده‌ها، زندگی شما خراب نشود.

سخن پایانی

قطعا زندگی کردن به صورت مستقل بعد از ازدواج بسیار بهتر و عاقلانه‌تر است اما برخی از افراد به دلایل مختلفی می‌خواهند با خانواده‌شان زندگی کنند. زندگی کردن با خانواده شوهر، مزایا و معایب خاص خودش را دارد و این یک انتخاب شخصی است که بخواهید با خانواده‌اش زندگی کنید یا خیر. اگر خانواده‌اش افراد خوبی هستند و انتخاب‌تان برای ازدواج درست بوده باشد، زندگی کردن با آنها نمی‌تواند آنقدرها هم ایده بدی باشد اما به شرط رعایت یک سری نکات ضروری و حیاتی که در انتهای مقاله توضیح دادیم.