۰ نفر

چکار کنیم خط چشممون نریزه؟

۸ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۴۴
کد خبر: 657170
چکار کنیم خط چشممون نریزه؟

هیچ چیز برای خانم ها بدتر از ریختن خط چشم و آرایش آن به زیر چشم ها نیست که واقعا کلافه کننده است و تمام زحمتشان را از بین می برد. اما چگونه می توان از ریخته شدن آن جلوگیری کرد؟

آرایشگرها واسه پاک نشدن خط چشم چیکار میکنن؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، آرایش چشم های شما کلید دستیابی به یک زیبایی و جذابیت فوق العاده در صورتتان است، اما اگر این آرایش ثابت و ماندگار نباشد و به پوست اطراف چشم ها ریزش کند، دیگر جذابیتی نخواهد داشت و برایتان دردسر هم درست می کند. پس یاد بگیرید که چگونه باید یک آرایش درست و بدون ریخته شدن داشته باشید.

 

فرمولاسیون خوبی که باید خودتان کشف کنید

اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید تا از ریخته شدن خط چشمتان جلوگیری کنید، این است که یک خط چشم و مداد چشم باکیفیت و مناسب تهیه کنید. لازم نیست که خیلی گرانقیمت باشد، اما از فروشنده ای که از او خرید می کنید اطمینان بخواهید تا یک خط چشم خوب به شما معرفی کند که به زیر چشم نریزد. البته حتما خودتان هم بعد از بارها خرید مداد چشم، یکی از آنها را پیدا خواهید کرد پس به خرید و تکرار همان مارک ادامه دهید.

خط چشم

پرایمر و کانسیلر بزنید

به پلک بالایتان پرایمر بزنید تا آرایش و خط چشم را کاملا تثبیت کند. یک کانسیلر با فرمول کرمی می تواند از ریخته شدن آرایش چشم ها در زیر چشم چلوگیری کند. فرمول کرمی باعث می شود که تمام چین های زیر چشم پر شود و از ریخته شدن و سر خوردن خط چشم جلوگیری کند.

تکنیک لایه ای را امتحان کنید

این همان تکنیکی است که برای ماندگار کردن آرایش لب ها برای تمام طول یک روز استفاده می شود و درباره خط چشم هم به خوبی جواب می دهد. ابتدا یک خط چشم نازک بکشید و بعد با براش خط چشم آن را کاملا محو کنید (نباید خط چشم را پهن نمایید). بعد از چند دقیقه، یک خط چشم صاف و بدون نقص بکشید و مطمئن باشید که دیگر از پاک شدن و ریختن خبری نخواهد بود.

پنکک بزنید

قبل از اینکه خط چشم بکشید و آرایش چشم را شروع کنید، کمی پنکک به پلک هایتان بزنید تا کاملا خط چشم را روی پلک ها بنشاند و از ریختن آن جلوگیری کند. مواظب باشید که پنکک به داخل چشمتان نرود.

چربی پلک ها را بگیرید

حتما قبل از آرایش و کشیدن خط چشم، پلک ها را بشویید و خشک کنید تا چربی اضافی آن گرفته شود. در طول زمانی که آرایش دارید هم لازم است تا هر چند دقیقه یکبار، با یک پد خشک و تمیز، پلکتان را خشک کنید تا چربی و روغن آن گرفته شود. برای کسانی که پوست چرب دارند، اصلی ترین دلیل ریختن آرایش و خط چشم، سر خوردن مواد آرایشی روی روغن پوست آنهاست که با این کار می توانید از آن چلوگیری کنید.