۰ نفر

۱۰ ماسک برای شادابی فوری صورت خسته

۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۰۹
کد خبر: 651882
۱۰ ماسک برای شادابی فوری صورت خسته

از نظر اغلب افراد همه زیبایی یک فرد تنها مربوط به درون او می شود و این زیبایی درونی از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما هم با این نظر موافقیم اما زیبایی بیرونی یه فرد می تواند مکملی بر زیبایی درونی وی باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در حقیقت از مهم ترین عوامل زیبایی بیرونی می توان به پوست صورت اشاره کرد که یک لایه دفاعی در برابر جهان خارج است. پوست همچنین می تواند اطلاعات مهمی در مورد سلامت کلی شما ارائه دهد. توصیه می شود که از پوست خود به خوبی مراقبت کنید که پوست شما هم می تواند به خوبی از شما مراقبت کند.

بنا به تحقیقات متخصصان، پوست عاملی است برای محافظت از بدن در برابر حمله باکتری ها و سایر خطرات احتمالی محیطی که می تواند برای سلامتی انسان خطرناک باشد. اکنون که متوجه شدیم پوست بدن چقدر می تواند نقش مهمی در زندگی فرد ایفا کند، در این مقاله می خواهیم در مورد نگهداری صحیح پوست صورت نکاتی را برای شما توضیح دهیم و چند ماسک صورت خانگی را همراه با طرز تهیه آنها برایتان معرفی کنیم. اگر دوست دارید صورتی سالم و زیبا داشته باشید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

چگونه با ارزان ترین روش ها از پوست خود مراقبت کنیم؟

برای مراقبت عالی از پوست خود مجبور نیستید پول های زیادی خرج کنید. در حقیقت، بسیاری از مارک های محصولات فروشگاهی و داروخانه ای محصولات مراقبت از پوست مملو از مواد شیمیایی خطرناک، مواد سمی، رنگ های مصنوعی و موارد دیگر هستند.

حتی به اصطلاح مارک های مشهور و برتر جهان مراقبت از پوست ممکن است حاوی موادی باشند که شما نمی خواهید از آن ها بر روی پوست صورت خود استفاده کنید.

خوشبختانه، امروزه راه هایی وجود دارد که هر فرد می تواند محصولاتی را در خانه برای مراقبت از پوست خود تهیه کند که به دو صورت قبل و بعد حمام و روزانه قابل استفاده هستند. در حقیقت، در اینجا 10 دستورالعمل طبیعی مراقبت از پوست وجود دارد که می تواند جایگزین کل رژیم مراقبت از پوست شود که احتمالاً برای آن در یک فروشگاه بزرگ هزینه های گزاف پرداخت می کنید.

در ابتدا یکسری راه های متداول مراقبت از پوست صورت وجود دارند که به صورت روزانه باید سعی کنید انجام دهید:

  • شستشوی صورت
  • اسکراب صورت
  • ماسک صورت
  • تونر
  • کرم دور چشم
  • مرطوب کننده صورت
  • بالم لب
  • سروم صورت
  • ژل بعد اصلاح
  • ماسک لایه بردار

بعد از رعایت این موارد که به صورت روزانه بر هر کسی که بخواهد پوستی زیبا و شفاف و سالم داشته باشد واجب است، دستورالعمل های مکمل هم وجود دارند که در کنار این موارد بهتر است انجام شوند:

چند دستورالعمل مهم برای تهیه ماسک صورت خانگی که هر فرد باید یاد بگیرد.

صرف وقت و هزینه SPA و مراکز زیبایی را فراموش کنید. این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید و پوست صورت خود را با ماسک های صورت خانگی و مطمئن بی عیب و نقص کنید.

ماسک موز

موز مملو از ترکیبات عالی و مفید برای پوست است:

ویتامین A برای از بین بردن لکه های تیره، صاف شدن پوست

ویتامین B برای کاهش خشکی پوست صورت

ویتامین E برای کاهش چین و چروک های پوست

پتاسیم برای مرطوب سازی و آبرسانی پوست

بنابراین میوه یک ماسک کاملا طبیعی و خانگی برای صورت است که پوست را نرم و لطیف می کند.

طرز تهیه:

دستور شماره یک: موز رسیده متوسط ​​را له کرده و به صورت خمیر در آورید. سپس آن را به آرامی به صورت و گردن خود بمالید. بگذارید 10 تا 20 دقیقه باقی بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

دستور شماره دو: 1/4 فنجان ماست ساده، 2 قاشق غذاخوری عسل که یک ماده طبیعی برای رفع آکنه محسوب می شود و یک موز متوسط ​​را مخلوط کنید و بر روی پوست خود بصورت یکنواخت بمالید. بگذارید کمی بر روی پوستتان باقی بماند سپس با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید.

ماسک سرکه

استفاده از سرکه از زمان های قدیم به عنوان ماده تقویت کننده پوست محسوب می شود و امروزه نیز به همان اندازه موثر است.

طرز تهیه:

دستور شماره یک: بعد از شستن صورت، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 2 فنجان آب به عنوان محلول شستشو مخلوط کنید تا پوست شما تمیز و سفت شود.

دستور شماره دو: همچنین می توانید با مخلوط کردن 1/4 فنجان سرکه سیب با 1/4 فنجان آب ماسک صورت خانگی تهیه کنید. محلول را به آرامی روی صورت خود بمالید و اجازه دهید خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک شیر

در اینجا روش دیگری وجود دارد که می توانید با استفاده از ماسک های صورت خانگی پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

طرز تهیه:

1/4 فنجان شیر خشک را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا به صورت خمیر غلیظ در آید. صورت خود را کاملاً با این مخلوط بپوشانید، اجازه دهید مواد کاملا بر روی پوست شما خشک شود و سپس با آب گرم بشویید. صورت شما احساس شادابی و جوان شدن خواهد کرد.

ماسک پرک جو دوسر

اگر به دنبال یک راه حل سریع برای بهبود و سلامت پوست صورت خود هستید، از پرک جو دو سر استفاده کرده و معجزه را احساس کنید.

طرز تهیه:

1/2 فنجان آب داغ (نه جوش) و 1/3 فنجان پرک جو دوسر را ترکیب کنید. بعد از اینکه دو و سه دقیقه آب و پرک جو دوسر با هم مخلوط شدند، 2 قاشق غذاخوری ماست ساده، 2 قاشق غذاخوری عسل و یک سفیده تخم مرغ کوچک را اضافه کنید و یک لایه نازک از ماسک را به صورت خود بمالید، و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

ماسک سس مایونز

چرا وقتی می توانید از مواد داخل یخچال و فریزر خود برای تهیه ماسک های صورت خانگی مفید و کاربردی استفاده کنید، برای خرید کرم های گران قیمت هزینه می کنید؟

سس مایونز از جمله این مواد هستند که می توانند برای زیباسازی پوست خود از آن استفاده کنید.

طرز تهیه:

سس مایونز را به آرامی روی صورت خود پخش کنید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. سپس آن را پاک کرده و با آب ولرم بشویید. صورت شما تمیز و صاف خواهد شد.

ماسک ماست

برای جوانسازی و زیباسازی پوست خود نیازی به مراجعه به مراکز زیبایی ندارید. برای اینکار بهتر است دستور العمل هایی را که برای شما گردآوری کردیم را به دقت انجام دهید.

طرز تهیه:

دستور شماره یک: برای پاکسازی پوست خود مقداری ماست ساده را روی صورت خود قرار دهید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند سپس به آرامی صورت خود را بشویید.

دستور شماره دو: 1 قاشق چای خوری ماست ساده را با آب میوه، 1/4 پرتقال و مقداری پالپ و 1 قاشق چایخوری آلوئه ورا مخلوط کنید. اجازه دهید قبل از شستشو، این ترکیب حداقل پنج دقیقه روی پوست صورتتان باقی بماند.

ماسک خردل

دانه خردل حاوی مواد ضد باکتری است، بنابراین این ماسک به ویژه برای حساسیت پوست، آکنه و التهاب مفید است.

طرز تهیه:

صورت خود را با خردل زرد بپوشانید که این کار باعث آرامش پوست شما می شود. بگذارید 15 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید. توجه داشته باشید که ابتدا آن را در یک منطقه کوچکی از پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید ایجاد حساسیت نمی کند.

ماسک لیمو

لیمو حاوی AHA و BHA، دو نوع هیدروکسی اسید است که سلول های مرده پوست را از بین می برد و به از بین بردن جوش های سرسیاه و آکنه کمک می کند.

طرز تهیه:

دستور شماره یک: با مخلوط کردن آب یک عدد لیمو با 1/4 فنجان روغن زیتون یا روغن بادام شیرین، ماسک صورت خانگی تهیه کنید.

دستور شماره دو: آب نصف یک عدد لیمو را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنیدو به صورت خود بمالید، 15 دقیقه صبر کنید و با آب گرم بشویید.

ماسک تخم مرغ

برای مراقبت از صورت خود به سمت یخجال بروید و یک عدد تخم مرغ را بردارید و دستور العمل های زیر را به دقت اجرا کنید.

طرز تهیه:

دستور شماره یک: اگر پوست خشکی دارید و پوستتان به مرطوب کننده نیاز دارد، زرده تخم مرغ را جدا کرده و روی پوست خود بمالید.

دستور شماره دو: اگر پوست چرب دارید، سفیده تخم مرغ چربی اضافی پوست را می گیرد که می توانید کمی لیمو یا عسل به آن اضافه کنید.

دستور شماره سه: اگر پوست نرمال دارید، از کل تخم مرغ استفاده کنید. تخم مرغ را هم بزنید تا سفیده و زرده آن کاملا مخلوط شود و روی صورت خود بمالید و 30 دقیقه صبر کنید، سپس بشویید.

 ماسک ماست توت فرنگی

این روش بسیار موثر و البته خوشمزه است که باعث می شود پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

طرز تهیه:

مقداری توت فرنگی رسیده را با 3 قاشق غذاخوری بادام آسیاب شده و با 2 قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کنید تا یک ماده خمیری بدست آید. آن را به صورت خود بمالید و برای پوستی نرم و لطیف بشویید. اگر از مواد شما اضافی بماند حتماً آن را در یخچال نگه دارید.