۰ نفر

روش های صرفه جویی در مصرف شارژ باتری هنگام سفر

۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۱۶
کد خبر: 651202
روش های صرفه جویی در مصرف شارژ باتری هنگام سفر

در هنگام مسافرت ممکن است نتوانید گوشی خود را هر موقع که لازم است شارژ کنید. بنابراین، برای جلوگیری از وقفه‌های محدودکننده در طول سفر، می‌توانید از روش‌های زیر برای صرفه‌جویی در عمر باتری گوشی خود استفاده کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجی رو، پس از دو سال قرنطینه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، حالا با افزایش حجم واکسیناسیون و کاهش نسبی مرگ و میر ناشی از این بیماری در سراسر جهان، بسیاری از مردم برنامه‌ریزی برای مسافرت‌های آتی خود را آغاز کرده‌اند. در هنگام سفر و حتی زمانی که در مقصد به سر می‌بریم، یکی از دستگاه‌هایی که بیشتر از هر چیز از آن استفاده می‌کنیم، تلفن همراه است.

در مسافرت، شما تقریباً هر آنچه را که به آن نیاز دارید در گوشی همراه خود دارید. از رزرو هتل و دسترسی به نقشه‌ها گرفته تا استفاده از آن به عنوان دوربین. این نشان می‌دهد گوشی همراه یک جزء جدانشدنی از سفر‌ها محسوب می‌شود. اما باید به یک نکته مهم نیز توجه کرد: اینکه هرچه بیشتر از گوشی خود استفاده کنید، شارژ باتری آن زودتر تمام می‌شود!

در هنگام مسافرت شما دائماً در حال حرکت هستید و ممکن است نتوانید گوشی خود را هر موقع که لازم است شارژ کنید. بلکه فقط هنگام بازگشت به هتل یا استراحت طولانی مدت در رستوران این امکان برای شما فراهم می‌شود. بنابراین، برای جلوگیری از وقفه‌های محدودکننده و آزاردهنده در طول سفر، می‌توانید از روش‌های زیر برای صرفه‌جویی در عمر باتری گوشی خود استفاده کنید.

هر جا که امکانش بود گوشی خود را شارژ کنید

ممکن است به دلیل اینکه باتری تلفن شما درصد نسبتا خوبی دارد، فرصت غیرمنتظره‌ای را که برای شارژ کردن آن برایتان بوجود آمده است، از دست بدهید. برای تلفنی که بیش از ۸۰ درصد شارژ دارد، اتصال دستگاه به برق برای شارژ، خیلی حیاتی به نظر نمی‌رسد، اما ممکن است در نهایت از این انتخاب پشیمان شوید.

وقتی در شهر جدیدی بیرون می‌روید و می‌دانید که دائماً قرار است از همه جای آن عکس بیاندازید، باید مطمئن شوید که از هر موقعیتی که به آن برمی‌خورید نهایت استفاده را بکنید؛ به طور مثال پیدا کردن یک پریز برق در لابی موزه! پس در هنگام سفر حواستان به اطراف باشد و هر جا که موقعیت مناسبی پیش آمد گوشی خود را به شارژر متصل کنید.

همیشه از شارژر اصلی استفاده کنید

وقتی در یک مکان شلوغ و عمومی مانند فرودگاه گوشی خود را شارژ کنید، این احتمال وجود دارد که ده‌ها نفر دیگر در صف منتظر باشند تا همین کار را انجام دهند! در نتیجه، هرچه سریع‌تر گوشی شما شارژ شود، بهتر است. وقتی از شارژر اصلی گوشی خود استفاده می‌کنید، به طور خودکار این زمان انتظار را کاهش می‌دهید.

اگر گوشی شما دارای استاندارد شارژ مخصوص به خود است که زمان شارژ را کاهش می‌دهد (برای مثال دستگاه‌های وان پلاس با فناوری شارژ Warp)، استفاده از شارژر‌های اختصاصی بسیار بهتر هم خواهد بود.از استفاده از شارژر جایگزین خودداری کنید تا بتوانید از مزایای شارژر اصلی استفاده کرده و از شارژ شدن آهسته دستگاه جلوگیری کنید.

حتی وقتی که در هواپیما نیستید هم حالت هواپیما (Airplane Mode) را فعال کنید

حالت هواپیما به شما کمک می‌کند مقدار زیادی از باتری را ذخیره کنید و حتی اگر در هواپیما هم نباشید این حالت می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. اگر درصد کمی از شارژ باقی مانده و واقعاً نگران تمام شدن باتری گوشی خود هستید، راه حل مشکل شما این است که حالت هواپیما را روی زمین نیز فعال کنید.

این امر مانع از تلاش گوشی برای در دسترس نگه داشتن شما در مواقعی که نمی‌خواهید ارتباطی برقرار کنید، می‌شود. حالت هواپیما به طور خودکار سرویس‌های ارتباطی تلفن همراه را غیرفعال می‌کند، بنابراین دستگاه شما در حالی که وظیفه عادی خود را انجام می‌دهد، جستجوی سیگنال را متوقف می‌کند.

اگر نمی‌خواهید در زمان تعطیلات همیشه حالت هواپیما روشن باشد، پس GPS، بلوتوث و وای-فای را که دائماً نیاز به پینگ شبکه‌های تلفن همراه دارند، خاموش کنید. زیرا در غیر این صورت باتری گوشی شما بیشتر خالی می‌شود.

Adaptive Battery ​​را روی گوشی خود روشن کنید

Adaptive Battery قابلیتی است که با اندروید ۹ معرفی شد. از نوار جستجو در تنظیمات گوشی برای جستجوی آن و روشن کردنش (اگر قبلاً فعال نشده است) استفاده کنید.

هنگامی که Adaptive Battery فعال است، باعث می‌شود از مصرف باتری برای برنامه‌هایی که استفاده زیادی از آن‌ها نمی‌کنید، جلوگیری کند. در حقیقت، با استفاده از قدرت یادگیری ماشین، تلفن شما عادات شما را در طول زمان یاد می‌گیرد و مطابق آن عمل می‌کند.

روشنایی صفحه را کم کنید

همه ما می‌دانیم که اگر روشنایی صفحه روی نور کم تنظیم شود، تشخیص هر چیزی روی صفحه در روز روشن چقدر مشکل خواهد بود. اما این چیزی که گفته شد، نباید شما را از پیروی از این توصیه باز دارد. چرا که اگر می‌خواهید چیزی را در گوشی خود بررسی کنید، همیشه می‌توانید مکانی در سایه برای انجام این کار پیدا کنید. در اغلب گوشی‌ها، برای دیدن اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌ها، کافی است از بالای صفحه انگشتتان را به سمت پایین بکشید.

در آنجا، در زیر بخش تنظیمات سریع، ​نوار لغزنده روشنایی صفحه را مشاهده می‌کنید که به وسیله آن می‌توانید میزان روشنایی را تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که این مورد در پایین‌ترین حد خود باشد تا باتری گوشی مدت زمان بیشتری برایتان کار کند.

از قابلیت صرفه‌جویی باتری (Battery Saver) در گوشی خود استفاده کنید

برخی از گوشی‌های هوشمند حالتی به نام کم‌مصرف یا صرفه‌جویی در باتری را ارائه می‌دهند و اگر دستگاه شما آن را دارد باید این گزینه را روشن کنید. فعال کردن این ویژگی باعث کاهش روشنایی صفحه، کاهش برخی جلوه‌های بصری و غیرفعال شدن سایر ویژگی‌هایی که مصرف انرژی زیادی دارند و اکثر غیرضروری هستند، می‌شود.

برخی از دستگاه‌ها مانند گوشی‌های جدیدتر سری پیکسل گوگل گزینه‌های بیشتری را نیز شامل می‌شوند. برای مثال، عملکرد Extreme Battery Saver می‌تواند باتری در مواقع حساس مدت بیشتری گوشی را روشن نگه دارد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش Settings -> Battery در گوشی خود، بررسی کنید که چه گزینه‌هایی برای صرفه‌جویی در شارژ باتری در دسترس شما قرار دارد.

قبل از سفر برنامه‌های غیرضروری را حذف کنید یا اجرای آن‌ها را در پس‌زمینه متوقف کنید

درست است که حذف برنامه‌های مورد علاقه کار راحتی نیست، اما این ایده بدی هم نیست که وسوسه‌ها را هنگام سفر از بین ببرید. اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک یا مسنجر به مصرف زیاد باتری گوشی مشهور هستند. اگر فکر می‌کنید می‌توانید چند روزی را بدون استفاده از فیسبوک یا اینستاگرام بگذرانید، حتما این کار را انجام دهید. چرا که باتری گوشی شما سود زیادی خواهد برد.

راه حل دیگر این است که اپلیکیشن‌ها را در گوشی خود نگه دارید، اما مطمئن شوید که از کارکردن آن‌ها در پس‌زمینه و کاهش عمر باتری جلوگیری شود. بسته به نوع دستگاه شما، می‌توانید این کار را با رفتن به مسیر Settings -> Battery و سپس انتخاب گزینه بهینه‌سازی باتری (Battery Optimization) انجام دهید. در اینجا باید برنامه‌ای را که می‌خواهید در پس‌زمینه متوقف شود انتخاب کنید، سپس Optimize را برای محدود کردن فعالیت آن انتخاب کنید.

به عنوان یک راهکار دیگر، می‌توانید به Settings -> Apps & notifications بروید و سپس برنامه را از لیست انتخاب کنید. سپس، دکمه Force stop را فشار دهید تا برنامه در حال اجرا، بسته شود.

مطالب را قبل از سفر دانلود کنید

با دانلود محتوای موردنیاز خود پیش از سفر، می‌توانید در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید. اگر از Google Maps برای مسیریابی استفاده می‌کنید، نقشه‌ها را قبل از سفر دانلود کنید تا در استفاده‌های بعدی نیازی به بارگیری آن‌ها نباشد.

اگر می‌خواهید در حین گشت و گذار در شهر جدید به موسیقی گوش دهید، آهنگ‌های مورد علاقه خود در Spotify را در خانه دانلود کنید. علاوه بر این، بدانید که برنامه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در حالت آفلاین هم از آن‌ها استفاده کنید.

بروزرسانی خودکار برای اپلیکیشن‌ها را خاموش کنید

وقتی سرانجام در هتل یا رستوران، یک اتصال وای-فای قابل اعتماد پیدا کردید، مثلاً وقتی که برای ناهار توقف کرده‌اید، مطمئنا دلتان نمی‌خواهد که ناگهان با هجوم آپدیت‌های اپلیکیشن‌ها مواجه شوید! در واقع، بهتر است صبر کنید تا به خانه برسید و این کار را در آنجا انجام دهید.

پس کاری که باید انجام دهید این است که بروزرسانی خودکار را برای هر اپلیکیشن به صورت جداگانه خاموش کنید. برای انجام این کار، به صفحه آن اپلیکیشن در Google Play Store بروید و روی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید، سپس تیک Enable auto update را بردارید.

خدمات مکان‌یابی را خاموش کنید

اگر به توصیه‌های قبلی ما عمل کرده‌اید و نقشه‌های مورد نیاز خود را قبل از سفر دانلود کرده‌اید، هیچ تردیدی در مورد خاموش کردن خدمات موقعیت مکانی در گوشی خود نداشته باشید. برای این کار به Settings -> Location بروید و گزینه Use location را خاموش کنید.

اگر واقعاً نیاز دارید از خدمات مکان‌یابی استفاده کنید، مطمئن شوید که این کار را به طور مختصر و کوتاه انجام می‌دهید و اینکه عملکرد را فقط برای برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنید فعال کنید. در زبانه مربوط به لوکیشن، می‌توانید ببینید کدام برنامه‌ها از این قابلیت استفاده می‌کنند و در صورت نیاز مجوز آن برنامه را لغو کنید.

اختیاری: از تصاویر پس‌زمینه تیره استفاده کنید و در اپلیکیشن‌های خود تم‌های تیره را انتخاب کنید

این توصیه‌ای است که می‌توانید همیشه به کار بگیرید، حتی زمانی که در سفر نیستید. در واقع، هرچه پیکسل‌های کمتری در صفحه نمایش گوشی روشن باشند، در مصرف برق بیشتر صرفه‌جویی می‌شود. همین قانون در مورد اپلیکیشن‌ها نیز صدق می‌کند.

اگر برنامه‌ای دارای تم تیره است، بهتر است آن را انتخاب کنید. اکثر برنامه‌های پرطرفدار از جمله فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ، یوتیوب و بسیاری دیگر چنین گزینه‌ای را ارائه می‌دهند.

عمل به این توصیه اختیاری است، زیرا این کار تنها در صورت استفاده از گوشی دارای نمایشگر اولد در طول عمر باتری شما تفاوت ایجاد می‌کند و تأثیری در مصرف شارژ پنل‌های LCD ندارد. در مقایسه، نمایشگر‌های LCD برخلاف پیکسل‌های اولد که در واقع خودشان نور تولید می‌کنند، از نور پس‌زمینه برای روشن کردن پیکسل‌های شان استفاده می‌کنند؛ بنابراین حتی اگر صفحه نمایش کاملاً تیره باشد نیز از همان مقدار انرژی استفاده می‌کند.

جمع‌بندی

نکته اصلی این است که هر چه گوشی شما کار کمتری انجام دهد، صرفه‌جویی بیشتری در باتری می‌کنید و هرچه خدمات بیشتری را غیرفعال کنید، می‌توانید تلفن خود را مدت زمان بیشتری روشن نگه دارید. اگر قرار است به زودی عازم سفر شوید، مطمئناً این راهکار‌ها به کارتان خواهند آمد.