۰ نفر

بهترین زمان شروع آرایش دختران

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۱۳
کد خبر: 650117
بهترین زمان شروع آرایش دختران

اغلب دختران به استفاده از لوازم آرایشی بخصوص در سنین نوجوانی و دوران بلوغ علاقه مند بوده و حتی برخی از آن ها در کودکی چنین تجربه ای را داشته اند ولی سن شروع آرایش برای دختران موضوعی حائز اهمیت بوده که والدین باید در رابطه با آن آگاهی داشته و فرزند خود را در این زمینه راهنمایی نمایند.

چند نکته در مورد آرایش دختران

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ از جمله مسائلی که در رابطه با دختران والدین نسبت به آن احساس نگرانی داشته و معمولا آگاهی لازم در این زمینه را ندارند زمان مناسب آرایش کردن آن ها می باشد که وقتی دختران بزرگ تر شده و بخصوص در سن بلوغ نسبت به ظاهر خود توجه و حساسیت زیادی نشان داده و تمایل به استفاده از لوازم آرایشی دارند. از این رو قصد داریم در این مطلب بهترین زمان و سن شروع آرایش برای دختران را به منظور شناخت شما عزیزان به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین سن شروع آرایش برای دختران

به طور کلی دختران با توجه به روحیات و احساسات متفاوتی که دارند و همچنین توجه زیاد به ظاهرشان به منظور ایجاد زیبایی و جذابیت بیشتر در صورتشان به سمت لوازم آرایشی جذب شده و به استفاده از آن ها می پردازند. اما نکته ای که قابل توجه می باشد سن شروع آرایش برای دختران بوده که از اهمیت زیادی برخوردار است و والدین باید نسبت به آن دقت کافی داشته باشند.

نحوه معرفی و سن شروع آرایش برای دختران

بهتر است بدانید که سن تمایل به مصرف وسایل آرایشی در بین دختران فرق دارد به گونه ای که حتی برخی از آن ها به این موضوع علاقه ای نداشته و بدین ترتیب باید گفت که سن دقیق و خاصی را نمی توان در این زمینه در نظر گرفت و بایستی در صورت اجازه به آن ها برای انجام این کار به موقعیت و شرایط سنی آن ها توجه نمود. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که دختر شما به میزانی آرایش کند که در اثر آن شخصیتش دچار تغییر نشود و فاصله ای بین او و اصالتش بوجود نیاید. برخی مواقع ایجاد بعضی تغییرات سطحی و ساده در صورت موجب حذف ایرادهایی می شود که اگر خیلی آشکار نباشد اشکالی ندارد بلکه در بالا رفتن میزان اعتماد به نفس دختران نیز تاثیرگذار خواهد بود.

بهترین زمان استفاده از لوازم آرایشی برای دختران

در ادامه توصیه ها و راهکارهایی در راستای چگونگی و سن شروع استفاده از لوازم آرایشی در بین دختران را بیان کرده ایم.

بهترین زمان شروع آرایش دختران

تایید کردن زیبایی طبیعی او :

پیش از معرفی هر مدل وسایل آرایشی اطمینان داشته باشید که دختر شما این موضوع را درک کرده است که از زیبایی درونی و ظاهری بهره مند می باشد. زیرا وسایل آرایشی تنها برای زیبا کردن چهره کاربرد دارند در صورتی که اهمیت زیبایی درونی بسیار بیشتر از زیبایی صورت می باشد. در این گام آن چه اهمیت دارد این است که او بایستی با پوست خود احساس راحتی داشته باشد وگرنه به علل اشتباهی به سمت وسایل آرایشی جذب خواهد شد.

شروع استفاده با میزان کم :

سعی کنید لوازمی همچون خط لب، کرم پودر، خط چشم و پنکک را به صورت یکدفعه در اختیار او نگذارید بلکه به صورت اصولی و گام به گام آغاز نمایید. به هر اندازه که دخترتان از لوازم آرایشی بیشتر استفاده کند در نهایت میزان هزینه شما نیز افزایش خواهد یافت. به طور مثال به جای خریدن رژلب گان قیمت با برق لب رنگی آغاز به کار نمایید. سایه های چشم خنثی، ریمل های مژه، مرطوب کننده های رنگی و ابروی قهوه ای رنگ موارد مناسبی برای آغاز مصرف وسایل آرایشی می باشند.

توجه به احساسات او :

زمانی که دختر شما فهمید که چگونه از پوست خود مواظبت نماید و وسایل آرایشی را مصرف کند اکنون زمان این است که به او این فرصت را بدهید تا با انواع آرایش، رنگ ها و مدل های مختلف احساسات خود را بروز دهد. در صورتی که هر هفته به شکل های مختلفی آرایش می کند اما محدوده خواسته های شما را رعایت می کند و از حد آن تعرض نمی کند بنابراین نیازی به نگرانی نخواهد بود. همواره زیبایی او را به او یادآور شوید زیرا با این عمل احساس خوبی نسبت به خود خواهد داشت و زیبایی حقیقی او اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

استفاده همزمان از وسایل آرایشی با هم :

در صورتی که شما نیز به وسایل آرایشی علاقه دارید می توانید با همدیگر از وسایل آرایشی استفاده نمایید و این تجربه شیرین را کسب کنید. برنامه و ویدئوهای آموزشی آنلاین را با همدیگر تماشا نمایید و سپس در منزل به تمرین کردن بپردازید. به فروشگاه های گوناگون سر بزنید و از فروشنده بخواهید تا محصولات را به شما نشان دهد. طرز استفاده درست از برس های آرایشی و پالت ها را بیاموزید و به صورت نوبتی و با هم مصرف نمایید.

شروع کار با محصولات مراقبت از پوست :

از جمله وظایف شما این است که به او بیاموزید تا به مقدار کمی از وسایل آرایشی استفاده نماید. نوجوانان اغلب پوست چربی دارند به همین دلیل در این محدوده سنی داشتن یک تغذیه مناسب میزان جوش های پوست را کاهش داده و برای حفظ سلامتی پوست بسیار مفید می باشد و از اهمیت زیادی برخوردار است. البته افراد نوجوان در حفظ رژیم غذایی مقداری سهل انگاری می کنند اما شما بایستی طریقه تمیز کردن و رطوبت دهی مرتب پوست و همینطور ارزش آن را به دختر خود بیاموزید.

نکات مهم و اساسی در رابطه با زمان آرایش کردن دختران

در ادامه چند نکته ضروری در مورد زمان و سن شروع  آرایش دختران را شرح داده ایم.

زمان رسیدن به دوران متوسطه مدرسه :

امکان دارد دخترتان تصور کند که برای آغاز آرایش کردن دیگر خیلی دیر شده است ولی باید به او یاد بدهید که دوره کودکی به هیچ عنوان در زندگی افراد برگشت پذیر نمی باشد بدین ترتیب بایستی تا آن جایی که می تواند از این دوران لذت و بهره کافی را ببرد. همینطور بایستی به او کمک نمایید که درک کند آرایش کردن نه فقط ظاهرش را در مقایسه با سنی که دارد پیرتر نشان می دهد بلکه باعث جلب توجه افراد غریبه می شود که امکان دارد برای او همراه با خطر باشد.

زمان بیرون رفتن با همدیگر :

در صورتی که دختر شما تمایل دارد آرایش کند و در انجام این خواسته بسیار اصرار دارد می توانید برای او قوانینی را تعیین نمایید و از جمله این قوانین بایستی این را در نظر گرفت که هر زمان با یکدیگر بیرون می روید می تواند خود را آرایش کند. بدین گونه نه فقط زمانی با شما بیرون می آید آرایش کم و ملایمی دارد بلکه می توانید مواظب توجهاتی که به او می شود نیز باشید.

زمان کنار آمدن با توجهات و درک آن :

ارزیابی این گزینه خیلی دشوار می باشد زیرا در واقع نمی دانید دخترتان برای جذب توجه جنس مخالف و سازش با آن به چه اندازه از درک و فهم برخوردار می باشد. شاید بایستی کمی به او این اجازه را بدهید تا آرایش کند و بعد متوجه شود که تغییری در نوع رفتارش ایجاد می شود یا نه. در صورتی که این گونه شد باید از او درخواست نمایید تا آرایش کردن را در زمان مناسب تری انجام دهد.

این گذرگاه و عبور از آن برای دختران عملی دشوار و برای پدر و مادرشان نیز سخت می باشد. در واقع شما دوست ندارید دخترتان بزرگ شود، شما از این که دخترتان همواره کودکی معصوم باقی بماند رضایت بیشتری دارید. ولی باید بدانید که کودکان در هر صورت بزرگ می شوند و این موضوع که فرزندتان را خیلی زیادتر از هر فرد دیگری بشناسید به شما یاری خواهد کرد تا وقت مناسب آغاز آرایش کردن او را ارزیابی نمایید. در حقیقت هیچ گونه قاعده خاصی برای زمان شروع این پروسه وجود ندارد بنابراین سعی نمایید هر زمان پی بردید که زمان آن فرا رسیده با خریدن چند قلم وسایل آرایشی خوب و مناسب توجه دختر خود را جلب نمایید و بدین گونه او متوجه خواهد شد که شما همواره مراقب و پشتیبان او خواهید بود.