۰ نفر

دعوا با همسر را فقط با یک جمله خاتمه دهید

۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۷
کد خبر: 649634
دعوا با همسر را فقط با یک جمله خاتمه دهید

هنگام دعوا و مشاجره با همسر بهتر هست بحث را در هرجایی که هست خاتمه دهیم تا بعدا با آرامش بیشتری به حل مشکل بپردازیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، همه ی زن و شوهرها بحث و درگیری دارند و این کاملا طبیعی و نشاندهنده سالم بودن یک ارتباط هست. در یک ارتباط سالم هیچ راهی برای اجتناب از بحث کردن وجود ندارد. اگر بتوانید هنگام بحث آرامشتان را حفظ کنید تنها با یک جمله میتوانید بحث را از بدترین حالت به برترین حالت برگردانید یا حتی به آن خاتمه بدهید.

جمله ای که دعوا با همسرتان را خاتمه می دهد

شاید اینکار در لحظه بحبوحه درگیری کمی سخت باشد اما با گفتن این جملات به همسرتان نشان میدهید که به حرف های او گوش میدهید و درک میکنید که چرا ناراحت هست. تمام این‌ها منجر به ختم بحث و درگیری می‌شود.برترین جملاتی که در حین بحث می‌توانید به کار ببرید: “میفهمم چی میگی” یا “شاید در این مورد حق با تو باشه” و هر جمله ای که به او بفهماند حرف هایش را شنیده اید و نقطه نظر وی را هم در نظر میگیرید.

با به کار بردن این جملات دیگر در بحث ها در نقطه مقابل و بر ضد همسرتان قرار نمی‌گیرید. بلکه نشان میدهید که موضوع بحث برایتان مهم هست و به تمام حرف هایش گوش می‌دهید.به جای ناراحتی کردن این جملات را در درگیری به کار ببرید. شاید اینکار کمی سخت باشد اما اگر کمی از خشونت و مخالفت های تان را کنار بگذارید خیلی سریع تر به بحث ها خاتمه میدهید و کمتر آسیب روحی میبینید.

درگیری و بحثهای زناشویی

فقط گفتن این جملات مهم نیست بلکه نحوه گفتن انها نیز مهم هست.اگر این جملات را با لحن تند و پرخاشگرانه به زبان بیاورید کوچکترین ارزشی نخواهند داشت. گذشته از اینکه بخواهید درگیری را تشنج زدایی کنید ابتدا کمی آرام شوید و نفس عمیقی بکشید. اگر احساس کردید که نمیتوانید اینکار را انجام دهید به همسرتان بفهمانید که از ناراحتی چندان نمیتوانید جوابی بدهید و از گفتن چیزی که بعدها پشیمانی به بار بیاورد پرهیز کنید.

 به گزارش پارس ناز اینکار از آب خوردن هم آسان تر هست. اگر کمی آرام شوید و برای لحظه ای مکث کنید و جوابی ندهید هم از گفتن چیزی که باعث پشیمانی شود جلوگیری کرده اید و هم به خودتان زمان بیشتری برای فکر کردن درمورد موضوع بحث میدهید.وقتی به خودتان زمان بیشتری میدهید ذهن تان آزادتر می‌شود و راحت تر می‌توانید آن درگیری را مدیریت کنید و این هم به نفع شماست و هم به نفع همسرتان.

اگر برایتان سخت هست که در لحظه درگیری سکوت کنید و صبور باشید برای یک لحظه یکی از ویژگی های همسرتان راکه خیلی دوست دارید به یاد بیاورید. وقتی به دلیل خود بیاورید که چرا همسرتان را دوست دارید و چرا با او زندگی می‌کنید دیگر با او نمی جنگید. پس به او بگویید که چرا دوستش دارید. به خصوص در لحظه درگیری تا از به جای درگیری لحظات شادی را برای خود بسازید.

درگیری ها به راحتی باعث ایجاد لحظاتی تلخ و منفی در زندگی می‌شوند. برای جلوگیری از این عواقب منفی سعی کنید راهی برای تحسین همسرتان پیدا کنید. برترین ویژگی هایش را به دلیل بیاورید و به او اجازه بدهید این را بداند که هنوز هم برای او ارزش قائل هستید و دوستش دارید.