۰ نفر

تکنیک جالب اتو و صاف کردن لباس بدون اتو

۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۳۸
کد خبر: 647998
تکنیک جالب اتو و صاف کردن لباس بدون اتو

اگر لباستان چروک شده و اتو در دسترس ندارید، نگران نباشید. راهکار های زیادی هستند که از طریق آن ها بتوانید لباس خود را صاف کنید؛ بدون این که اتو در اختیار داشته باشید که در این قسمت این راهکارها را به شما معرفی می کنیم.

روش آسان برای از بین بردن چروک لباس در صورت نبود اتو

به گزارش اقتصاد آنلاین،یک لباس چروک هرچقدر هم که گران باشد جذابیت زیادی ندارد. لباس های صاف و اتو کشیده باعث می شوند ظاهر بهتری داشته باشیم اما گاهی اوقات ممکن است به اتو دسترسی آسان برای از بین بردن چروک لباس در صورت نبود اتو  نداشته باشیم. صاف  کردن لباس بدون اتو کار چندان سختی نیست و تنها کافیست چند ترفند بلد باشید. در این مطلب به شما می گوییم که چگونه لباس چروک را بدون اتو صاف کنیم.

تکنیک جالب اتو و صاف کردن لباس بدون اتو

نحوه صاف کردن لباس بدون اتو

برای اینکه بدون استفاده از اتو لباس های صافی داشته باشید می توانید یکی از روش های زیر را بکار بگیرید:

اسپری آب 

یکی از در دسترس ترین روش ها برای صاف کردن لباس بدون اتو، استفاده از آب است. مقداری آب را داخل ظرف اسپری بریزید، بر روی چروک لباس اسپری کنید و با دست بر روی آنها بکشید تا صاف شود.

استفاده از سشوار

یک روش برای صاف کردن لباس ها بدون اتو این است که سشوار را بر روی گرمترین درجه قرار دهید و بر روی قسمت های چروک لباس بگیرید. خواهید دید که چروک لباس به شکل قابل ملاحظه ای کم می شود.

بخار حمام

یک ترفند جالب برای صاف کردن چروک لباس بدون اتو قرار دادن لباس در فضای بخار گرفته حمام است. برای این کار می توانید لباستان را در جای مناسبی از حمام قرار دهید که آب روی آن نریزد. سپس آب داغ را باز کنید و در و پنجره حمام را ببندید. بعد از چند دقیقه چروک لباس باز می شود.

حوله مرطوب

لباس چروک شده را روی یک سطح صاف قرار دهید. یک حوله مرطوب تمیز را روی قسمت های چروک لباس فشار دهید. با تکرار این کار بدون اتو، چروک های لباستان باز می شود.

تکه های یخ

لباس های چروک را داخل لباسشویی بریزید و آنرا روی حالت خشک کن قرار دهید. چند تکه یخ روی لباس ها ریخته و استارت لباسشویی را بزنید. بعد از اتمام زمان خشکشوی می توانید لباس هایی صاف و بدون چروک تحویل بگیرید.

اسپری سرکه

برای صاف کردن لباس بدون اتو، مقداری سرکه را با آب مخلوط کنید و بر روی چروک های لباس اسپری کنید. اگر نگران ماندن بوی سرکه بر روی لباستان هستید، مقداری نرم کننده لباس را جایگزین سرکه کنید و بعد از ترکیب با آب بر روی لباس اسپری نمایید.

استفاده از زیر قابلمه به جای اتو

در این روش کمی آب داخل یک قابلمه فلزی بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از جوشیدن آب قابلمه را بردارید و از زیر قابلمه به عنوان اتو برای صاف کردن لباس استفاده کنید.

بخار کتری

روش دیگر برای اینکه لباس را بدون اتو صاف کنیم استفاده از بخار کتری است. یک کتری را از آب پر کنید، بر روی حرارت قرار دهید و هنگامی که شروع به جوشیدن کرد، لباس چروک را در نزدیکی کتری نگه دارید تا بخار از دهانه کتری به لباس برسد و چروک های لباس را صاف کند.

استفاده از خشک کن لباسشویی

برای صاف کردن چروک لباس بدون استفاده از اتو، لباس ها را بهمراه یک دستمال تمیز نمدار داخل خشک کن بریزید و روی زمان و دمای کم قرار دهید. بعد از خارج کردن لباس ها، آنها را بسرعت روی بند پهن کنید تا چروک نشود.

اتوی مو

اتوی مو یک جایگزین مناسب اتو برای صاف کردن چروک لباس است. اگر لباس های شما چروک است و به اتو دسترسی ندارید می توانید از اتوی مو با درجه متوسط برای صاف کردن چروک لباس کمک بگیرید. (توجه داشته باشید که حتما اتوی موی شما تمیز و عاری از هر گونه مواد چسبنده مانند تافت یا غیره باشد تا به لباس آسیب وارد نکند)

اسپری ضد چروک لباس

استفاده از اسپری ضد چروک لباس برای صاف کردن لباس بدون نیاز به اتو بسیار کاربردی است. برای این کار، اسپری را بر روی لباسی که کمی مرطوب است بزنید و با دست بر روی لباس بکشید تا چروک ها صاف شود.

بهتر است اسپری ضد چروک را بر روی لباس های نخی استفاده کنید و قبل از مصرف آنرا بر روی گوشه ای از لباس امتحان نمایید.

تا این بخش از مطلب با روش های صاف کردن لباس بدون اتو آشنا شدید. اما بهتر است با انجام کارهایی از چروک شدن لباس ها جلوگیری کنیم تا دیگر لباس ها نیازی به استفاده از اتو نداشته باشند.

چند روش برای جلوگیری از چروک شدن لباس

نحوه شستشوی لباس تاثیر زیادی در چروک شدن آنها دارد. اولین قدم برای جلوگیری از چروک شدن لباس این است که لباس های زیادی را داخل لباسشویی نریزید، این کار باعث می شود لباس ها فضای کمتری داشته باشند و حین شستشو بیشتر چروک شوند.

لباسشویی را روی دور تند و زمان شستشوی طولانی قرار ندهید.

در پایان شستشوی لباس از نرم کننده استفاده کنید.

لباس ها را نمدار پهن کنید تا چروک آنها باز شود و قبل از آویزان کردن آنها را بخوبی تکان دهید.

هنگام تا کردن لباس یک دستمال کوچک بین تاهای لباس قرار دهید تا جا نیندازد.