۰ نفر

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی گناباد + کلوچه ساده تربت حیدریه

۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۰
کد خبر: 647534
طرز تهیه کلوچه زنجبیلی گناباد + کلوچه ساده تربت حیدریه

کلوچه ی محلی یک میان وعده ساده و سالم است‌‌‌.

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی ساده کاری بسیار راحت است‌ و با مواد کمی می توان آن را در خانه تهیه کرد. این کلوچه ی محلی به روش های زیادی پخته می شود که روش ساده آن به شرح زیر است:

مواد لازم برای تهیه کلوچه زنجبیلی ساده

روغن جامد ۱ پیمانه

پودر قند ۱ پیمانه

آرد سفید ۱ونیم پیمانه

تخم مرغ ۱ عدد

زنجبیل ۱ قاشق غذا خوری سرخالی

ابتدا تمام مواد کلوچه را به مدت نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید‌. روغن را داخل ظرفی بریزید و پودر قند را به آن اضافه کنید و با همزن دستی یا برقی به مدت ۵ دقیقه خوب بهم بزنید تا کرم رنگ و کش دار شود سپس تخم مرغ را به آن اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه مجددا هم بزنید تا مواد یکدست شود.

1

در ادامه کلوچه زنجبیلی ساده باید زنجبیل را به مواد اضافه کنید و آرد را که از قبل الک کرده اید کم کم به مواد اضافه کنید و مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید. مواد به دست آمده را به خوبی ورز دهید تا خمیری یکدست به دست آید. در ادامه خمیر را داخل نایلونی قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا منسجم شود.

خمیر را روی سطحی پهن کنید و به اندازه دل خواه برش دهید‌‌‌ و روی سینی فر قرار دهید. فر را از قبل روی دمای ۱۶۰ درجه بگذارید تا گرم شود سپس سینی کلوچه را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا کلوچه ها پخته شود بعد از خنک شدن کلوچه ها از سینی جدا کنید و میل کنید‌.

اکثر مادران در خانه مشغول به پخت کلوچه زنجبیلی ساده بدون فر برای فرزندان خود هستند‌‌. این خوراکی خوشمزه سوغات طلائی شهر سبزوار است. پخت و خرید و فروش این کلوچه سنتی در قنادی های این شهر رواج بسیار خوبی دارد و گاهی توسط بانوان سبزواری در خانه این خوراکی خوشمزه تهیه می شود. کلوچه زنجبیلی را همراه یک فنجان شیر یا چای می توانید به عنوان عصرانه میل کنید که خوردن آن لذت بسیار زیادی دارد.

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی خراسان رضوی

مواد به کار رفته در کلوچه زنجبیلی همان مواد پختن شیرینی های دیگر است. فرق اساسی که این نوع کلوچه را با دیگر محصولات متمایز می کند، طرز تهیه این  کلوچه زنجبیلی خراسان رضوی می باشد که در خراسان رضوی به طرز خاصی این محصول را تهیه و تولید می کنند.

طرز تهیه این کلوچه به حالت سنتی به این شکل می باشد که ابتدا آرد و زنجبیل و جوش شیرین را داخل ظرفی می ریزند، آرد و شکر را باهم مخلوط کرده و در انتها کمی عسل به همراه شیر به آن اضافه می کنند. خمیر به دست آمده را کمی استراحت می دهند و در انتها آنها را به شکل دایره ای در می آورند.

کلوچه زنجبیلی مشهد، به دلیل استفاده زنجبیل در شیرینی، کلوچه زنجبیلی مشهد، استان خراسان رضوی دارای عطر و طعم خاص و لذت بخشی می باشد. این شیرینی به واسطه استفاده از زنجبیل، طبع گرمی داشته و از دید پزشکان طب سنتی، برای افراد سرد مزاج بسیار مفید می باشد.

2

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی تربت حیدریه به گونه ای است که توانسته کلوچه ای با خاصیت درمانی فوق العاده را تولید کند و خیلی از افراد با مصرف این شیرینی، توانسته اند در مقابل سرما خوردگی و تب خود را بیمه کنند.

کلوچه زنجبیلی یکی از شیرینی هایی می باشد که اصالت آن متعلق به شهر تبریز می باشد. اما امروزه کلوچه زنجبیلی خراسان به یکی از استان هایی تبدیل شده است که بهترین و با کیفیت ترین نوع کلوچه را به سراسر ایران ارسال می کند. خرید کلوچه زنجبیلی به دلیل مزه و طعم عالی که دارد در بین مردم بسیار زیاد است و همیشه بازار خوبی نیز دارد

کلوچه زنجبیلی گناباد

امروزه از پودر زنجبیل برای تهیه برخی از غذاها استفاده می شود و یا در نوشیدنی هایی مثل چای زنجبیلی، چای ماسالا و… از آن استفاده می کنند که معمولا به خاطر گرمی آن در فصل زمستان خواهان بسیاری دارد. کلوچه های زنجبیلی گناباد مانع از رفلاکس معده شده و سبب می شود تا فرد از ترشح اسید معده در امان بماند.

این محصول باید در دمای محیط قرار گرفته و از تابش نور مستقیم خورشید جلوگیری شود. کلوچه های زنجبیلی برای کودکانی که دچار آسم هستند توصیه می شود و باعث بهبود بهتر این بیماری در کودکان می شود.

از دیر باز تا کنون شهرستان گناباد شیرینی محلی خود را تولید کرده و به تمامی استان ها به صورت فله ای ارسال می کند و معمولا این کلوچه ی زنجبیلی محلی در عید نوروز بسیار طرفدار دارد. از طرز تهیه کلوچه زنجبیلی گناباد می توان به مواد اولیه آن که شامل آرد، کره، آب، تخم مرغ، پودر خمیر مایه و ماده ی اصلی آن پودر زنجبیل اشاره کرد. مدت زمان استفاده از آن یک سال می باشد.

3

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی گناباد در قدیم به گونه ای بود که این کلوچه ها به دست بانوان بومی آن منطقه پخت می شد ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های فر به بازار آمده که کار را برای بانوان راحت کرده و می توانند در تعداد بالا به صورت فله ای این محصول خوشمزه را پخت کنند.

از کلوچه های زنجبیلی گنابادی بی شک به عنوان سوغات طلایی این شهر یاد شده و در میان بانوان گنابادی این محصول به صورت حرفه ای پخت می شود. در طرز تهیه کلوچه زنجبیلی گنابادی از مواد اولیه ی ارگانیک استفاده می شود و از محبوبیت بسیاری در بین مردم این شهر برخوردار است.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.