۰ نفر

میخوای بدونی هر مانتو رو کجا باید بپوشی؟

۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۶
کد خبر: 647207
میخوای بدونی هر مانتو رو کجا باید بپوشی؟

همه ما دوست داریم وقتی جایی میریم حسابی خوشتیپ و خوش پوش باشیم و در زیباترین و بهترین حالتمان ظاهر بشیم. برای اینکه یک استایل شیک و جذاب داشته باشید و به عنوان یک خانوم باکلاس شناخته بشید باید برای انتخاب لباس هایتان فکر کنید یعنی باید آیتم های پوششتون را طوری انتخاب کنید که از لحاظ جنس، مدل و رنگ با هم هارمونی داشته باشند.

مانتو مناسب هر فضا و قرار که جذابت میکنه

به گزارش اقتصادآنلاین، علاوه بر این باید لباسی رو انتخاب کنید که مناسب با فضایی باشه که میخواین برید پس هر لباسی رو نمی تونید هر جایی بپوشید البته خیلیا به این نکته توجه نمیکنن اما خیلی مهم که لباس و آرایشتون متناسب با محیط باشه در غیر این صورت نمیتونید توقع باکلاس بودن داشته باشید. به عنوان مثال اگه با همون لباسی که به کافه رفتید به قرار کاری هم برید شاید خیلی خوشتیپ شده باشید اما به عنوان یه خانم باکلاس شناخته نمیشید چون لباس مناسب با اون فضا رو نپوشیدید.

راهنمای انتخاب مانتوی مناسب برای مکان های مختلف

پس هر محیطی استایل خاص خودشُ داره یعنی تیپ و آرایش شما تو مهمونی، دانشگاه و محیط کار نباید مثل هم باشه بلکه تو هر محیطی باید طبق قواعد همون محیط لباس بپوشید اما خیلیا درک درستی از تفاوت میان محل کار، میهمانی یا دانشگاه ندارن بنابراین نمیتونن متناسب با هر محیطی لباس مخصوص به اون محیط انتخاب کنند. البته به جز دانشگاه که بایدهایی برای پوشش تعیین میکنن در خصوص بقیه محیط ها بایدهای مکتوبی وجود نداره و همه چیز به سلیقه و شخصیت شما برمیگرده اما خب مطمئنا عرف خاص حاکم بر اون فضا هر پوشش و آرایشی رو نمی پسنده. تو این مطلب میخوایم بهتون تو انتخاب لباس مناسب برای محیط های مختلف کمک کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

لباس مناسب برای دانشگاه

معمولا حراست دانشگاه ها بایدها و نبایدهایی رو در خصوص پوشش دانشجوها تعیین میکنن پس با هر لباسی نمیتونید از فیلتر حراست عبور کنید. ابتدا در مورد نبایدها صحبت میکنیم بعد میریم سراغ بایدها، پوشیدن مانتوهای پر زرق و برق، کوتاه، تنگ و مدل‌دار در محیط دانشگاه توصیه نمیشه چون مسئولان حراست دانشگاه اجازه چنین پوششی رو نمیدن، پس بی خیال چنین مانتوهایی بشید. در انتخاب رنگ هم دقت کنید حراست بعضی از دانشگاه ها خیلی سختگیر هستند و پوشیدن هر رنگی رو اجازه نمیدن. البته کسی نگفته که باید تو دانشگاه حتما مشکی و سرمه‌ ای بپوشید، اما کمتر کسی هم با مانتوی قرمز اجازه ورود پیدا می‌کنه!

با اینکه رد شدن از فیلتر حراست گاهی اوقات یکم سخت میشه اما برای اینکه تو دانشگاه هم خوشتیپ باشید و در عین حال تیپ معقولی هم داشته باشید گزینه های روی میز کم نیستند. اگه بخوایم لیستی از مانتوهایی که میتونید برای دانشگاه بپوشید ارائه بدیم لیست پر و پیمونی خواهیم داشت. مانتوهای ساده تک رنگ، مانتوی جین، وست و شومیز، شومیز مانتویی، مانتوهای جلو بسته، مانتوی کتی و مانتوهای آزاد بلند گزینه های مناسبی برای پوشش دانشگاهی هستند. در مورد شلوار هم میتونید جین راسته یا اسکینی، شلوار مام استایل، شلوار پارچه ای راسته یا دمپا گشاد بپوشید. پوشیدن صندل و کفش های پاشنه بلند در محیط دانشگاه توصیه نمیشه.

لباس مناسب برای مهمانی های رسمی

اگه میخواین تو یه مهمونی رسمی شرکت کنید و حسابی بدرخشید کت و شلوا ست، مانتوی ژاکارد، کت تک، مانتوی حریر و مانتوی سنتی گزینه های بسیار خوبی هستند. برای مهمانی های رسمی بهتره که رنگ اصلی لباستون مشکی، سفید، زرشکی، نسکافه ای، خاکی، سرمه ای، آبی، سبز و رنگ هایی از این قبیل باشه البته نه اینکه رنگ های دیگه خوب نباشن اما بهتره که از رنگ هایی که بیشتر مرسوم هستند استفاده کنید چون ممکن که شما با یه مانتوی صورتی یا زرد که اتفاقا خیلی هم خوشگلِ وارد مهمونی بشید اما فضا طوری باشه که از پوشیدن چنین لباسی معذب بشید.

لباس مناسب برای قرارهای عاشقانه

شاید بشه گفت که قرارهای عاشقانه به خصوص اولیش یکی از بهترین و البته دلهره آور ترین قرارهایی است که تو عمرتون تجربه کردید. پس مطمئنا دوست دارید برای این قرار مهم بهترینِ خودتون باشید. به نظرم بهتره که ابتدا راجع به نبایدهای قرار عاشقانه صحبت کنیم بعد بریم سراغ بهترین لباس ها برای قرار عاشقانه.

مهم ترین نکته اینِ که خودتونُ شکلی که نیستید نشون ندید. با همون استایل همیشگی، رنگ‌ها و لباس‌های مورد علاقه‌تون به اولین قرار برید. چون شما نمیتونید استایل همیشگیتون فراموش کنید اگه برای اولین قرار عاشقانه خودتون نباشید مطمئنا لو میرید و همین ممکنِ باعث بشه که طرف مقابل فکر کنه که شما اعتماد به نفس کافی رو ندارید.

برای اولین قرار عاشقانه بی خیال رنگ های شاد و پر زرق و برق شید. رنگ های خنثی مثل سرمه ای، سفید، مشکی، طوسی، قهوه ای بهترین انتخاب ها هستند.

تا اینجا مختصر راجع به نبایدهای قرار عاشقانه صحبت کردیم حالا بریم سر بحث اصلیمون یعنی برای قرار عاشقانه چی بپوشیم که هم شیک و باکلاس باشیم هم اینکه راحت.

مانتوی ساده کوتاه، مانتوی ژاکارد و کت تک گزینه های مناسبی برای قرار عاشقانه هستند. برای اینکه تیپتون حالت یکنواخت نداشته باشه مانتوتون با یه شال رنگی ست کنید. در مورد شلوار هم جین راسته، اسکینی یا پارچه ای راسته یا دمپا گشاد جزء گزینه های مناسب هستند. بی خیال شلوارهای بگی، جاگر، جین زاپ دار و مواردی از این قبیل بشید. در نهایت با کفشی با پاشنه مناسب و کیف دستی استایلتون تکمیل کنید.

لباس مناسب برای دورهمی های دوستانه، خرید، کافه و رستوران

در این مورد دستتون بازه و میتونید استایل های متفاوتی رو تجربه کنید. کت تک، مانتو عروسکی، مانتوی کوتاه ساده، مانتوی جین، مانتوی جلو بسته و مانتوی جلو باز، مانتوی بلند آزاد، وست و شومیز، مانتو شومیزی گزینه های مناسبی برای دورهمی های دوستانه و خرید و کلا کار روزمره هستند. این ست میتونید با انواع شلوار جین و پارچه ای تکمیل کنید. در مورد کفش هم گزینه های زیادی دارید کتونی، صندل، انواع کفش های پاشنه دار گزینه های مناسبی هستند.

لباس مناسب برای محل کار

ما هر روز حدود 8 ساعت سر کار هستیم پس خیلی مهم که یه لباس مناسب و راحت بپوشیم. پس بی خیال لباسای خیلی تنگ و کوتاه شید چون علاوه بر اینکه راحت نیستید باعث میشه که معذب هم باشید. پس ویژگی مهم مانتوی محل کار اینِ که آزاد و راحت باشه. کت تک، مانتوی تک رنگ با قد متوسط، وست و شومیز، مانتوی شومیزی برای محل کار گزینه های مناسبی هستند در خصوص رنگ هم رنگ های خنثی بهترین انتخاب هستند. در مورد شلوار هم بهترین گزینه شلوار پارچه ای است. پاشنه کفش برای محل کار بهتره که 3 تا 5 سانتی کمتر باشه از پوشیدن کفش های پاشنه بلند و صندل اجتناب کنید.