۰ نفر

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور؛

مصوبه اصلاح سهمیه های کنکور به مرحله نهایی رسیده است

۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۲
کد خبر: 644517
مصوبه اصلاح سهمیه های کنکور به مرحله نهایی رسیده است

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: مصوبه اصلاح سهمیه‌های کنکور به مرحله نهایی رسیده است و اگر در کمیسیون شورا نهایی شود، بحث فنی آن را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور کبگانیان درباره تغییرات سهمیه‌های کنکور که قرار بود در شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح شود، گفت: مصوبه اصلاح سهمیه‌های کنکور به مرحله نهایی رسیده است و اگر در کمیسیون شورا نهایی شود، بحث فنی آن را پیگیری می‌کنیم؛ چرا که سازمان سنجش هنوز نتوانسته برای برخی ابهامات شبیه سازی کند که آن هم در حال انجام است.

وی در خصوص این که این سهمیه‌های مازاد قرار است چگونه اعمال شوند، گفت: برخی از سهمیه‌ها تکراری و برخی دیگر منسوخ شده اند که این‌ها ساماندهی می‌شوند. یک نظری هم وجود دارد که بخشی از این سهمیه‌ها مازاد اعلام شوند؛ اما به دلیل این که هنوز پیشنهادی نشده و تصویب هم نشده است؛ نمی‌توان نظر قطعی در این خصوص داد.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در خصوص مصوبه سنجش و پذیرش نیز گفت: مصوبه سنجش و پذیرش در اختیار ریاست جمهوری است که اصلاحات آن را انجام دادیم و برای تایید و ابلاغ در اختیار دولت قرار گرفته که هفته آینده هم قرار است که جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور داشته باشیم. امیدواریم تا قبل از این جلسه مصوبه نهایی و ابلاغ شود.