۰ نفر

۶ اشتباه به نظر ساده که عامل طلاق های امروزی است

۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۲۴
کد خبر: 643285
۶ اشتباه به نظر ساده که عامل طلاق های امروزی است

اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند می توانند تمام آرزوهای خوش یک زوج را از بین ببرند و زندگی را به کام آنها تلخ کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، جلسات مشاوره قبل از طلاق و جدایی به مهم ترین عوامل طلاق می پردازند و زوجین را از آنها بر حذر می دارند. در ادامه این مطلب سایت روانشناسی ویکی روان به بررسی انواع اشتباه منجر به طلاق خواهیم پرداخت.

مهم ترین اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند

یادتان باشد عوامل طلاق در جامعه کنونی بسیار زیاد می باشند و حتی دلایل فردی هم در آنها دخیل است، با این حال در ادامه به مهم ترین دلایل طلاق در شرایط موجود می پردازیم.

۱- داشتن انتظارات غیر واقعی

بسیاری از ازدواج ها به دلیل انتظارات غیر واقعی افراد از خود، شریک زندگی و ازدواج شکست می خورند.

ازدواج یک تعهد جدی (و امیدوارانه مادام العمر) است که روزهای خوب و بد، فراز و نشیب ها، عاشقانه ها و سرخوردگی ها و موانعی خواهد داشت که از ابتدا نمی توانستید پیش بینی کنید

به دلیل همه این موارد، انتظار اینکه ازدواج شما در هر زمان کاملا بی نقص باشد کاملا غیر واقعی است! به همین ترتیب، انتظار دارید خود و همسرتان در هر زمان کامل باشید که به همان اندازه غیر واقعی است. ما انسانیم و باید اشتباهات را هنگام بروز بپذیریم، از آنها بیاموزیم و ادامه دهیم.

۲- ارتباط ضعیف از دیگر دلایل طلاق است

برقراری ارتباط مهم است قبلا در ویکی روان هم درباره تعریف روابط اجتماعی و اهمیت آن مفصل صحبت کردیم.

همه این را می دانیم، اما بسیاری از مردم درک نمی کنند که ارتباط ضعیف می تواند برای ازدواج شما مضر باشد. فقدان ارتباط خوب مشکلات کوچک و قابل حل را به موضوعات کاملاً غیر قابل حل و در بعضی موارد به “اختلافات آشتی ناپذیر” تبدیل می کند.

سوتفاهم ها باعث می شود شما یا همسرتان احساس ناشناخته و مبهمی داشته باشید و باعث ایجاد کینه می شود

ارتباط خوب پایه و اساس هر رابطه قوی است، بنابراین فقدان آن را بگذارید فقط بگوییم خوب نیست. اصلا خوب نیست. مسئله این است که ایجاد عادت های خوب ارتباطی واقعاً دشوار است و ترک عادت های بد ارتباطی حتی دشوارتر است.

۳- عدم احترام

ازدواج مشارکت برابر است، این در مورد همه نوع ازدواج هم صدق می کند.

پذیرش این واقعیت به این معنی است که شما باید به اعمال، انتخاب ها، نظرات و انتقادات شریک زندگی خود احترام بگذارید. اگر احترام در ازدواج شما وجود نداشته باشد، اگر شخصی مورد احترام دیگری نباشد یا احترام متقابل وجود نداشته باشد، ازدواج شما به شکست منجر می شود

به همین خاطر در جلسات مشاوره روانشناسی پیش از طلاق تاکید زیادی بر حفظ احترام طرفین می شود

کمبود احترام می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد، مانند:

  • قضاوت شدید
  • انتقاد غیرضروری
  • برتری
  • عدم پاسخگویی
  • یا صرفاً نادیده گرفتن همسرتان

اگرچه ممکن است اشکال مختلفی به خود بگیرد، اما در پایان روز همه این موارد یک چیز را نشان می دهند. عدم اعتماد و برابری در روابط شما.

هیچ کس نمی خواهد احساس کند که مورد احترام شریک زندگی خود نیست و اکثر مردم نیز کاری نمی کنند که احترام شریک زندگی خود را از دست بدهند.

اگر احساس می کنید در ازدواج شما احترام کم است، باید صریحاً در مورد آن صحبت کنید

آیا به دلیل نحوه رسیدگی به یک حادثه خاص احترام کافی وجود ندارد؟ آیا کسی معتقد است که قضاوت بهتری دارد؟ سعی کنید ریشه مشکل را مشخص کنید، سپس با هم پیش روید تا با اعتماد به یکدیگر، احترام را در رابطه برقرار کنید.

۴- به هم زمان ندادن

خیلی مواقع باید به هم فضا دهید، هر چقدر هم همدیگر را دوست داشته باشید، نمی توانید هر ثانیه از روز را با هم بگذرانید. با هم بودن بیش از حد باعث احساس خفگی در روابط شما می شود.

می تواند باعث شود که در یک بن بست کامل و بدون رشد و کاوش باقی بمانید. درک اینکه ازدواج یک رابطه بین فردی می ‌باشد مهم است. احساس خود را به خاطر رابطه از دست ندهید.

اگرچه بسیاری معتقدند که یک اتحاد واقعی مشارکت کلی دو نفر است، اما در واقع این یک نظریه است و ممکن است در طولانی مدت ازدواج شما را ضعیف کند. فاصله گرفتن از همسرتان به شما امکان می دهد خود را چک کنید و کارهایی را انجام دهید که رشد شخصی را ترغیب می کند.

ایجاد این فضاها برای شما و شریک زندگی شما اعتمادی متقابل را به یکدیگر ایجاد می کند که راهی مهم برای اطمینان از دوام ازدواج شما خواهد بود

به علاوه، فاصله گرفتن از یکدیگر به این معنی است که شما مشتاقانه منتظر حضور دوباره در کنار هم هستید. در واقع یکی از اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند این است که زوجین به هم زمان تنها بودن نمی دهند و نمی خواهند از این فاصله ها استفاده کنند.

۵- مستقل بودن بیش از حد

گرچه مهم است که به شریک زندگی خود فضایی اختصاص دهید و رشد و استقلال فردی را تشویق کنید، اما مهم است که شما بیش از حد مستقل نشوید. اگر بیش از حد مستقل شوید باعث می شود که شریک زندگی تان به حاشیه رانده شود.

شما می خواهید همسرتان احساس کمک و نیاز کند. اگر خیلی مستقل باشید، خطر کم ارزش بودن یا حتی بدتر از آن رها شدن دارید

مسلماً، گاهی اوقات می توان بین مستقل بودن کامل و بیش از حد مستقل بودن مرز گذاشت. برای اینکه به خوبی از این مرحله عبور کنید، باید مثل یک تیم عمل کنید. تیم ها برای تصمیم گیری با هم کار می کنند، از یکدیگر حمایت کرده و با هم رشد می کنند.

۶- کاهش صمیمیت فیزیکی

بعد از مرحله ماه عسل ازدواج، روابط شما احتمالا دوره هایی را تجربه می کند که با کمبود صمیمیت جسمی مشخص می شوند.

مهم است که درک کنیم این کمبودها کاملا طبیعی هستند و اغلب به عوامل بیرونی مانند

  • اختلال استرس
  • کار
  • ترس از آینده
  • مشکلات خانوادگی

و مواردی از این دست مربوط می شوند.

اما، اگر متوجه شوید که این عدم صمیمیت کمی بیش از حد طولانی شده، جای نگرانی دارد. صمیمیت جسمی قسمت بسیار مهمی در ازدواج است و وقتی برای مدت طولانی از بین می رود، بازگشت دوباره آن بسیار سخت است. حتی اگر برای مدت طولانی ازدواج کرده باشید، ممکن است با یکدیگر ناآشنا باشید.

شما باید از روش هایی استفاده کنید که صمیمیت را در زندگی زناشویی شما زیاد کنند

بدن ما با افزایش سن تغییر می کند، به این معنی که صمیمیت جسمی و جنسی نیز تغییر خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که شما و شریک زندگی خود با بدنتان هماهنگ هستید – نیازها، تغییرات و همه موارد – این به شما کمک می کند تا با موفقیت بیشتری با یکدیگر هماهنگ شوید.

در واقع دیگر اشتباه منجر به طلاق این است که از همسرمان دوری می کنیم و این مسائل برای ما عادی می شود!